Skoro nowy samochód elektryczny jest drogi, to dlaczego by nie kupić auta z drugiej ręki?
Czy używany samochód elektryczny to dobry pomysł? Nie, pisaliśmy o tym wiele razy. W końcu, nawet w zachodniej prasie zaczęły ukazywać się artykuły, które w 100 procentach potwierdzają przewidywania Motorewia.pl. Używany samochód elektryczny to mina.

Na łamach FoxBusiness.com ukazał się artykuł o amerykańskiej rodzinie (z polsko brzmiącym nazwiskiem), która postanowiła iść drogą postępu. Ten, jak wiadomo, jest nieubłagany. Ponieważ amerykańskiej rodziny nie było stać na zakup nowego samochodu elektrycznego z salonu, wydali ciężko zarobione dolary na używany samochód elektryczny.

Używany samochód elektryczny Ford Focus Electric z 2014 roku

Wybór padł na model Ford Focus Electric z 2014 roku. Ośmioletni samochód kosztował 11.000 USD, czyli 51208 złotych (na 19 07 2022). Auto miało 60.000 mil przebiegu czyli ok. 96.000 kilometrów. Czyli całkiem młody i praktycznie, w ogóle nie zużyty samochód.
I tak amerykańska rodzina stała się częścią światowego postępu.
Przestali hałasować na ulicy. Przestali produkować spaliny. Przestali przykładać się do globalnego ocieplenia i nadmiernej emisji CO2, tlenków azotu i innych świństw. Stali się lepszymi ludźmi, odpowiedzialnymi za świat i planetę, za jedyne 11.000 USD!

Niestety, dość szybko pojawiły się problemy. Już po pół roku użytkowania.
Jak to opisują dziennikarze z Fox Business „auto zaczęło robić problemy, a na desce rozdzielczej migały symbole”.
– Na początku było dobrze – powiedział Siwiński, użytkownik używanego samochodu elektrycznego Ford Focus- Bardzo mi się podobał. Był mały, cichy i uroczy. I nagle przestał działać.

By Mariordo Mario Roberto Duran Ortiz - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=12852810

By Mariordo Mario Roberto Duran Ortiz – Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=12852810

Następnie, po wizycie w warsztacie okazało się, że akumulator auta (bateria trakcyjna litowo – jonowa) będzie wymagać wymiany.
Tak na marginesie, wielokrotnie o tym pisaliśmy na Motorewia.pl, że po 8 – 9 latach eksploatacji, każdy samochód elektryczny wyląduje na składowisku odpadów.

Powróćmy do używanego, elektrycznego samochodu Ford Focus. Okazało się, że za nową baterię trzeba zapłacić 14.000 USD. Czyli 65.000 złotych. A zatem bateria do używanego samochodu elektrycznego kosztuje więcej, niż sam, 8 – letni samochód elektryczny.

Co ciekawe, okazało się, że baterii brak. I nawet, gdyby szalony użytkownik, zechciał władować 65.000 złotych w używany samochód elektryczny, to nie zrobi tego, bo brakuje baterii tego typu. Model został wycofany z produkcji (produkcję zakończono w 2018 roku) i baterii nie ma.

I to jest najlepsze podsumowanie całej elektromobilności.

Pisaliśmy o tym wielokrotnie w artykułach, w dziale Elektromobilność i samochody elektryczne

Używany Ford Focus Electric

Ford Focus nigdy nie cieszył się opinią samochodu mało problemowego.
Elektryczny wynalazek Ford Focus Electric był produkowany od grudnia 2011 do maja 2018 roku w Wayne (USA) i Saarlouis (Niemcy).
Auto zbudowano na standardowej płycie podłogowej C, na której oparto także spalinowe wersje Focusa. W wyglądzie zewnętrznym jedyną, łatwo dostrzegalną różnicą była specyficzna osłona chłodnicy.
Do napędu elektrowynalazku zastosowano silnik elektryczny o mocy 143 KM, przenoszący napęd za pomocą 1 – biegowej skrzyni redukcyjnej.
Do zasilania silnika zastosowano baterię litowo – jonową, o pojemności 23 (122 km zasięgu) lub 33,5 kWh (185 km zasięgu). Nie wiadomo, jaką baterię miał używany samochód elektryczny Ford Focus Electric, który został zakupiony przez amerykańską rodzinę.

Powyższy tekst potwierdza, ile kosztuje bateria samochodu elektrycznego.
Warto o tym pamiętać, przy zakupie samochodu elektrycznego, nowego, albo używanego.
W Ford Focus Electric została zastosowana bardzo mała bateria. Im większa – tym większy zasięg, ale i tym większy koszt wymiany.

Przeczytaj również: Ile kosztuje bateria do samochodu elektrycznego?

Źródło:
https://www.foxbusiness.com/technology/florida-family-electric-car-problem-replacement-battery-costs-more-vehicle?fbclid=IwAR0HMNwetgWCN1iVztv7kYLrN74zOu6RQRNSB52emmAaYz1xUrmoVkxLjBM

Jeśli artykuł Cię zainteresował – proszę, udostępnij.

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

 

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

 

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

 

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się