W niemieckim mieście Solingen (Nadrenia Północna-Westfalia, ok. 160 tys. mieszkańców) wycofano z ulic autobusy z napędem elektrycznym. Zastąpiły je standardowe autobusy z silnikami Diesla. Powód? Pojazdy elektryczne zawiodły. Nas to akurat nie dziwi, albowiem elektromobilność to złe rozwiązanie.

Co spowodowało, że z ulic Solingen wycofano autobusy elektryczne? Przede wszystkim problemy z bateriami, które zdarzały się w szczególnie zimne dni. Autobusy są nowe, zakupiono je w październiku 2019 roku. Miasto zamówiło też kolejne, które mają zostać dostarczone wiosną (16 szt.).

Najciekawsze jest to, że Solingen to miasto, które słynie z rozbudowanej sieci trolejbusów (czyli autobusów z napędem elektrycznych, zasilanych poprzez pantograf z przewodów elektrycznych, jak w przypadku tramwajów). Trolejbusy mają tę przewagę nad tramwajami, że nie potrzebują szyn. Po co zatem w mieście, które słynie z trolejbusów, zaczęto stosować niezwykle drogie autobusy elektryczne? Jest ktoś to w stanie zrozumieć?

Problemy z autobusami elektrycznymi pojawiły się również w Berlinie. Wskaźnik awaryjności czterech pojazdów, eksploatowanych na linii 204, wynosił 25 % (w trakcie 15 miesięcznego okresu próbnego). Jakże to? Przecież silnik elektryczny ma tak prostą konstrukcję, w porównaniu do silnika spalinowego? Jakże to mogło zawieść? Tym bardziej, że jeden autobus elektryczny kosztował od 600.000 do 900.000 tys. Euro!

Wysokie koszty zakupu autobusów elektrycznych to nie wszystko. Trzeba też wydać mnóstwo pieniędzy na budowę nowej, drogiej infrastruktury. Przesadzamy? Ależ skąd. Berliński System Transportu Publicznego (BVG) oszacował, że przejście z autobusów z silnikami diesla na pojazdy elektryczne będzie kosztować nie dwa, a trzy MILIARDY euro.
Co ciekawe, BVG wspomina o większym zapotrzebowaniu na personel do obsługi autobusów elektrycznych. Dlaczego? Bo potrzeba więcej kierowców! A same pojazdy elektryczne mają znacznie mniejszy zasięg (autobus z silnikiem diesla może przejechać do 400 km), przez co trzeba skracać linie i modyfikować ich przebieg. Nie wspominając o konieczności budowy sieci ładowania, pantografów i innych wynalazków.

Miało być tak pięknie! Ale nie będzie. Elektromobilność już pokazuje swoją paskudną twarz.
Trzeba pamiętać o tym, że powyższe wyliczenia dotyczą nowych autobusów i ich wdrożenia. Wysoki poziom awaryjności sprawia, że trzeba będzie kupić ich więcej, aby zapewnić ciągłość pracy transportu.
A co z kosztami napraw? A co z kosztami wymian drogich podzespołów, takich jak chociażby baterie? A co z kosztami utylizacji baterii, pełnych paskudnych, chemicznych substancji?

To też nie wszystko. Patrząc na to, co dzieje się z pojazdami elektrycznymi, trzeba być jeszcze przygotowanym na niespodziewany pożar baterii autobusu.

Teoretycznie, mądry człowiek powinien uczyć się na przykładzie innych, żeby samemu nie wpadać w te same pułapki. Tymczasem w Polsce miłość do elektromobilności rośnie, na tyle, że rząd z naszych pieniędzy z naszych podatków, dopłaca do zakupu samochodu elektrycznego. Trudno znaleźć słowo, które byłoby w stanie opisać taką bezmyślność i po prostu, niegodziwość, względem 20 milionów polskich kierowców i równocześnie, podatników.


Źródło:

https://jungefreiheit.de/politik/deutschland/2020/probleme-mit-e-bussen-stadt-kehrt-zu-diesel-fahrzeugen-zurueck1/?fbclid=IwAR2dNo4N5WqeITDCbLItg-l9dSGU7TW2nCDa157WKzo6vjDz8Y-dl51DKTI

MENU

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się