Droga Madame! Miły Monsieur! Przed Państwem MerSEDES, czyli samochód, który powstał jak sałatka w podrzędnym barze.

Jak przeciętny kucharz z podrzędnego baru przyrządza sałatkę? Bierze co ma pod ręką, dopasowuje do siebie, całość skleja majonezem jak budowlaniec betonem i oto mamy danie.

Dla gości z marnego baru, szukających zakąski pod kieliszek rozwodnionej wódy, to wystarczy. Dla lepszych gości trzeba do dania dołożyć jakiś wyszukany składnik, dajmy na to krewetkę. To brzmi dumnie – sałatka z krewetkami, nawet, jak w dwustu gramach sałatki przewija się zaledwie jedna, biedna kreweteczka, utłuczona przez niedowidzącego rybaka drewnianym wiosłem.

Dlaczego zatem tak nie miałyby powstawać samochody? Wszystko wskazuje na to, że Geely Meerie (i Geely MR / Sparky) właśnie tak powstał. 

mer1

Przypuśćmy, że emigrant z małej wioski osiągnął awans społeczny i obecnie pracuje w chińskiej fabryce samochodów jako Główny Stylista. Każdego dnia do jego biura wpada rozwrzeszczany szef, drze gębę, że projektant miał stworzyć samochód osobowy klasy średniej wyższej, który będzie się ludziom kojarzył z wygodą, dobrą marką, a do tego będzie tani jak chińskie skarpetki.

Stylista w głowie ma pustkę, więc szef za każdym razem nokautuje go ciosem kung-fu.W końcu jednak zbiera się do pracy i wpada na genialny pomysł, że nie warto wyważać głową otwartych drzwi.

Przepis na samochód

Główny składnik – ten wyszukany, na który każdy zwraca uwagę, jak w wymienionej wyżej sałatce, to kawałek Mercedesa C W203. Kojarzy się dobrze i fajnie wygląda, wiadomo. Tył – od starego BMW 316. Marka, moc, młodzi to lubią! I już są dwa kawałki. Jak krewetka i ananas w sałatce.

mer10

To już najważniejsze, przód i tył, jeszcze tak zwany zapełniacz, czyli coś, co połączy przód i tył w całość, coś jak ziemniaki w sałatce warzywnej z marketu, niby składnik dodatkowy, ale i tak stanowiący ponad połowę całości dania. Stylista skopiował zatem jakiegoś nieszczęśnika, dajmy na to  Hyundaya Pony i już mamy stylistykę zewnętrzną w pełni załatwioną. Ważne, żeby całość dopasować do płyty podłogowej. W tym przypadku pochodzi ona z Daihatsu Charade.

A do środka napakuje się tego, co jest akurat w produkcji.

merwne

Auto znane jest jako Geely Merrie. Produkcja samochodu wystartowała w 2000 roku, w początkowej wersji auto (znane jako Geely MR lub Sparky) przypominało dziwaczną konstrukcję Skody Favorit z grillem od Mercedesa.

Od tego się zaczęło:

mer2Teraz widok z tyłu…

mr3

W tą stronę ewoluowało…

Geely MR, autor Jakub Montrasio

Tył od BMW 316…

mer4

Aby osiągnąć to:

mer5

Dopiero w 2003 pojawiła się wersja Merrie MR303, której produkcja (prawdopodobnie) trwa do dziś (na rynek chiński). Auto można także spotkać w Rosji i tych krajach, które chętnie importują produkty motoryzacyjne made in China.

W najnowszej wersji, produkowanej od 2008 roku, zmienił się kształt przednich reflektorów oraz zmieniono nieco wygląd tyłu.

Geely Merrie, portal motoryzacyjny

Geely Merrie 300 z 2008 roku – zdjęcie AvtoRussia

Wnętrze przypomina o chińskich podróbkach Iphone. Niby z zewnątrz wygląd ten sam, co w oryginale, ale wnętrze z zupełnie innej epoki. To samo dotyczy silnika, który w zupełności w żaden sposób produktów Mercedesa nie przypomina.

Pierwsza wersja była pięciodrzwiowym hatchbackiem, od 2003 roku auto było klasyfikowane jako czterodrzwiowy sedan.

Auto w początkowym okresie produkcji napędzane było silnikiem benzynowym o pojemności 1.3 l i mocy 86KM. Jest też wersja z mocniejszym silnikiem benzynowym o pojemności 1.5l . Obydwa silniki współpracowały z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów. Samochód posiada zbiornik paliwa o pojemności 37l, a prędkość maksymalna wersji z silnikiem 1.3 to 160km/h. Auto ma napęd przedni.
Wymiary: długość 3825 mm, szerokości, 1670 mm, wysokość 1386 mm.

Wyposażenie obejmowało między innymi ABS z EBD, poduszki powietrzne,elektrycznie otwierane szyby, centralny zamek, radio z mp3 i usb.

 

Zdjęcia w artykule: Wikipedia Commons, Mbworld.org, ajovalo.net.

 

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

ZACHĘCAMY DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW MOTOREWII

REWIA czyli testy naszych motoryzacyjnych gwiazd

MOTOTECHNIKA

MOTOARTYKUŁY o interesujących samochodach

MOTOMILITARIA – samochody w służbie wojska

HUMOR I CIEKAWOSTKI

SAMOCHODY ŚWIATA

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

ZAPRASZAMY DO POLUBIENIA MOTOREWII W KANAŁACH SOCIAL MEDIA, GDZIE PUBLIKUJEMY DODATKOWO CIEKAWE ZDJĘCIA I FILMY

MOTOREWIA NA FACEBOOK

MOTOREWIA NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA SERDECZNIE ZAPRASZA!

Podziel się