Chiny miały być przykładem dla całego świata, jak wdrażać samochody elektryczne. Serwisy propagujące elektromobilność zachwycały się wielkością sprzedaży elektrowynalazków na chińskim rynku. Tymczasem, jak zresztą wielokrotnie przewidywaliśmy na łamach Motorewii, wystarczyło, że rząd zastopował dopłaty. I wszystko padło na pysk…

O całej sytuacji poinformowała ceniona agencja Bloomberg.
Firma BYD, największy producent aut elektrycznych w Chinach, poinformowała o 89 procentowym spadku zysków w ostatnim, trzymiesięcznym okresie rozliczeniowym. Zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli firmy, na przestrzeni całego roku, zyski mogą spaść o 43 procent.
Inny duży producent aut tylko elektrycznych – BAIC BluePark New Energy ogłosił bardzo duży spadek sprzedaży. W pierwszych 9 miesiącach roku firma dostarczyła klientom 98 tys. pojazdów, podczas gdy założenia mówiły o 220 tys. aut w ciągu całego roku. Ostatnie 3 brakujące miesiące z pewnością nie poprawią wyników. Będzie wręcz odwrotnie.

Wszystko to oczywiście wpłynęło na wyniki finansowe – ceny akcji BUD spadły o 5.6 proc, BAIC BluePark o 8,6 proc. Bardzo duże problemy finansowe ma firma NIO, która miała podbić świat elektrycznymi SUV-ami.

500 producentów samochodów elektrycznych, samochodzików elektrycznych i wynalazków, przypominających samochód

W Chinach jest ok. 500 procentów pojazdów elektrycznych, bo większości z nich samochodami nazwać nie sposób. Wiele z nich można obejrzeć w serwisie Alibaba.com. Są tanie jak barszcz. Wyglądają, jak wielkie zabawki dla dzieci. Przykładowy „samochód elektryczny” marki HUAIHAI kosztuje 5000 USD, a przy zamówieniu kilku cena spada do 4000 USD. Ten oto wynalazek ma mieć możliwość jazdy z prędkością max do 45km/h, a jego zasięg wynosi 100 km. Baterię trzeba ładować do 10 godzin. Oczywiście, nie ma żadnych ABS-ów, poduszek powietrznych itp wynalazków. Jest za to kolorowy ekranik/tablecik w środkowej konsoli.  HUAIHAI mierzy 3540mm długości, 1640 mm szerokości i 1520mm wysokości. 

huaihai

A to inne, słynne, trzykołowe dzieło chińskiej myśli technicznej, z trzema kołami i napędem elektrycznym. Tak, to skopiowany, poczciwy Matiz, któremu urżnięto jedną nogę i wsadzono baterię litowo – jonową w tyłek. Dżentelmeni tak nie postępują!

A my dalej swoje

Pisaliśmy o tym wiele razy, że elektromobilność to jedna wielka pomyłka. Sprzedaż jest sztucznie kreowana przez dopłaty, ulgi i mityczne, niskie koszty eksploatacji. Jednak nic nie jest wieczne – ani dopłaty, ani ulgi, ani koszty eksploatacji, o których wiele osób musi przekonać się na własnej skórze.

O ludziach oszukanych często mówi się, że zostali nabici w butelkę. W przypadku elektromobilności nabija się ich w akumulator. Modny, litowo – jonowy.

Tymczasem w Polsce rząd chce… dopłacać do zakupu elektrozłomu. To znaczy, my, wszyscy podatnicy/kierowcy będziemy dopłacać ze swoich podatków.

Źródło: Bloomberg

Motorewia elektryczne

 

MENU

CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ARTYKUŁY O PASJONUJĄCYM ŚWIECIE MOTORYZACJI

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – PORADNIKI MOTORYZACYJNE O TYM, JAK SOBIE RADZIC Z KŁOPOTLIWYMI PODZESPOŁAMI I JAK SERWISOWAĆ NASZE SAMOCHODY

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – BRUTALNA PRAWDA O ELEKTRYCZNYCH WYNALAZKACH

FELIETONY MOTORYZACYJNE, HUMOR I CIEKAWOSTKI – CZYLI LEKKO I PRZYJEMNIE O NASZYCH AUTACH I NIE TYLKO

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTORYZACJA I POLITYKA – BEZ OGRÓDEK O TYM, JAK POLITYKA WPŁYWA NA ROZWÓJ WSPÓŁCZESNEJ MOTORYZACJI

MOTORYZACJA I WOJSKO

REWIA MOTORYZACYJNYCH GWIAZD – TESTY SAMOCHODOW OSOBOWYCH

SAMOCHODY ŚWIATA – CO CIEKAWEGO PRODUKUJA W INNYCH KRAJACH, O CZYM NIE MÓWI SIĘ W POLSCE?

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

 

Podziel się