Ile kosztuje serwisowanie samochodu elektrycznego? Ile kosztuje utrzymanie samochodu elektrycznego? Ile trzeba wydać na serwis auta elektrycznego?

W mediach co jakiś czas pojawiają się informacje, które jeszcze kilkanaście miesięcy temu były sprytnie ukrywane. Na pewno każdy Czytelnik pamięta, że samochód elektryczny miał być bardziej ekologiczny, bo nie wymaga wymiany olejów, filtrów czy akumulatora. To wszystko bajki. Zresztą pisaliśmy o tym już kilkanaście miesięcy wcześniej.

 

Spróbujmy zatem wymienić, co należy serwisować w aucie elektrycznym – i co jaki czas.
* Wymiana płynu chłodzącego baterie litowo – jonową – co 4 lata.
* Wymiana oleju przekładniowego w – co 3 lub 4 lata.
* Wymiana filtra kabinowego i serwis klimatyzacji – raz na rok (przy nowym czynniku to koszt ok. 1000 zł).
* Wymiana akumulatora 12V – co 3 lub 4 lata.
* Wymiana baterii litowo – jonowej – co 8 lub 9 lat (koszt 27 – 30 tys. w przypadku baterii zregenerowanej 40kWh, w przypadku nowej baterii znacznie więcej).
* Regulacja zbieżności / geometrii zawieszenia – dwa razy do roku.
* Wymiana klocków hamulcowych i tarcz – przy objawach zużycia.
* Wymiana zużytych elementów zawieszenia (auto elektryczne jest o kilkaset kilogramów cięższe od auta spalinowego, zatem zużycie zawieszenia będzie szybsze) – co 3 – 4 lata.
* Wymiana zużytych części układu kierowniczego (np. drążków) – jak wyżej.
* Kalibracja systemów ADAS (przede wszystkim kalibracja kamer i głowic radarowych) – po każdym wjechaniu w większą dziurę, po naprawach zawieszenia, po kolizji itd. (koszt. 400 – 600 zł).
* Kalibracja kamer systemów parkowania (po każdej aktualizacji oprogramowania, albo po demontażu/montażu/kolizji, koszt 400 – 600 zł).
* Aktualizacja podstawowego oprogramowania samochodu – zgodnie z zaleceniami producenta, cenę trudno określić.
* Aktualizacja oprogramowania użytkowego, np. nawigacji, odtwarzacza multimedialnego – po opublikowaniu aktualizacji, cenę trudno określić.
* Wymiana opon, najczęściej opon ekologicznych o niskich oporach toczenia.
* Wymiana oświetlenia zewnętrznego, wykonanego całkowicie w technologii LED (elementy nierozbieralne, wymieniane w całości) – po awarii (mruganie, przepalenie) albo zmniejszeniu jasności świecenia.
* Zabezpieczanie auta przed korozją – co 4 lata (np. zabezpieczanie podwozia).
* Zabezpieczanie karoserii przed korozją (woskowanie itd.).
* Wymiana wycieraczek szyby przedniej i tylnej.

Należy pamiętać, że serwis samochodów elektrycznych można przeprowadzić tylko w specjalnych warsztatach, które posiadają odpowiednie urządzenia (np. specjalny podnośnik do aut elektrycznych, specjalne narzędzia), wyznaczone miejsce do napraw aut elektrycznych a także uprawnienia do pracy z wysokim napięciem (powyżej 1 kV).

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

 

Podziel się