Wrocławski operator car sharingu, wykorzystująca samochody elektryczne firma Vozilla, kończy swoją działalność pod koniec kwietnia 2020 roku. To pokazuje, jak opłacalna jest elektromobilnośc w praktyce.

Vozilla to operator car-sharing, działający na terenie Wrocławia, który posiadał w swojej flocie tylko samochody elektryczne Nissan Leaf. Elektromobilność miała w praktyce pokazać swoje zalety. A co z tego wyszło?

- Ceny samochodów elektrycznych utrzymują się na bardzo wysokim poziomie, a niejednokrotnie rosną. Często jest to nawet 200 procent ceny samochodu spalinowego o podobnej klasie, a dopłaty do tego typu pojazdów, choć zaczynają się pojawiać, nie niwelują tej różnicy – tłumaczy. – Dodatkowo infrastruktura ładowania nie rozwija się tak szybko, by rozwiązać problemy logistyczne, a ceny prądu wciąż rosną. Efektem tego są niesprzyjające warunki funkcjonowania, które nie dają nadziei na rentowność. Nie widać też szansy w najbliższych latach na znaczące zmiany w tym zakresie –powiedział szef Vozilli, pan Miłosz Franaszek w wywiadzie dla Gazety Wrocławskiej.

Nie ujawnił jednak, jak duże straty spółka poniosła – cytat z gazety.

Na łamach Motorewii znalazło się wiele artykułów, które mówiły o tym, że nie ma jakiegokolwiek ekonomicznego sensu zakupu samochodu elektrycznego. Warto zajrzeć do działu elektromobilność i samochody elektryczne

Wiele osób będzie musiało się o tym przekonać w praktyce, tak jak właściciel Vozilli.
Trzeba też dodać, że car sharing nie jest w żaden sposób opłacalny dla klienta. Trzeba płacić za minutę jazdy i pokonane kilometry. To się w żaden sposób nie opłaca. Dlatego też wprowadza się sztuczne metody wsparcia, takie jak możliwość jazdy po bus pasach i darmowego parkowania.
Warto podkreślić, że Vozilla miała bardzo atrakcyjne ceny wynajmu aut. I nawet to nie przyciągnęło do niej wystarczającej liczby klientów.
Pamiętajmy, że przed nami jeszcze podwyżki prądu.

Przykład upadającej Vozilli oczywiście, w żaden sposób nie powstrzyma marnowania miliardów złotych z naszych podatków, na dopłaty do samochodów elektrycznych. Pan Premier przecież musi się przypodobać państwom europejskim. Tym samym, które częstokroć traktują nasz kraj jako dostawcę taniej siły roboczej do swoich montowni, rynek zbytu i chcą ustalać nam prawo, a także to, kto może w naszym kraju mieszkać.

Car sharing – czy motoryzacyjny marksizm upadnie?

Car sharing zapowiadał się bardzo dobrze. To bardzo ciekawe rozwiązanie, idealne np. dla turystów. Pisaliśmy o tym w 2014 roku (Samochód jak audiotele – na minuty) w kontekście włoskich miast.

Niestety, zaraz potem za car sharing wzięło się lewicowe towarzystwo, a to, jak wiadomo, czego się pazurami dotknie, to zepsuje. Najpierw, jak zwykle, pojawiła się propaganda. Car sharing miał być przyszłością motoryzacji , w przyszłości każdy będzie sobie samochód wynajmował, nikt nie będzie musiał go utrzymywać. Będą tylko auta wspólne. Marksiści nienawidzą własności prywatnej.
Najpierw wspólne auta, żeby nie zawłaszczać przestrzeni prywatnej, potem wspólne mieszkania, a na koniec, kto wie, może nawet carsharingowe żony i mężowie?
Car sharing spowodował, że oszalały też władze miasta, które zapewniały operatorom usług darmowe miejsca parkowania (ograniczając ich ilość dla innych kierowców), zapewniali możliwość jazdy po bus-pasach itd.
Car sharing miał być lekiem na korki, smog i inne paskudne rzeczy. Po przykładzie Vozilli widać, że nie będzie. Czy przed nami kolejne upadki?

W każdym razie, nasze przewidywania, po raz kolejny się sprawdziły. Pamiętajcie, elektromobilność sprawdza się tylko wtedy, gdy będziecie do niej dokładać z własnych kieszeni. Czy ktoś Wam, drodzy kierowcy, dokłada do utrzymania Waszych aut? Możecie co najwyżej dostać kolejny podatek.

MENU

CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ARTYKUŁY O PASJONUJĄCYM ŚWIECIE MOTORYZACJI

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – PORADNIKI MOTORYZACYJNE O TYM, JAK SOBIE RADZIC Z KŁOPOTLIWYMI PODZESPOŁAMI I JAK SERWISOWAĆ NASZE SAMOCHODY

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – BRUTALNA PRAWDA O ELEKTRYCZNYCH WYNALAZKACH

FELIETONY MOTORYZACYJNE, HUMOR I CIEKAWOSTKI – CZYLI LEKKO I PRZYJEMNIE O NASZYCH AUTACH I NIE TYLKO

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTORYZACJA I POLITYKA – BEZ OGRÓDEK O TYM, JAK POLITYKA WPŁYWA NA ROZWÓJ WSPÓŁCZESNEJ MOTORYZACJI

MOTORYZACJA I WOJSKO

REWIA MOTORYZACYJNYCH GWIAZD – TESTY SAMOCHODOW OSOBOWYCH

SAMOCHODY ŚWIATA – CO CIEKAWEGO PRODUKUJA W INNYCH KRAJACH, O CZYM NIE MÓWI SIĘ W POLSCE?

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

 

Podziel się