Posłowie Nowoczesnej, złożyli obywatelski projekt podwyższenia kar za wycięty filtr cząstek stałych – z obowiązujących obecnie 500 zł do 5000 zł. Z kolei miłościwie nam panujący PIS, pozwolił samorządom na zdzieranie skóry z kierowców w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Teraz, za parkowanie w ścisłym centrum, samorząd będzie mógł pobierać nawet 9 zł za pierwszą godzinę (za kolejne – więcej). I 200 zł kary, jeśli kierowca nie opłaci parkingu. To naprawdę Dobra Zmiana!

Dopiero co, przy wysokich cenach paliw, miłościwie panujący nam dobrodzieje dołożyli do wysokich cen paliw dodatkową opłatę paliwową. 10 groszy do każdego litra, żeby mieć z czego sfinansować swoje obietnice wyborcze.

Za co oni nas tak nienawidzą, zapytasz drogi Czytelniku, drapiąc się po głowie?
Pewnie za to, że jesteśmy dla nich za dobrzy. Utrzymujemy ich, a kiedy dokładają nam nowe opłaty, nic z tym nie robimy. Coś tam sobie pomarudzimy pod nosem, ewentualnie na forach – i na tym koniec.
Która to już z kolei partia, która zrobiła z nas durniów? Czyż PIS nie obiecywał, że „nie będzie sięgał obywatelom do kieszeni”?. Obiecywał. Ale w tym kraju można obiecać wszystko.

A co się dzieje z takimi, na przykład, górnikami? Którzy dostają czternastą pensję, choć Ty, drogi kierowco, czasem musisz się domagać od pracodawcy jedenastej? Jak im się coś nie podoba, jadą do centrum Warszawy, palą opony, zachowują się jak terroryści… Każda rządowa banda się ich boi. Żeby nie narobili syfu przed kamerami i nie zepsuli PR, że wszystko jest wspaniale.

Photo on Foter.com

Photo on Foter.com

Kierowca utrzymuje rząd i tysiące urzędniczych nierobów

Kupując jakikolwiek samochód z silnikiem spalinowym (elektryczne to nie są samochody, tylko wozidła – a po co one są – o tym w kolejnych odcinkach o Elektromobilności – będzie ostro!), za 1000 zł, czy za 500000 tys. złotych, kierowca:
• Opłaca podatki w chwili zakupu, bez względu na to, czy kupuje auto używane, czy nowe
• Płaci OGROMNE podatki w każdym litrze oleju napędowego albo benzyny – w 2016 roku państwo zarobiło na akcyzie nałożonej na paliwa 29,37 mld zł, na akcyzie na autogaz – 1,02 mld zł, z opłaty paliwowej – 6,62 mld zł. Łącznie 37 mld zł. Na samej akcyzie. Dla porównania – łączny dochód państwa w 2016 roku wyniósł 314 mld zł. Brakuje jeszcze pieniędzy z tytułu VAT, którymi obłożony jest każdy litr paliwa, każdy produkt motoryzacyjny, każdy głupi płyn.
• Płaci podatki, kupując części zamienne i akcesoria
• Dzięki niemu funkcjonuje prawie 6600 stacji benzynowych, które tez zatrudniają ludzi, płacą podatki lokalne i inne
• Dzięki niemu funkcjonują wydziały komunikacji w urzędach
• Dzięki niemu funkcjonują Stacje Kontroli a pracę mają tysiące diagnostów
• Dzięki niemu istnieją tysiące warsztatów samochodowych, dających utrzymanie mechanikom i ich rodzinom – 88 tysięcy firm w 2015 roku! Każdy warsztat też płaci

podatki. Kierowca płacąc za czynność wykonaną przez mechanika, też płaci podatek – VAT od usługi.
• Dzięki niemu funkcjonują tysiące sklepów i hurtowni, sprzedających artykuły do aut – one też płacą podatki! I każdy produkt obłożony jest VAT!
• Dzięki kierowcy dochód mają firmy ubezpieczeniowe, w których opłaca się OC i AC
• Dzięki kierowcy działa branża aftermarketu – setki zakładów produkcyjnych, wytwarzających opony, żarówki, części zamienne – firm zatrudniających tysiące ludzi! W 2016 roku (dane SDCIM) w branży Automotive pracowało w Polsce 120 tys. osób, w 900 – set firmach. Przychody tych firm ze sprzedaży wyniosły 70 mld zł.

A zatem, drogi kierowco, bez względu na to, kto rządzi, Ty utrzymujesz ten bajzel.
I nie jesteś bezbronny. Nikt nie każe Ci się zachowywać jak bydle – jeździć do Warszawy, niszczyć naszej ukochanej, przepięknej stolicy, rzucać kamieniami, czy drzeć mordę, jak opętany na rożnych spędach. Bądź ponad takie niskie zachowania, charakteryzujące ludzi o niskim IQ,
Twoją siłą jest długopis w czasie wyborów.

Poprzednio rządzące partie, ze sławetną koalicją PO/PSL na czele, traktowały Cię jak dojną krowę – podziękuj im raz na zawsze i nawet nie spluń w ich stronę, bo nie są warci Twojej śliny. Pamiętasz jeszcze fotoradary w rękach straży gminnych i miejskich, które nie poprawiały bezpieczeństwa, tylko miały za zadanie Cię kasować i to jak najczęściej?

Obecnie rządzący dobrodzieje też zaczynają Cię traktować jak dojną krowę. Pamiętaj o tym przy wyborach. I pamiętaj, że zawsze jest alternatywa, a żadną alternatywą nie jest nie pójście na wybory. Są partie, które chcą dać Ci wolność i maksymalnie zmniejszyć podatki. Jedna jest już w Sejmie (K15). Reszta poza nim (Wolność, Ruch 11 Listopada, inny plankton). Choć raz daj im szansę.
Nie odpowiadają Ci? Zrób coś sam! To w końcu Twój kraj i walczysz o swoje.

– A dlaczego Ty, autorze, tego nie zrobisz? – zapytasz w tym momencie, drogi Czytelniku – Nie założysz partii?
– Bo jestem za nerwowy w tych sprawach – odpowiem Ci z ręką na sercu – I po tygodniu użerania się z przygłupami w urzędach albo w Sejmie, skończyłoby się to tak, jak w czasie obrad na Tajwanie. Brutalną bijatyką i rozlewem krwi. A poza tym mam już swoich faworytów.

DPF1

Nie wycinaj filtra DPF/FAP

Nowoczesna (funkcjonująca na prawicowych forach jako Nowośmieszna – zresztą, prawidłowo) złożyła kolejny projekt, dotyczący karania kierowców za wycięty filtr DPF/FAP. To oczywiste, że wycinanie filtrów było zabronione i każdy o tym wiedział. Ale trzeba wziąć pod uwagę jedną rzecz – kierowca mógł nieświadomie zakupić auto bez filtra DPF, który został wycięty. I teraz ma płacić 5 tys. zł, bo ktoś kompletnie oderwany od rzeczywistości wpadł na taki genialny pomysł?

Nie tak łatwo jest sprawdzić, czy auto ma wycięty filtr DPF. Laik tego nie zrobi, Obudowa zostaje, przy odpowiednim wycięciu i zastosowaniu emulatorów układ diagnostyki nie sygnalizuje żadną kontrolką, że filtr „zniknął”. Można jedynie sprawdzić w danych technicznych, czy dany model miał montowany DPF. A jeśli miał – i został on wycięty – trzeba się przygotować na bardzo duży wydatek.

W autach francuskich (i tam, gdzie montowany ich silniki, np. w Fordach) filtr cząstek stałych FAP traktowany był jako element eksploatacyjny – i podlegał okresowej wymianie.

Jeśli już ktoś zdecydował się na kupno auta z Dieslem i filtrem DPF / FAP (przed czym wielokrotnie przestrzegaliśmy na naszych łamach, ale jesteśmy tylko małą stroną, a Polak i tak wie lepiej)
to w razie zapchania, nie warto ryzykować i wycinać.

Są już inne rozwiązania – czyszczenie filtra przy pomocy specjalnych środków, a w ostateczności – jego wypalanie w piecu indukcyjnym. Trzeba też stosować się do kilku zasad, które zapobiegają przedwczesnemu zapchaniu filtra.

9 zł za godzinę parkowania – żeby było miejsce na „elektryczki”

Nawet 9 zł za godzinę parkowania będą mogły pobierać samorządy w centrach większych miast.
To cena maksymalna, ale kto z niej nie skorzysta, mając taką okazję? Za drugą godzinę cena może będzie nieco droższa – do 20 procent. Za trzecią znów – do 20 procent.

Ale właściciel modnego, ekologicznego elektryczka za 180 tys. zł, z 40 kWh akumulatorkiem pod podłogą, nie zapłaci. On będzie zwolniony. Bo jest ekologiczny – a Ty smrodzisz!
Co prawda jego 500 kilogramowa bateria ekologiczna już nie jest ekologiczna, elektrownia produkująca prąd do ładowania elektryczka też nie, ale to Ty robisz smog fotochemiczny w centrum miasta, trując ludzi i wiewiórki.

Co można zrobić? W ogóle nie parkować w centrum. Skoro chcą z nas ściągać takie pieniądze – nie dostaną żadnych. Da się to zrobić. Można sobie dojść kilometr na pieszo i mieć satysfakcję.

Jak to się skończy i kiedy? W ciągu paru lat. Kiedy centrum zostanie zapchane „elektryczkami” (ma być ich milion! Już w 2025) i autkami urzędników, opłaty zostaną też przeniesione na auta elektryczne i hybrydowe.

I nabywca elektryczka się zdenerwuje. Bo tu wydał 180 tys. na auto, tu 4 tys. na ładowareczkę do domu, tu 4 tys. a dostosowanie auta do ładowareczki, tu miało być tanio, a trzeba bulić na szybkiej ponad 2 złote za kilowat… A jeszcze za opony, klocki, przeglądy, jak w innym, spalinowym gracie. I teraz jeszcze za parkowanie?
A wartość rezydualna leci na łeb na szyję!

Masz siłę, koleżanko/kolego* kierowco. Pamiętaj o tym.

*Jako postępowa redakcja, pamiętamy, że jest 56 płci, czy nawet więcej. Ale nie wymieniamy wszystkich TYLKO I WYŁĄCZNIE z powodu braku czasu.

MENU

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się