Albo do jazdy rowerem i komunikacją miejską. Chciałoby się powiedzieć – a nie mówiliśmy? Kilka lat temu na łamach Motorewii zostało napisane: tak się podwyższy ceny paliwa i samochodów spalinowych, żeby auta elektryczne były tańsze od nich. I tak się dzieje.

Zresztą metody komunistyczne są stosowane nie tylko w motoryzacji. Nie bez powodu mówi się o tym, że trzeba tak podwyższyć ceny mięsa, żeby ludzie zaczęli się interesować „roślinnymi zamiennikami mięsa”, czyli świństwem z izolatu grochu i tłuszczu kokosowego.

Dlaczego samochody spalinowe zdrożeją?

Z powodu braku materiałów do ich produkcji, bo większość produkcji przeniesiono do Chin? Z powodu kryzysu półprzewodników? Z powodu upałów, które mogą powodować przestoje w fabrykach, ze względu na niewydolność elektrowni? Z powodu braku energii ze względu na brak gazu ziemnego, co spowodowała napaść na Ukrainę?
To wszystko byłoby zrozumiałe w krótkoterminowym okresie, do czasu zapanowania nad kryzysem energetycznym.
Jednak przyczyna jest inna. To oczywiście regulacje brukselskich polityków (to eufemizm, bo powinno się ich określić w inny sposób), którzy chcą wprowadzić nową normę emisji spalin Euro 7.

W konsekwencji, aby auta mogły tą normę spełnić, konieczne będzie już nie tylko stosowanie napędów hybrydowych (spalinowo – elektrycznych) ale dodatkowych podzespołów do oczyszczania spalin.
Obecnie każdy nowo homologowany samochód ma na wyposażeniu filtr cząstek stałych, w tym każde auto benzynowe (GPF Gasoline Particulate Filter). Czy teraz każdy benzyniak będzie miał na wyposażeniu także układ SCR, mający wychwycić cząsteczki azotu? Czy pojawią się rozwiązania, które będą automatycznie wyłączać silnik spalinowy, gdy zdaniem komputera sterującego, wystarczy jedynie napęd elektryczny?

Wszystko ma swoją cenę.
W tym przypadku cena będzie podwójna. Po pierwsze, na skutek zamontowania nowych podzespołów, auta zdrożeją, od 3 do 5 tys. Euro.
Po drugie, stopień skomplikowania pojazdów znacząco się zwiększy. Zwiększy się zatem i liczba awarii i skomplikuje się sposób korzystania z samochodu.
Oczywiście, zawsze będzie alternatywa dla „skomplikowanego i drogiego” spalinowca, zasilanego benzyną po 10 zł/litr – nowoczesny, zeroemisyjny samochód elektryczny.
Droższy zaledwie o 10 – 15 tys. złotych od skomplikowanego spalinowca! Ale jakże czysty, zero emisyjny, piękny, niewymagający wymiany filtra powietrza i oleju!

- Spodziewamy się znacznego wzrostu cen pojazdów w wyniki planowanej nowej unijnej normy emisji spalin (Euro 7 – dopisek Motorewia.pl). Oznacza to bowiem znaczące zmiany w samochodach, które pozwolą na dodatkowe oczyszczanie spalin. To w zależności od modelu oraz typu silnika będzie kosztować od 3 do nawet 5 tysięcy euro – powiedział dla „Berliner Zeitung” prezes Volkswagena Thomas Schäfer. Norma Euro 7 ma obowiązywać od 2025 roku.

Czy ten idiotyzm się kiedyś skończy?
Może się skończyć na trzy sposoby.
Sposób pierwszy – obrzydliwy twór, rządzony przez ćwierćinteligentów, zwany jako Unia Europejska, upadnie. Wojna na Ukrainie i obecne kryzysy np. energetyczny pokazały, że nikomu to nie jest potrzebne i nikomu to nie pomaga. Kiedy mówi się o „wartościach europejskich” to zazwyczaj chodzi o to, żeby pomagać Niemcom. Np. przy brakach gazu. W kryzysie, który sami wywołali, chcąc przestawić całą UE na rosyjski gaz, sprzedawany z ich własną marżą, z Nord Stream 2.
Sposób drugi – Polska opuści Unię Europejską. Oby jak najszybciej, choć moim zdaniem jest to rozwiązanie nierealne. Za dużo ryjów przyssało się do europejskiego koryta, za dużo świń żyje z brukselskich ochłapów w Polsce.
Sposób trzeci – zmienią się władze w UE. Najmniej realne. Banda czerwonych będzie rządzić UE do samego końca. Jak w ZSRR. ZSRR walczył o wprowadzenie komunizmu i mir na całym świecie. Aż upadł. UE będzie walczyć o czyste powietrze i zero emisyjną gospodarkę, aż ślicznie upadnie, zamieniając swoich mieszkańców w nędzarzy.

Jeśli artykuł Cię zainteresował – proszę, udostępnij.

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

 

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

 

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

 

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

About The Author

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne. Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów. Współpracuję z szeregiem redakcji i firm, między innymi z Motointegrator, Valvoline, Allegro.pl, Amtra, K2 itd. Zawsze jestem otwarty na ciekawą współpracę. Jest mi niezwykle miło, że odwiedzacie Państwo moją stronę. Kontakt: redakcja@motorewia.pl