Smog zabija! Samochody, zwłaszcza te z silnikami diesla, są powodem morderczego smogu! Tylko samochody elektryczne i elektromobilność nas uratują! A najlepiej, jeśli wszyscy przesiądziemy się na rowery.

Ile to już bzdur tego typu nasłuchaliśmy się w ciągu ostatnich kilku lat? Elektrogłupota dalej pędzi do przodu w szaleńczym tempie, producenci aut wprowadzają do ofert kolejne elektryczne wynalazki, a nawet rząd Rzeczypospolitej Polskiej zapowiada dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych. Typowy kierowca dostał po kieszeni nowymi podatkami, wliczanymi w cenę benzyny, po to, aby jakiś wesołek mógł sobie kupić samochodzik elektryczny, z dopłatą od państwa. A wszystko w szczytnym celu: abyśmy wszyscy mogli oddychać świeżym powietrzem. Głupota, głupota i jeszcze raz głupota, za którą wszyscy płacimy.


W krajach zachodnich, np. w Niemczech, ekodebilizm poszedł jeszcze dalej i w niektórych miejscach zakazano poruszania się samochodów z silnikami diesla.
Tymczasem spójrzmy na pewien bardzo interesujący przykład. Skrzyżowanie Neckartor w Stuttgarcie, gdzie krzyżują się dwie trzypasmowe drogi.

Neckartor - Stuttgart Źródło MapyGoogle

Neckartor – Stuttgart Źródło MapyGoogle


Zdaniem niemieckiej agencji ochrony środowiska, przyczyną 7% cząstek stałych, unoszących się w tym miejscu w powietrzu, są silniki spalinowe.
Pozostałe 93% cząstek stałych (sadzy) unosi się wraz z pyłem drogowym – i jest wzbijane w powietrze przez każdy rodzaj pojazdu, poruszającego się na oponach. A zatem auto z silnikiem diesla, benzynowe, napędzane gazem, elektryczny wynalazek z bateryjką w tył… znaczy pod podłogą, autobusik (także elektryczny) i ekologiczny rowerek.
W jaki sposób można by ZDECYDOWANIE ograniczyć unoszenie się w powietrzu cząstek stałych? Wystarczyłoby po prostu częściej myć ulice.
Czyli – zamiast zakazywać wjazdu określonym autom i zamiast przesadzać wszystkich do elektrowynalazków i transportu miejskiego, wystarczyłoby przeznaczyć więcej pieniędzy dla służb miejskich, aby częściej wyjeżdżały na ulice, by usuwać pył drogowy.


Problem cząstek stałych został już niemalże wyeliminowany – do tego celu służą filtry cząstek stałych DPF/FAP stosowane w dieslach i GPF stosowane w nowych benzyniakach.
Problem najbardziej trujących składników spalin, takich jak tlenki azotu NOX został już niemalże wyeliminowany – obecnie diesle są wyposażane w układ SCR (rozbrajający NOX do bezpiecznego azotu), a wszystkie samochody od lat w zawory recyrkulacji spalin EGR, mające na celu zdecydowanie zmniejszenie emisji NOX. Każdy współczesny samochód jest wyposażony w katalizator trójdrożny.


Dlaczego zatem ciągle wmawia nam się, że samochody elektryczne i cała elektromobilność są komukolwiek potrzebne? Tym bardziej, że prąd do ich zasilania nie jest produkowany przez fotowoltaikę i zapewne, w naszej części świata nigdy nie będzie (może w najlepiej nasłonecznionych rejonach przy równiku, a i to pozwoli na mizerny zasięg pojazdu).

Dlatego, że… pisaliśmy o tym już wiele razy na łamach Motorewia.pl

Źródło informacji: Mercedes, Warsztat.pl

MENU

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ARTYKUŁY O PASJONUJĄCYM ŚWIECIE MOTORYZACJI

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – PORADNIKI MOTORYZACYJNE O TYM, JAK SOBIE RADZIC Z KŁOPOTLIWYMI PODZESPOŁAMI I JAK SERWISOWAĆ NASZE SAMOCHODY

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – BRUTALNA PRAWDA O ELEKTRYCZNYCH WYNALAZKACH

FELIETONY MOTORYZACYJNE, HUMOR I CIEKAWOSTKI – CZYLI LEKKO I PRZYJEMNIE O NASZYCH AUTACH I NIE TYLKO

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTORYZACJA I POLITYKA – BEZ OGRÓDEK O TYM, JAK POLITYKA WPŁYWA NA ROZWÓJ WSPÓŁCZESNEJ MOTORYZACJI

MOTORYZACJA I WOJSKO

REWIA MOTORYZACYJNYCH GWIAZD – TESTY SAMOCHODOW OSOBOWYCH

SAMOCHODY ŚWIATA – CO CIEKAWEGO PRODUKUJA W INNYCH KRAJACH, O CZYM NIE MÓWI SIĘ W POLSCE?

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się