Samochody elektryczne i elektromobilność. Znów sprawdzają się nasze słowa. Kilkanaście pożarów samochodów elektrycznych Hyundai Kona. Firma wycofuje tysiące samochodów elektrycznych, w związku z ryzykiem zapalenia się akumulatora litowo – jonowego.
Problem dotyczy samochodów elektrycznych, które zostały wyprodukowane pomiędzy 2017 a 2020 rokiem. Ile ich będzie? 50? 100? Nie, mowa o ponad 60.000 szt. aut, które zostały dostarczone klientom w samej Korei Płd., w Azji, Europie i Ameryce Północnej.
W samej Korei Płd. Hyundai wycofa 25 564 auta.
W Europie zostanie wycofanych 37 366 samochodów.
Dlaczego samochód elektryczny Hyundai Kona znika z rynku w tak paskudny sposób? Jak na razie doszło do 13 (stan na 3 marca 2021 roku) pożarów tych samochodów. Do ostatniego doszło 23 stycznia w Daegu, w Korei Płd.
Nie wiadomo, co będzie dalej z autami. Czy zostaną wyposażone w nowe baterie litowo – jonowe (dostarcza je firma LG Chem, która ma także zakład produkcyjny w Polsce) i otrzymają nowe oprogramowanie, czy też właściciele będą mogli domagać się zwrotu kosztów za zakup niebezpiecznego samochodu.
Ostrzegaliśmy. Wystarczy przeczytać nasze wcześniejsze artykuły z działu Elektromobilność i samochody elektryczne.
https://www.motorewia.pl/category/prawda-o-samochodach-elektrycznych/
Cała operacja może kosztować koreański koncern nawet 522 mln USD.
https://www.youtube.com/watch?v=CeEw3YLJ6ic
https://www.youtube.com/watch?v=p2cIfAaaoVo