Niemal każde auto cierpi na tak zwane wady wrodzone, zwane również typowymi usterkami. W niektórych autach są to problemy poważne, w innych prozaiczne, ale czasami utrudniające życie. Opel Zafira C, wyposażony w silnik diesla, cierpi na typową awarię, związaną z ciągłymi wyciekami płynu chłodzącego. Co jest jej powodem?
Wyciek płynu chłodzącego jest bardzo niebezpieczny. Może doprowadzić do przegrzania silnika, wypalenia uszczelki pod głowicą (na skutek podwyższonej temperatury pracy silnika) a nawet do zatarcia jednostki napędowej (po przegrzaniu, olej silnikowy traci właściwości smarne i ochronne). Dlatego zawsze trzeba na niego reagować jak najszybciej – i jak najszybciej go usunąć.

Wyciek płynu chłodzenia w Oplu Zafira C

Opel Zafira C, z dieslowskim silnikami, bardzo często cierpi na wycieki płynu chłodzącego. Co jest ich powodem? Źródłem problemu jest błąd producenta samochodu, który użył niewłaściwego środka przy montażu auta. Dokładnie chodzi o króciec przyłączeniowy, montowany przy chłodnicy zaworu recyrkulacji spalin EGR. Od pewnego czasu zawory recyrkulacji spalin mają wbudowane chłodnice, aby zmniejszyć temperaturę spalin, które są zawracane z powrotem do cylindrów (przy sprzyjających warunkach). Podczas pierwszego montażu, producent samochodu użył niewłaściwego środka (kleju), mającego na celu zabezpieczenie wylotowego przewodu układu chłodniczego.
Usunięcie problemu wymaga przeprowadzenia kilku operacji. Trzeba usunąć płyn chłodniczy, zdemontować przewód chłodniczy, usunąć stary klej (dokładnie), zastosować nowy klej, odczekać (nawet kilkanaście godzin) na uzyskanie przez klej odpowiedniego stopnia twardości i zalać układ nowym płynem chłodzenia. W większości przypadków zastosowanie takiej metody eliminuje problem wycieków płynu chłodniczego. Dlatego, jeśli w danym Oplu Zafira C dochodzi do wycieków płynu chłodzenia i nie ma widocznych miejsc wycieku (chłodnica, pompa cieczy chłodzącej, przewody itd.), warto sprawdzić okolice chłodnicy zaworu recyrkulacji EGR.

MENU

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się