Technika motoryzacyjna potrafi płatać różnego rodzaju figle. Czasami nie potrafią sobie z nimi poradzić mechanicy. I to z renomowanych warsztatów. Tymczasem powód problemu może być prozaiczny. Przykład: samochód, który płatał figle w trakcie gorących dni. Silnik uruchamiał się z trudem, dopiero za trzecim czy czwartym „kręceniem” rozrusznika.

Samochód kompaktowy. Silnik wolnossący, z pośrednim, wielopunktowym wtryskiem paliwa. Ponad 200 tys. km przebiegu. Bez turbosprężarki. Bez gazu. Zadbany. Wszystko wymieniane na czas.
Auto eksploatowane pół na pół w mieście i na trasach. Średni przebieg – od 1500 do 2000 km, niezależnie od miesiąca.
Żadnych problemów. W trakcie mrozu samochód uruchamiał silnik „na dotyk”.

Problemy pojawiały się zawsze pod koniec wiosny i w trakcie lata. Kiedy temperatura powietrza osiągała powyżej 22 st. C, samochód miał poważne problemy z uruchomieniem silnika. Zapalał za czwartym, a czasem dopiero za piątym razem.
Jak doskonale wiadomo, „piłowanie” rozrusznika może zakończyć się jego przedwczesnym zniszczeniem. Dlatego też, dla bezpieczeństwa, pomiędzy kolejną próbą uruchomienia, trzeba było odczekać co najmniej minutę. Zatem samochód uruchamiał się po 5 – 6 minutach. Niczym prom kosmiczny.
Problem dotyczył tylko pierwszego uruchomienia auta danego dnia. Każde kolejne następowało już prawidłowo. Chyba, że auto stało powyżej 8 godzin. Wówczas problem powracał.

pompa paliwa

 

Problemy z uruchamianiem auta przy wysokiej temperaturze powietrza

Co zdiagnozowali mechanicy?
• Problemy z kompresją silnika.
Bzdura. Pomiar kompresji wykazał, że samochód dalej trzyma wartości fabryczne, za wyjątkiem jednego cylindra, gdzie wartość była nieznacznie mniejsza, na granicy.
• Problemy z układem wtryskowym.
Bzdura. Samochód w żaden sposób nie utracił mocy, był ciągle tak samo dynamiczny. Zużycie benzyny w żaden sposób się nie zwiększyło.
• Problem z filtrem paliwa. Jeden z mechaników był tego na sto procent pewien. Natychmiast wymienić. On może to zrobić, akurat taki filtr ma.
Mega bzdura. W tym modelu samochodu producent w ogóle nie zastosował filtra paliwa!
• Problemy z pompą paliwa. To było najczęściej obstawiane. Koszt najtańszej pompy ze smokiem to ok. 400 zł.
Bzdura.

Co było powodowało problemy z uruchomieniem silnika w trakcie wysokiej temperatury zewnętrznej?

Akumulator.

Jak wiadomo, akumulator samochodowy ulega procesom samorozładowania. Samorozładowanie znacząco przyspiesza w trakcie mrozów, o czym wie każdy kierowca. Ale samorozładowanie przyspiesza także podczas wysokich temperatur, powyżej 20 st. Celsjusza.
Akumulator, który pracował pod maską auta, dobijał do 5 – go roku życia. Na mróz był całkowicie odporny. Na ciepło – nie.

Po wymianie akumulatora na nowy, problem zniknął. W trakcie ostatniego, gorącego lata, auto odpalało jak nowe.

MENU

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Utrudniony rozruch silnika, pojawiający się zawsze przy wysokiej temperaturze powietrza, zwłaszcza latem. Taki problem zdarzał się w samochodzie kompaktowym produkcji japońskiej. Wielu kierowców spotkało się w swoim życiu z sytuacja, w której aut ciężko odpala długo kręci, ale nie może uruchomić silnika. To typowe, że samochód ciężko odpala na zimnym silniku, ale zazwyczaj dzieje się to zimą, przy niskich temperaturach. Tymczasem nasze auto miało problem z odpalaniem tylko i wyłącznie latem, kiedy temperatury wzrastały powyżej 20 st. Celsjusza. Problem z odpalaniem auta na zimnym silniku był na tyle poważny (kierowca się denerwuje, kiedy samochód ciężko odpala na benzynie), że trzeba było kilkakrotnie kręcić rozrusznikiem. Samochód długo kręci – diesel. Ale w tym przypadku mieliśmy do czynienia z autem benzynowym. Co było powodem awarii? Problem okazał się prozaiczny – zapraszamy do przeczytania artykułu, który zamieścił nasz portal motoryzacyjny.

Podziel się