Technika motoryzacyjna potrafi płatać różnego rodzaju figle. Czasami nie potrafią sobie z nimi poradzić mechanicy. I to z renomowanych warsztatów. Tymczasem powód problemu może być prozaiczny. Przykład: samochód, który płatał figle w trakcie gorących dni. Silnik uruchamiał się z trudem, dopiero za trzecim czy czwartym „kręceniem” rozrusznika.

Samochód kompaktowy. Silnik wolnossący, z pośrednim, wielopunktowym wtryskiem paliwa. Ponad 200 tys. km przebiegu. Bez turbosprężarki. Bez gazu. Zadbany. Wszystko wymieniane na czas.
Auto eksploatowane pół na pół w mieście i na trasach. Średni przebieg – od 1500 do 2000 km, niezależnie od miesiąca.
Żadnych problemów. W trakcie mrozu samochód uruchamiał silnik „na dotyk”.

Problemy pojawiały się zawsze pod koniec wiosny i w trakcie lata. Kiedy temperatura powietrza osiągała powyżej 22 st. C, samochód miał poważne problemy z uruchomieniem silnika. Zapalał za czwartym, a czasem dopiero za piątym razem.
Jak doskonale wiadomo, „piłowanie” rozrusznika może zakończyć się jego przedwczesnym zniszczeniem. Dlatego też, dla bezpieczeństwa, pomiędzy kolejną próbą uruchomienia, trzeba było odczekać co najmniej minutę. Zatem samochód uruchamiał się po 5 – 6 minutach. Niczym prom kosmiczny.
Problem dotyczył tylko pierwszego uruchomienia auta danego dnia. Każde kolejne następowało już prawidłowo. Chyba, że auto stało powyżej 8 godzin. Wówczas problem powracał.

pompa paliwa

 

Problemy z uruchamianiem auta przy wysokiej temperaturze powietrza

Co zdiagnozowali mechanicy?
• Problemy z kompresją silnika.
Bzdura. Pomiar kompresji wykazał, że samochód dalej trzyma wartości fabryczne, za wyjątkiem jednego cylindra, gdzie wartość była nieznacznie mniejsza, na granicy.
• Problemy z układem wtryskowym.
Bzdura. Samochód w żaden sposób nie utracił mocy, był ciągle tak samo dynamiczny. Zużycie benzyny w żaden sposób się nie zwiększyło.
• Problem z filtrem paliwa. Jeden z mechaników był tego na sto procent pewien. Natychmiast wymienić. On może to zrobić, akurat taki filtr ma.
Mega bzdura. W tym modelu samochodu producent w ogóle nie zastosował filtra paliwa!
• Problemy z pompą paliwa. To było najczęściej obstawiane. Koszt najtańszej pompy ze smokiem to ok. 400 zł.
Bzdura.

Co było powodowało problemy z uruchomieniem silnika w trakcie wysokiej temperatury zewnętrznej?

Akumulator.

Jak wiadomo, akumulator samochodowy ulega procesom samorozładowania. Samorozładowanie znacząco przyspiesza w trakcie mrozów, o czym wie każdy kierowca. Ale samorozładowanie przyspiesza także podczas wysokich temperatur, powyżej 20 st. Celsjusza.
Akumulator, który pracował pod maską auta, dobijał do 5 – go roku życia. Na mróz był całkowicie odporny. Na ciepło – nie.

Po wymianie akumulatora na nowy, problem zniknął. W trakcie ostatniego, gorącego lata, auto odpalało jak nowe.

MENU

CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ARTYKUŁY O PASJONUJĄCYM ŚWIECIE MOTORYZACJI

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – PORADNIKI MOTORYZACYJNE O TYM, JAK SOBIE RADZIC Z KŁOPOTLIWYMI PODZESPOŁAMI I JAK SERWISOWAĆ NASZE SAMOCHODY

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – BRUTALNA PRAWDA O ELEKTRYCZNYCH WYNALAZKACH

FELIETONY MOTORYZACYJNE, HUMOR I CIEKAWOSTKI – CZYLI LEKKO I PRZYJEMNIE O NASZYCH AUTACH I NIE TYLKO

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTORYZACJA I POLITYKA – BEZ OGRÓDEK O TYM, JAK POLITYKA WPŁYWA NA ROZWÓJ WSPÓŁCZESNEJ MOTORYZACJI

MOTORYZACJA I WOJSKO

REWIA MOTORYZACYJNYCH GWIAZD – TESTY SAMOCHODOW OSOBOWYCH

SAMOCHODY ŚWIATA – CO CIEKAWEGO PRODUKUJA W INNYCH KRAJACH, O CZYM NIE MÓWI SIĘ W POLSCE?

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

About The Author

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne. Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów. Współpracuję z szeregiem redakcji i firm, między innymi z Motointegrator, Autofakty, Allegro.pl (dział poradniki) itd. Zawsze jestem otwarty na ciekawą współpracę. Jest mi niezwykle miło, że odwiedzacie Państwo moją stronę. Kontakt: redakcja@motorewia.pl