Nowy Nissan Almera 2020 trafił niedawno do salonów w Tajlandii i Malezji. Co oferuje nowy Nissan Almera? Ile kosztuje Nissan Almera czwartej generacji?

Nissan Almera skutecznie znika z polskich ulic. Na portalach ogłoszeniowych realiści żądają za Nissana Almerę z 2006 roku 5.000 zł, optymiści 7.000 zł, a fantaści, bujający w obłokach 11.000 zł. Tymczasem w innej części świata Nissan Almera dalej żyje i ma się bardzo dobrze.
Ma to oczywiście związek z globalizacją. Na jednej płycie podłogowej produkuje się różne modele aut. Tu się zapakuje takie nadwozie, tu takie, tu się silnik założy od Renault. W końcu to jedna rodzina z Nissanem, ostatnio do rodziny wpycha się także Mitsubishi. Dacia niby też jest w rodzinie. Ale z racji przeznaczenia (tania marka) je posiłki przed domem, kiedy wielka trójka ucztuje w salonie. Nissan też ma swoją tanią markę, Datsuna, którego reanimował. Na naszej stronie był już artykuł o nowym Datsunie mi-Do.

Reasumując, jest płyta, jest silnik, są części z innych modeli, tu kierownica, tu panel, tu inne pierdoły, blachy się odpowiednio ułoży i już jest następny model auta.

Almera2-2

 

Nissan Almera 2020

Nissan Almera 2020 trafił do sprzedaży w Malezji we wrześniu tego roku. W Tajlandii auto zadebiutowało w listopadzie 2019 roku. Auto jest produkowane w Tajlandii. Ceny samochodu zaczynają się od 79.000 ringgitów, co stanowi równowartość ok. 80.000 złotych. Auto jest również sprzedawane na Filipinach, w Meksyku, w Brazylii i w Wietnamie.

Samochód jest produkowany w jednej wersji nadwozia – jako czterodrzwiowy sedan. Czy ładny i zgrabny? W miarę. Samochód został oparty konstrukcyjnie o platformę podłogową Nissan V platform. Korzysta z niej między innymi Nissan Micra K13, Nissan Tiida C12, Nissan Note N12 czy też Datsun Go.

Nissan Almera 2020 będzie oferowany tylko z jednym silnikiem. To 1 – litrowy turbodoładowany silnik, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o mocy 100KM (152Nm). Czyli jest to prawdopodobnie silnik Renault 1.0 TCe 100KM. Co ciekawe, silnik będzie współpracował tylko z bezstopniową skrzynią automatyczna Xtronic CVT, z trybem sport. Napęd oczywiście, przekazywany będzie na przednią oś.

Na rynkach południowoamerykańskich dostępna jest wersja z 5 – biegową skrzynią manualną.

almera3

Nissan Almera 2020 mierzy: 4495 mm długości, 1460 mm wysokości, 1740mm szerokości, a rozstaw osi to 2620mm. Bagażnik pięciodrzwiowego hatchbacka oferuje 482 litry pojemności.
W standardzie auto jest wyposażone w dostęp bezkluczykowy, składane lusterka boczne, regulację kierownicy, elementy dekoracyjne z włókna węglowego, wielofunkcyjną kierownicę oraz składaną tylną kanapę. Tylne świata wykonane zostały w technologii LED, a przednie, w technologii LED, dostępne są za dopłatą. Standardowo samochód porusza się na oponach 15 calowych, a standardowy rozmiar opon to 195/65. Dla wyższych wersji dostępne są ob.®ecze 16 calowe, z oponami 205/55. W podstawowej wersji kierowca otrzymuje tkaninową tapicerkę, klimatyzację ręczną, audio z 4 głośnikami i kierownicę ze specjalnego materiału. Ponadto auto ma na wyposażeniu ABS, ESP, ASR, wspomaganie hamowania i wspomaganie ruszania pod górę.

Almera5

 

W wyższych wersjach producent oferuje automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali, czujniki parkowania, tylną kamerę cofania i wyświetlacz o przekątnej 7 cali, zamiast standardowych wyświetlaczy na desce rozdzielczej. W najwyższej wersji wyposażenia VLP, Almera ma na wyposażeniu inteligentną kamerę parkowania (360 stopni), tempomat, system ostrzegania o obiektach w martwej strefie lusterek, a także system ostrzegający o możliwości kolizji, z automatycznym hamowaniem.

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

About The Author

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne. Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów. Współpracuję z szeregiem redakcji i firm, między innymi z Motointegrator, Valvoline, Allegro.pl, Amtra, K2 itd. Zawsze jestem otwarty na ciekawą współpracę. Jest mi niezwykle miło, że odwiedzacie Państwo moją stronę. Kontakt: redakcja@motorewia.pl