Najczęstsze powody wycieków powietrza z opony to przebicie opony i uszkodzenie wentyla. Ale to nie jedyne powody utraty szczelności ogumienia samochodowego. Kolejnym jest skorodowana obręcz. Może ona prowadzić do powolnej, ale stałej ucieczki powietrza z koła.

Od wielu lat w samochodach osobowych stosuje się opony bezdętkowe. W związku z tym bardzo ważnym parametrem jest zapewnienie szczelności pomiędzy oponą a felgą. W tym celu stopka opony (tzw. kołnierz, czyli wewnętrzny okręg opony) musi ściśle przylegać do obręczy felgi. Stopka opony składa się z metalowej (drucianej) obręczy zalanej gumą. Po wypełnieniu wnętrza opony powietrzem, nie może być żadnej nieszczelności.
Są jednak sytuacje, kiedy taka nieszczelność się pojawia.

Wyciek powietrza z opony przez skorodowaną obręcz

Korozja na obręczy opony może pojawić się na skutek naturalnych procesów (zwłaszcza kiedy auto długo stoi bez ruchu, albo jest parkowane w wilgotnym miejscu). Niewielkie naloty korozji powodują unoszenie się stopki opony. Przez mikro nieszczelność może wydostawać się powietrze.

Wyciek powietrza z opony przez skrzywioną obręcz

Kolejny powód to skrzywienie obręczy. Wystarczy niewielkie, aby doprowadzić do powstania nieszczelności pomiędzy oponą (stopką opony) a obręczą. Jak dochodzi do skrzywienia obręczy, a dokładnie, jej części przylegającej do stopki? Część felgi przylegająca do stopki ma niewielki występ. Wystarczy wjechać w głęboką dziurę i uderzyć bokiem opony o krawędź dziury, albo podjechać blisko pod krawężnik i przytrzeć.

W obydwu przypadkach powietrze będzie wyciekać powoli, mogąc doprowadzić do pęknięcia opony i wypadku. Albo pocięcia opony przez felgę.

Wulkanizacja w Widawie, naprawa opon w Widawie, wymiana opon w Widawie

Wulkanizacja w Widawie, naprawa opon w Widawie, wymiana opon w Widawie

Naprawa krzywej albo skorodowane obręczy opony

W takim przypadku należy jak najszybciej odwiedzić warsztat wulkanizacyjny. Wcześniej należy dopompować oponę do pełna. Jeśli warsztat jest w dużej odległości, należy kontrolować ciśnienie w oponie co pewien odcinek drogi.
Oczywiście, najlepiej zamontować koło zapasowe albo dojazdowe, jeśli takie jest w aucie. A uszkodzone koło zawieźć do warsztatu.

Na czym polega naprawa w takim przypadku?
– Na kontroli opony w wodzie i sprawdzeniu, skąd wycieka powietrze.
– Na zdjęciu opony z felgi.
– Na przeszlifowaniu rantów felgi i a także dodatkowo na wyprostowaniu felgi.
– Na zastosowaniu świeżej pasty na rant felgi.
– Na zamontowaniu opony i wyważeniu koła.
– Na ponownym montażu koła.

Warsztat wulkanizacyjny w Widawie – Wulkanizacja FHU Ireneusz Kozieł Józefów Widawski – podziękowanie za pomoc

Przed wyjazdem w trasę zawsze sprawdzam opony. Wszystko było OK.
W trakcie ponad 100 kilometrowej trasy zauważyłem problemy z jedną z opon. Wcześniej nie udało mi się ominąć dość dużej dziury. Opona została dopompowana 15 kilometrów przed dojazdem do celu, do wartości 2,5 bara. Po dojeździe na miejsce ciśnienie spadło do 1,5 bara. Tymczasem był to piątkowy wieczór, a w okolicy jak się okazało, był tylko jeden warsztat wulkanizacyjny. I to sporo oddalony od miasta.

Na szczęście warsztat wulkanizacyjny w Widawie, prowadzony przez Pana Ireneusza Kozieła, nie odmówił pomocy. Pomimo długiej kolejki osób, które czekały na wymianę opon z letnich na zimowe (bo w końcu zaczął się sezon).

Od razu widać, że wulkanizacja w Widawie prowadzona jest przez prawdziwego specjalistę. Dlaczego? Bo w warsztacie panuje porządek, do napraw używany jest profesjonalny sprzęt, a sam mechanik używa do dokręcenia kół klucza dynamometrycznego. To rzadkość, dlatego, że większość stosuje tylko klucz hydrauliczny.

W każdym razie dziękuję za pomoc. A wszystkich, którym potrzebna jest naprawa opon w Widawie, serwis opon w Widawie, warsztat wulkanizacyjny w Widawie i okolicach zapraszam do:
Wulkanizacji FHU Ireneusz Kozieł w miejscowości Józefów Widawski 48. To kilka kilometrów od miasta Widawa. W miejscowości Rogóźno, w okolicach mostu na rzece, trzeba skierować się drogowskazem na Piotrków.

Na wizytę najlepiej umówić się telefonicznie: 530-292-074
W firmie można skorzystać z wyważania, napraw ogumienia, wymiany ogumienia, a także z wymiany i napraw czujników ciśnienia w oponach TPMS.

 

Exif_JPEG_420

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się