Jak sprawdzić, że samochód był malowany? Jak sprawdzić, że samochód był naprawiany po poważnych atakach korozji? Jak udowodnić, że auto jest powypadkowe? Doskonałym wsparciem dla osoby kupującej samochód używany jest miernik grubości lakieru polskiej firmy Blue Technology.

Kupno samochodu używanego zawsze obarczone jest dużym ryzykiem. Wszyscy przestrzegają przed nieuczciwymi handlarzami. Typowy nieuczciwy handlarz masowo zwozi skorodowane i powypadkowe graty z Europy Zachodniej, potem reanimuje je po najniższych kosztach w warsztacie i sprzedaje jako w pełni sprawne. Gdyby to tak wyglądało, to sprawa nie byłaby aż tak trudna.
Problem jest zdecydowanie bardziej rozległy. Oszukać może nas elegancko ubrany pracownik salonu, sprzedający nam nowy samochód.

Możemy kupić uszkodzone auto w komisie, z gwarancją, której potem nikt nie będzie respektował.
A co ze sprzedawcami prywatnymi? Kupno samochodu od nich to bezpieczne rozwiązanie? Wystarczy przejrzeć ogłoszenia na popularnych portalach ogłoszeniowych. Już z samych zdjęć i treści wielu ogłoszeń kłamstwo bije na kilometr.
Dlaczego tak się dzieje? Bo samochodów używanych jest na rynku mnóstwo. A polski typowy polski kupiec samochodu używanego buja w obłokach. Posiadaczowi kilku tysięcy złotych wydaje się, że za te pieniądze może kupić auto bezwypadkowe, od pierwszego właściciela, super wyposażone, z wyjątkowo niskim przebiegiem i oczywiście, serwisowane w ASO.

Normalny człowiek wie, że samochód w trakcie eksploatacji się zużywa. Auto ma prawo mieć duży przebieg i nie jest on niczym groźnym, jeśli samochód był odpowiednio serwisowany i eksploatowany. Samochód mógł mieć dwóch a nawet trzech właścicieli. I mógł być nawet po kolizji, jeśli wszystko zostało dobrze naprawione.
Normalny człowiek, chcący kupić samochód używany, chce uniknąć sytuacji, w której nieuczciwy sprzedawca chce mu wcisnąć pojazd po wypadku, po nieprofesjonalnie wykonanej naprawie blacharsko – lakierniczej, albo po poważnym ataku korozji.
W tym przypadku najlepszym wsparciem dla kupującego jest miernik grubości lakieru.

Źródło Freepik.com

Źródło Freepik.com

 

Jakich problemów można uniknąć dzięki miernikowi grubości lakieru?


Miernik pomoże uniknąć zakupu samochodu powypadkowego
Miernik grubości lakieru pozwoli wykryć zmiany w grubości warstwy lakierniczej na poszczególnych elementach karoserii samochodu. Dzięki temu będzie wiadomo, że dane części mogły być prostowane, szpachlowane i malowane.
Ale przecież ktoś może zamontować nową część blacharską? To prawda – i tak powinna wyglądać odpowiednio wykonana naprawa. Jednak w samochodzie powypadkowym, który był poważnie uszkodzony, nie uda się tak po prostu zamontować nowych części. Będzie trzeba je wpasować, będą inne szczeliny w stosunku do drugiej strony auta. Widoczne będą nowe śruby montażowe i spawy.
Który oszust dokonuje profesjonalnej naprawy samochodu powypadkowego? Przecież jej koszty znacząco przewyższyłyby zysk ze sprzedaży auta. Dlatego samochód się naprawia najtańszym kosztem, prostując blachy, spawając, wyrównując nierówności szpachlą i malując je lakierem, dobranym do innych części pojazdu.


Miernik pomoże sprawdzić, że samochód był naprawiany w sposób nieprofesjonalny
Szeroki dostęp do środków chemicznych powoduje, że wielu kierowców bierze się za samodzielne naprawy uszkodzeń warstwy lakierniczej, zadrapań, wgnieceń itd.
Często w ten sposób maskuje się problemy z warstwą lakierniczą. Może to być wyblaknięcie lakieru albo łuszczenie się klaru (zewnętrznej warstwy lakieru bezbarwnego, co powoduje najpierw białe plamy a potem bąble).
Profesjonalnie wykonana naprawa lakiernicza zdecydowanie różni się od tej, wykonanej samodzielnie, za pomocą warstwy sprayu. Jest ogromne ryzyko, że po paru miesiącach farba zacznie się paskudnie łuszczyć, a spod niej zacznie wyłazić korozja.

         * Miernik pomoże rozpoznać, że auto było naprawiane po poważnym ataku korozji
Jeśli samochód koroduje, to najczęściej jest to wina właściciela, który o niego nie dbał. Dziury w nadkolach, wyżarta dolna część drzwi, obgryzione klapy, pordzewiały dach – to najczęściej efekty tego, że właściciel nawet nie raczył dotknąć samochodu gąbką z wodą, nie wspominając o wosku. To prawda, że niektóre auta są bardziej podatne na korozję. Ale w rękach dbającego właściciela nie rdzewieją.
O tym, że o samochód należy dbać, właściciel przypomina sobie dopiero wtedy, gdy kieruje pojazd do sprzedaży. I wtedy zaczyna stosować metody maskowania korozji (ta jest już tak wżarta, że można ją tylko zamaskować, a nie usunąć).


          • Miernik pozwoli sprawdzić nowe auto w salonie, czy nie było lakierowane i naprawiane
Nowe auto naprawiane? Wystarczy poszukać w sieci, jak wiele było takich przypadków. Auto zostało uszkodzone w fabryce, albo w trakcie transportu. Potem naprawiła je ASO i pojazd skierowano do sprzedaży jako fabrycznie nowy.
Który klient wpadłby na pomysł, że po nowe auto powinien iść z miernikiem grubości lakieru?

Miernik grubości lakieru Blue Technology http://www.motorewia.pl

Miernik grubości lakieru Blue Technology http://www.motorewia.pl

 

Jak działa miernik grubości lakieru?

Miernik grubości lakieru to urządzenie, które mierzy grubość warstwy niemetalicznej na podłożu metalowym. Czyli dokładnie mierzy odległość pomiędzy blachą karoserii a czujnikiem przytkniętym do lakieru. W ten sposób dokonuje pomiaru grubości warstwy lakierniczej, która w fabrycznie nowym aucie składa się z podkładu, zabezpieczenia antykorozyjnego, lakieru właściwego i lakieru zewnętrznego bezbarwnego.

Pomiar wykonywany jest w mikrometrach. Tutaj wiele zależy od czułości i od jakości miernika.

Miernik grubości lakieru Blue Technology http://www.motorewia.pl

Miernik grubości lakieru Blue Technology http://www.motorewia.pl

 

Jak wybrać dobry miernik grubości lakieru?

Najtańsze mierniki są przeznaczone tylko i wyłącznie do pomiarów, wykonywanych na karoseriach stalowych. Dobre mierniki grubości lakieru mogą mierzyć także karoserie wykonane z aluminium, a zatem stosowane bardzo często w samochodach premium.
Bardzo ważnym kryterium jest dokładność pomiaru. Im większa – tym lepiej.
Dobrze, jeśli można dostosowywać dokładność pomiaru do konkretnych aut. Przy zakupie nowego auta z salonu możemy zastosować najwyższą jakość pomiaru. Przy zakupie 15 – letniego samochodu używanego rozdzielczość pomiaru może być znacznie mniejsza.
Na co jeszcze warto zwrócić uwagę przy wyborze miernika do badania grubości lakieru? Na długi czas pracy urządzenia – pozwoli nam to wykonać wiele pomiarów w ciągu jednego dnia. To ważne dla profesjonalistów.
Bardzo ważna jest również wygodna i intuicyjna obsługa miernika. A także gwarancja. W przypadku produktów z Dalekiego Wschodu, sprzedawanych w Internecie, jest ona najczęściej fikcją.

Miernik grubości lakieru Blue Technology

Miernik grubości lakieru Blue Technology

 

Nasz typ – polski miernik grubości lakieru Blue Technology DX-13-S-AL.

Miernik grubości lakieru Blue Technology DX-13-S-AL to urządzenie uniwersalne, przeznaczone do mierzenia grubości lakieru na stali, stali ocynkowanej i aluminium. Można zatem wykorzystywać miernik w każdym współcześnie produkowanym samochodzie.
Miernik składa się z głównego urządzenia, z podświetlanym ekranem oraz sondy pomiarowej na przewodzie. Źródłem zasilania są dwie baterie AAA.

Urządzenie charakteryzuje się bardzo wysoką dokładnością wykonywanych pomiarów:
• W przypadku stali 0-500µm przy rozdzielczości 2µm (500 – 2000 µm przy rozdzielczości 10µm);
• W przypadku aluminium 0 – 500µm przy rozdzielczości 2µm.

Obsługa miernika jest bardzo prosta – urządzenie uruchamia się jednym przyciskiem. Wystarczy przyłożyć sondę do badanej powierzchni (powinna być oczyszczona) i delikatnie docisnąć. Urządzenie samo rozpoznaje rodzaj badanej powierzchni (np. aluminium), a następnie wyświetla wynik pomiaru.
Dodatkowym wsparciem dla badającego są kolory podświetlenia ekranu. Odpowiadają one średnim wartościom grubości warstwy lakierniczej, stosowanym w samochodach. I tak kolor zielone podświetlenie ekranu sugeruje, że warstwa lakiernicza jest oryginalna, żółte ostrzega, przed podwójnym lakierowaniem, czerwone sugeruje zastosowanie szpachli.

Osoba korzystająca z miernika ma możliwość wyboru jednego z 16 trybów pracy, gdzie można między innymi zmieniać rozdzielczość pracy urządzenia (2 albo 10 µm).
Co bardzo ważne – miernik jest produkowany w Polsce! A my lubimy polskie produkty!
Urządzenie objęte jest 24 miesięczną gwarancją.

Dobry miernik grubości lakieru to istotne wsparcie każdego, kto chce kupić używane albo nowe auto. To także nieodłączny element wyposażenia specjalisty, który na co dzień skupuje pojazdy.

Miernik grubości lakieru Blue Technology http://www.motorewia.pl

Miernik grubości lakieru Blue Technology http://www.motorewia.pl

 

Miernik grubości lakieru - pomiar grubosci lakieru przy pomocy miernika Blue Technology

Miernik grubości lakieru – pomiar grubosci lakieru przy pomocy miernika Blue Technology

MENU

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Miernik grubości lakieru to bardzo przydatne urządzenie. Podczas badania używanego auta niezbędne są dane o grubości powłoki lakierniczej. Takie zapewnia tylko miernik grubości lakieru. Opinie o miernikach są różne. Miernik grubości lakieru GL-8s, miernik grubości lakieru prodig tech, czy też miernik grubości lakieru aliexpress nie są uznawane za najlepsze. Naszym zdaniem najlepszy jest polski miernik grubości lakieru Blue Technology. To miernik uniwersalny, gdzie można mierzyć warstwę lakieru na stali i aluminium. Nie wystarczy sam miernik drugości lakieru. Jak mierzyć? W naszym artykule znajdują się informacje o tym, jak używać mierni lakieru. Warto mieć dodatkowe dane, takie jak grubości lakieru. Tabela do poszczególnych modeli może być przydatna, ale w przypadku większości aut wystarczą dane uniwersalne, dotyczące typowych modeli (po prostu grubość lakieru w popularnych modelach). Nasz portal motoryzacyjny zaprasza do przeczytania poradnika o mierniku grubości lakieru, który przygotował dziennikarz motoryzacyjny Michał Lisiak.

Podziel się