Ściąganie w prawo albo ściąganie w lewo w trakcie jazdy to problem, który całkiem często straszy kierowców. Co jest powodem tego, że Twoje auto ściąga w trakcie jazdy albo ściąga w trakcie hamowania? Przyjrzymy się kilku najczęstszym powodom tego stanu rzeczy.

Samochód ściąga w prawo albo samochód ściąga w lewo w dwóch sytuacjach: podczas jazdy, kiedy kierowca puszcza na chwilę kierownicę (auto nie jest w stanie utrzymać prostego toru jazdy, na równej nawierzchni) albo podczas hamowania.
Są też sytuacje, w których auto w ogóle nie jest w stanie utrzymać prostego toru jazdy. Co jest tego powodem? Najczęściej uszkodzenia powypadkowe, które spowodowały przesunięcie jednego lub więcej miejsc mocowania zawieszenia do podwozia (ramy) samochodu. Albo uszkodzenia spowodowane przez silną korozję. Auto zostało naprawione w niedbały sposób albo co również jest możliwe, inny sposób naprawy nie był możliwy.
W takim przypadku zostaje jedynie dalsza męczarnia albo stacja demontażu pojazdów.

Samochód ściąga w prawo lub lewo podczas hamowania

Odpowiedź jest prosta: są problemy z właściwym działaniem układu hamulcowego. Co może być przyczyną? Zablokowany tłoczek hamulcowy w jednym z zacisków. Zagięty, zablokowany przewód hamulcowy prowadzący do jednego z zacisków, przez co dany hamulec nie działa. Uszkodzony regulator siły hamowania.
To niebezpieczna awaria albowiem ostrzega o awarii układu hamulcowego, odpowiedzialnego za bezpieczeństwo kierowcy i innych użytkowników drogi.

Samochód ściąga w prawo lub lewo podczas jazdy

Kierowca musi przez cały czas korygować tor jazdy za pomocą ruchów kierownicą, bo wystarczy przestać ją mocno trzymać a auto już ściąga w lewo albo w prawo. To bardzo męczące dla kierowcy, przez co zwiększa się zagrożenie wypadkiem.
Po drugie, to bardzo męczące dla układu wspomagania kierownicy. Jak wiadomo, bez względu na to, czy to układ elektrohydrauliczny czy elektryczny, działa on tylko wtedy, gdy kierowca skręca kierownicę. Jeśli kierowca stale musi korygować tor jazdy, układ wspomagania kierownicy musi przez cały czas pracować. A to prowadzi do jego przyspieszonego zużycia. I może doprowadzić do przegrzania i uszkodzenia.
Co może być powodem tego, że auto ściąga w prawo lub lewo podczas jazdy?
– > Zbyt niskie ciśnienie powietrza w jednej z opon.
– > Źle ustawiona geometria zawieszenia. To najczęstsza przyczyna tego problemu. Jeśli dodatkowo opony Twojego auta piszczą na zakrętach, masz niemalże pewność. Czy w samochodzie były wymieniane opony, elementy zawieszenia albo układu kierowniczego? Jeśli nie, geometria kół może ulec zakłóceniu po wjechaniu w dziurę. Sprawdź, czy bieżnik na przednich oponach nie zużywa się w sposób nierównomierny (tak zwane przycięcia bieżnika). Odwiedź warsztat i sprawdź poprawność ustawienia geometrii.
– > Bardzo poważne zużycie zawieszenia samochodu, przede wszystkim tulei metalowo-gumowych, mocujących wahacze kół do podwozia (ramy) samochodu. Auto ściąga i na dodatek prowadzi się niepewnie. Niezbędna będzie naprawa wahacza (wymiana tulei – wprasowanie nowych tulei metalowo-gumowych za pomocą prasy) albo montaż nowego wahacza.
– > Mocne zużycie amortyzatora albo sprężyny po jednej ze stron auta.
– > Skrzywiony wahacz, co na szczęście dzieje się rzadko.
Przeczytaj:
– > Czy wymieniać cały wahacz, czy sworzeń albo tuleje wahacza? Kiedy możliwa jest naprawa wahacza?
– > Wahacz – objawy awarii

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się