Filtr cząstek stałych to kłopotliwy, ale bardzo potrzebny podzespół. Filtr DPF zatrzymuje sadzę, która nie trafia do powietrza. Zapchany filtr DPF – to częsta przypadłość współczesnych samochodów. Zwłaszcza tych, które są eksploatowane przede wszystkim w mieście. Na szczęście nie trzeba kupować nowego filtra. Wystarczy profesjonalna regeneracja DPF, wykonana w odpowiednio wyposażonym warsztacie. Jak przebiega regeneracja filtrów DPF? Gdzie regenerować DPF w Łodzi, Warszawie, Krakowie i Wrocławiu?

Filtr cząstek stałych DPF – najbardziej znienawidzona część samochodowa

W rankingu najbardziej uciążliwych podzespołów samochodowych, filtr cząstek stałych zająłby zapewne pierwsze miejsce.
Dlaczego ten filtr DPF jest tak mocno nielubiany przez kierowców?

Po pierwsze dlatego, że filtr cząstek stałych jest drogi. A nawet bardzo drogi. Montaż nowego filtra DPF to wydatek od kilku do kilkunastu tys. złotych w przypadku zamiennika. Oryginalne filtry DPF mogą być znacznie droższe.

Po drugie dlatego, że filtr cząstek stałych często się zapycha. Dlaczego się zapycha? Bo wiele diesli jest eksploatowanych na krótkich trasach, w mieście. Ten typ eksploatacji samochodu w zupełności nie pozwala na oczyszczanie się filtra z zanieczyszczeń. Współczesny diesel nie jest przeznaczony do ciągłej jazdy po mieście. Wiele osób nadal tego nie rozumie.

Po trzecie dlatego, że współczesny samochód jest systemem naczyń połączonych. Większość naszych rodaków stać przede wszystkim na sprowadzenie używanego auta, z poważnym przebiegiem, mającego więcej niż 10, albo 15 lat. Kierowca oszczędza, przez to auto jeździ z zużytym układem wtryskowym, np. z lejącymi wtryskami, które powodują powstawanie większych ilości sadzy. Do tego dochodzą inne uszkodzenia (jak zużyte świece żarowe), a także oszczędności serwisowe. Nawet typ oleju silnikowego ma wpływ na przyspieszone zużycie filtra DPF.

Przeczytaj również: Zapchany filtr cząstek stałych może powodować zniszczenie turbosprężarki.

Po czwarte dlatego, że diesle nie są samochodami dla narwanych kierowców. Ruszanie z piskiem opon (gwałtowne przyspieszanie z niskich obrotów) powoduje wytwarzanie dużych ilości sadzy. A ta niszczy DPF w przyspieszonym tempie.

Jazda z zużytym DPF także powoduje uszkodzenia innych podzespołów. Jak wspomnieliśmy wcześniej – jest to zespół naczyń połączonych.

Regeneracja filtrów DPF Warszawa Regeneracja filtrów DPF Łódź Regeneracja filtrów DPF Kraków Regeneracja filtrów DPF Wrocław https://www.motorewia.pl

Regeneracja filtrów DPF Warszawa
Regeneracja filtrów DPF Łódź
Regeneracja filtrów DPF Kraków
Regeneracja filtrów DPF Wrocław
https://www.motorewia.pl

Zapchany filtr DPF – objawy

Typowe objawy zapchanego filtra cząstek stałych to: mniejsza moc silnika, problemy z rozruchem jednostki napędowej, większe zużycie paliwa, wyższa temperatura pracy silnika, wyczuwalna woń spalin, wyższe obroty silnika, zapalona kontrolka silnika i błędy zapisane w pamięci sterownika.

Stopień zapchania filtra DPF jest kontrolowany przez czujnik ciśnienia różnicowego. Jeśli filtr jest zapchany, czujnik rozpoczyna procedurę wypalania filtra DPF. Polega ona na inicjowaniu dodatkowego wtrysku paliwa i podnoszeniu obrotów silnika. Dzięki temu powinna podwyższyć się temperatura spalin do ok. 600 – 700 st. Celsjusza. To (teoretycznie) wystarczy do wypalenia sadzy ze spalin, zalegającej w kanalikach wkładu filtra cząstek stałych.
Pomóc może też regeneracja pasywna, czyli wyjazd na trasę, za miasto i przejechanie kilkudziesięciu kilometrów z dużą prędkością.

Jednak kiedy filtr cząstek stałych jest bardzo mocno zapchany – te metody już nie pomagają.
Ciągły dotrysk paliwa, inicjowany przez sterownik silnika, może doprowadzić do rozrzedzenia oleju silnikowego i zatarcia silnika. Zapchany filtr DPF sprawia, że gazy spalinowe nie mogą się wydostać z silnika i część z nich wraca do silnika. Jazda z zapchanym DPF nie jest możliwa.

Co robić w takiej sytuacji?

Regeneracja filtrów DPF Warszawa Regeneracja filtrów DPF Łódź Regeneracja filtrów DPF Kraków Regeneracja filtrów DPF Wrocław https://www.motorewia.pl

Regeneracja filtrów DPF Warszawa
Regeneracja filtrów DPF Łódź
Regeneracja filtrów DPF Kraków
Regeneracja filtrów DPF Wrocław
https://www.motorewia.pl

Przeczytaj również: filtr DPF, filtr FAP, filtr GPF – czym się od siebie różnią? Rodzaje filtrów cząstek stałych

Regeneracja filtrów DPF w profesjonalnej Pracowni Regeneracji Filtrów DPF

Filtry DPF można regenerować. Odpowiednio przeprowadzona regeneracja filtra DPF przywraca mu 99 procent sprawności. To wszystko za ułamek ceny nowego filtra DPF.
Regeneracja filtrów DPF to działanie ratujące portfele kierowców i równocześnie, proekologiczne. Nie trzeba montować nowych części.
Dzięki możliwej regeneracji nawet posiadacz starszego samochodu będzie mógł przywrócić mu odpowiedni stopień sprawności technicznej.

Do regeneracji filtrów DPF niezbędny jest profesjonalny sprzęt oraz wyszkolony personel techniczny.
Najskuteczniejsza metoda regeneracji filtrów DPF polega na ich czyszczeniu w specjalnej maszynie. Filtr jest demontowany, a następnie umieszczany w urządzeniu. Wnętrze filtra jest płukane wodą, z dodatkiem specjalnych środków czyszczących. Woda z detergentami ma nadane odpowiednie ciśnienie, dzięki któremu jest w stanie przecisnąć się przez kanaliki i otwory w porach filtra. Detergenty rozpuszczają cząsteczki sadzy. Po wysuszeniu filtr jest gotowy do ponownej pracy w układzie wydechowym samochodu.

Profesjonalna regeneracja filtrów DPF to jedna z usług, oferowanych przez firmę Bosch Service Pawlik. W skład firmy wchodzi Pracownia Regeneracji Filtrów DPF oraz Katalizatorów. Specjaliści pracują na najlepszym sprzęcie, dzięki czemu są w stanie uratować niemal każdy filtr.

Firma prowadzi obsługę klientów z całej Polski. Można zlecić demontaż filtra DPF u swojego mechanika, a następnie wysłać go pocztą kurierską do firmy Pawlik. Filtr wróci zregenerowany, a mechanik zamontuje go z powrotem, przywracając samochodowi pełną sprawność.

Aby zapoznać się ze szczegółową ofertą, wystarczy kliknąć w link,
Regeneracja filtrów DPF Warszawa – zapraszamy do Bosch Pawlik.
Regeneracja filtrów DPF Łódź – zapraszamy do Bosch Pawlik.
Regeneracja filtrów DPF Kraków – zapraszamy do Bosch Pawlik.
Regeneracja filtrów DPF Wrocław – zapraszamy do Bosch Pawlik.


Pracownia Regeneracji Filtrów DPF oraz Katalizatorów Bosch Pawlik mieści się w Stalowej Woli, przy ul. Komisji Edukacji Narodowej 20.

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

 

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się