Wyciek oleju silnikowego jest bardzo niebezpieczny dla każdej jednostki napędowej. Może doprowadzić do przyspieszonego zużycia mechanicznych części silnika. A nawet do całkowitego zniszczenia silnika, na skutek jego zatarcia. Winnym wycieku może być prozaiczny podzespół eksploatacyjny – uszczelka korka spustowego oleju.
Uszczelka korka spustowego oleju – jaką pełni rolę?
Uszczelka korka spustowego oleju (podkładka uszczelniająca na korku spustowym oleju) ulega zużyciu w trakcie eksploatacji. Uszczelka współpracuje z korkiem, który ma formę wkręcanej śruby, z łbem kołnierzowym. Korek jest najczęściej umieszczony w misce olejowej. Może znajdować się też w bloku silnika. Zadaniem podkładki (uszczelki korka oleju) jest uszczelnienie powierzchni pomiędzy łbem korka a miską olejową. Uszczelnienie to ma za zadanie zapobieganie wyciekom oleju silnikowego. Podkładka jest produkowana z różnych materiałów. Może to być aluminium, miedź, silikon, albo hybrydy różnych rozwiązań, np. miedź z silikonem.
Uszkodzenia uszczelki korka spustowego oleju
Dlaczego podkładka uszczelniająca korek spustowy oleju ulega uszkodzeniom? Wystarczy spojrzeć na warunki pracy. Podkładka jest dociśnięta do miski olejowej przez kołnierz śruby. Wymiana oleju powinna być dokonywana raz na rok. W ciągu roku uszczelka ulega poważnej deformacji. Dlatego nie powinna być montowana ponownie. Przy każdej wymianie oleju powinno się ją wymienić na nową. To niewielki wydatek. Uszczelka korka spustowego oleju kosztuje od 2 do 3 zł.
Zastosowanie starej uszczelki wiąże się z koniecznością mocniejszego dokręcenia korka spustowego. Mocniejsze dokręcenie, z większą siłą, niż zaleca to producent auta, może spowodować uszkodzenie uszczelnienia na misce olejowej. Uszkodzeniu może również ulec sam gwint korka spustowego. Stara, zdeformowana uszczelka może być również źródłem wycieków oleju silnikowego, widocznych pod silnikiem.
Dlatego rekomendujemy, aby przy każdej wymianie oleju silnikowego stosować nową uszczelkę korka.
O tym, jak przygotować auto do wymiany oleju silnikowego pisaliśmy we wcześniejszym wpisie.
MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ