Magazyn Motoryzacyjny Motorewia.pl

SAMOCHODY-MOTORYZACJA-TECHNIKA MOTORYZACYJNA-FELIETONY-SAMOCHODY ŚWIATA

awaria rozrusznika przyczyny awaria alternatora przyczyny
TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA UKŁAD ELEKTRYCZNY

Najczęstsze przyczyny awarii alternatora i rozrusznika Jak ich unikać?

Alternator i rozrusznik to dwa kluczowe podzespoły, niezbędne do właściwego działania silnika spalinowego (diesla oraz benzynowego). Jest kilka przyczyn awarii alternatora i rozrusznika. Jednak dwie występują najczęściej. Jaka jest najczęstsza przyczyna awarii alternatora w samochodzie? Jaka jest najczęstsza przyczyna awarii rozrusznika w samochodzie? Jak można ich uniknąć?

Alternator to inaczej prądnica samochodowa. Jego zadaniem jest wytwarzanie prądu dla instalacji elektrycznej samochodu, kiedy pracuje silnik. Awaria alternatora to koniec jazdy samochodem. Nie ma energii, nie ma jazdy. Można jechać, dopóki starczy energii w akumulatorze samochodowym. A tej nie starczy na długo.
Rozrusznik silnika to nic innego, jak mocny silnik elektryczny z układem sprzęgającym, który łączy go z kołem zamachowym silnika. Zadaniem rozrusznika jest rozpędzenie silnika do momentu, w którym będzie już w stanie samodzielnie pracować. Awaria rozrusznika także unieruchamia samochód – jak jechać, kiedy nie można uruchomić silnika?

By I would appreciate being notified if you use my work outside Wikimedia.Do not copy this image illegally by ignoring the terms of the license below, as it is not in the public domain. If you would like special permission to use, license, or purchase the image please contact me to negotiate terms.More of my work can be found in my personal gallery. - Own work, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8563961
By I would appreciate being notified if you use my work outside Wikimedia.Do not copy this image illegally by ignoring the terms of the license below, as it is not in the public domain. If you would like special permission to use, license, or purchase the image please contact me to negotiate terms.More of my work can be found in my personal gallery. – Own work, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8563961

Najczęstsza przyczyna awarii alternatora – winny jest element współpracujący…>

Czyli? Najczęstszą przyczyną awarii alternatora nie jest wcale sam alternator, tylko pasek wieloklinowy, który go napędza. Pasek może ulec wyciągnięciu, zerwania, może się ślizgać. Przyczyną awarii może być też jego napinacz.
Jak uniknąć tej awarii? Warto regularnie (co 30 – 40 tys. km przebiegu) wymieniać pasek osprzętu (pasek wieloklinowy). Można sprawdzać jego stan. Kiedy pojawią się na nim pęknięcia, powinno się go jak najszybciej wymienić. Kolejny sygnał alarmowy to piszczenie alternatora (piszczenie paska) po uruchomieniu zimnego silnika.

Najczęstsza przyczyna awarii rozrusznika – powodem jest sam kierowca

Czasami silnik samochodu zapala z trudem. Winnych może być wielu: uszkodzenie pompy paliwa, zapchany filtr paliwa, zepsuty układ wtryskowy, uszkodzony układ zapłonowy, awaria przewodów zapłonowych
w starszych samochodach, słaby akumulator i wiele innych. >Co robi większość kierowców, kiedy auto nie chce odpalić? Kręci rozrusznikiem bez litości. Raz za razem. To powoduje przegrzanie silnika rozrusznika i jego uszkodzenie. Jeśli samochód nie chce zapalić, rozrusznikowi trzeba dać odpocząć, minimum kilkadziesiąt sekund. Wtedy może ostygnąć.

MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się
Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne. Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów. Współpracuję z kilkoma redakcjami i kilkoma znanymi firmami motoryzacyjnymi.