Subaru XV wyciek oleju utrata mocy silnika

W samochodach Subaru XV wyposażonych w benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra dochodziło do jednoczesnej utraty mocy przez silnik i do utraty oleju silnikowego. Co jest powodem tej awarii?

Po zdiagnozowaniu okazuje się, że wyciek oleju silnikowego pojawia się w przedniej części silnika. W pierwszej kolejności warto sprawdzić kody usterek, zapisane w pamięci sterownika silnika. Jeśli nie ma zapisanych żadnych kodów, które mogłyby pomóc określić skąd bierze się utrata mocy, gdzie możliwa jest awaria któregoś z czujników i wprowadzenie silnika w tryb awaryjny, co wiąże się z ograniczeniem osiągów, prawdopodobnym źródłem problemu jest wada konstrukcyjna samochodu.

Na czym ona polega?
Powodem awarii jest nieszczelność przestawiacza wałka rozrządu. Przestawienie wałka rozrządu, w zależności od potrzeb (praca na biegu jałowym, wolna jazda, dynamiczna jazda) następuje na skutek ciśnienia oleju silnikowego lub na polecenie sterownika silnika.
W Subaru XV z silnikiem 1,6 olej silnikowy z przestawiacza wycieka do złącza wielostykowego wiązki przewodów sterujących pracą przestawiacza. Olej silnikowy powoduje zabrudzenia i utrudnia właściwy przepływ prądu.

Jak usunąć awarię? Należy zamontować nowy przestawiacz wałka rozrządu (nową wersję, poprawioną pod kątem technicznym, z wyeliminowaną wadą), opracowany specjalnie dla silników oznaczonych kodami FB16, FB20, FB25, FB25A.

Cena części zawiera się w przedziale od 300 do 700 zł, w zależności od producenta.

MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

Napisane przez

Michał Lisiak

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne.
Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów.
Współpracuję z kilkoma redakcjami i kilkoma znanymi firmami motoryzacyjnymi.