Seat Leon hałas z przedniego zawieszenia

Seat Leon to auto, które nie ma zbyt wielu wad. Jednak w niektórych samochodach występuje problem na przedniej osi, który powoduje generowanie dziwnego hałasu. Zawieszenie w samochodzie hałasuje, pomimo tego, że jest sprawne. Co jest powodem?

Jeden z moich znajomych mechaników specjalizuje się w naprawach samochodów marki Volkswagen i wszystkich wykupionych przez Volkswagen biedniejszych kuzynów, takich jak Seat i Skoda. W trakcie jednej z dyskusji śmialiśmy się z tego, że ludzie w trakcie dyskusji na forach internetowych zalecają smarowanie skrzypiącego zawieszenia. Mój drogi przyjaciel nie byłby sobą, gdyby nie zaskoczył mnie wyjątkiem. A jednak są samochody w których zawieszenie trzeba posmarować. Na szczęście są to nieliczne przypadki. Ale do rzeczy.

Hałas z przedniego zawieszenia w Seacie Leon

Diagnostyka samochodu to trudna czynność. Zwłaszcza w przypadku zawieszenia. Tu nie wystarczy podłączyć skanera diagnostycznego i odczytać kodu błędu. Nie ma takiej możliwości. Co gorsza, każdy element zawieszenia generuje niemal te same odgłosy w czasie jazdy. Czyli najczęściej stukanie.
W przypadku hałasu z zawieszenia w pierwszej kolejności trzeba zatem w pierwszej kolejności sprawdzić czy zawieszenie jest sprawne.
Zawsze w takiej sytuacji zalecam odwiedzenie Stacji Kontroli Pojazdów. Jeśli Twoja stacja (tam gdzie robisz przeglądy) jest oblężona przez klientów, odwiedź pierwszą lepszą poza miastem. Diagnosta za niewielkie pieniądze sprawdzi Ci zawieszenie. Z racji tego, że ma do dyspozycji najlepszy sprzęt (tzw. tor przeszkód albo ścieżkę zdrowia) nikt nie zrobi tego lepiej od niego.

Jeśli po wizycie w SKP masz już pewność, że zawieszenie w Twoim Seacie Leon jest sprawne, a pomimo tego przednie zawieszenie nadal hałasuje, to najprawdopodobniej Twoje auto cierpi na typowy problem.
Już wyjaśniam, co jest jego przyczyną.

Okazuje się, że źródłem hałasu jest amortyzator. W trakcie jazdy dochodzi do tarcia pomiędzy ogranicznikiem amortyzatora a osłoną trzpienia tłumika amortyzatora. I to jest powodem hałasu.
Jak usunąć ten hałas? Mój znajomy mechanik stosuje smar silikonowy. Nakłada go na powierzchnię styku osłony trzpienia amortyzatora i ogranicznika.
Dostęp do przedniej kolumny MacPhersona w Seacie Leon nie jest zbyt trudny, dlatego jeśli masz smar silikonowy w sprayu, to możesz spróbować wyeliminować hałas.

MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

Napisane przez

Michał Lisiak

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne.
Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów.
Współpracuję z kilkoma redakcjami i kilkoma znanymi firmami motoryzacyjnymi.