Mokre dywaniki w BMW 5 F10/F11 po stronie pasażera – co jest powodem?
Spis treści
Mokre dywaniki po stronie pasażera w BMW 5 F10/F11 to dość częsty problem, z którym spotykają się właściciele tego samochodu. Na szczęście – znam źródło problemu. Jednak musisz wykluczyć też inne przyczyny, które mogą powodować przedostawanie się wody do wnętrza auta.
Z artykułu dowiesz się: Dlaczego nie można lekceważyć problemu z wodą dostającą się do wnętrza auta? Co jest głównym powodem dostawania się wody na dywaniki pasażera w BMW 5 F10/F11? Jakie są inne powody dostawania się wody na dywaniki pasażera w BMW 5 F10/F11?
Woda przedostająca się do wnętrza kabiny samochodu jest bardzo groźna. Powoduje ona korodowanie podłogi auta, korodowanie elektroniki i elektryki (wilgoć dostanie się wszędzie, doprowadzając do mikrozwarć i korozji), a także powstawanie pleśni na wykładzinie auta i parowanie szyb.
Jaki jest najczęstszy powód dostawania się wody na dywaniki pasażera w BMW 5 F10/F11?
Źródłem problemu jest błąd konstrukcyjny. W trakcie eksploatacji samochodu, na skutek drgań powstających w trakcie jazdy, dochodzi do poluzowania śrub, które mocują obudowę silnika wentylatora klimatyzacji / wentylatora układu ogrzewania kabiny.
W ten sposób powstaje nieszczelność, na skutek której woda dostaje się do wnętrza kabiny auta. Jak naprawić?
Mechanik musi dostać się do obudowy silnika wentylatora i dokręcić śruby kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem. Producent samochodu zaleca stosowanie momentu od 2,5 do 3,5 Nm. Dodatkowo warto zastosować dodatkowe elastyczne uszczelnienie – np. uszczelkę gumową albo silikon. Po wykonaniu naprawy warto użyć węża ogrodowego i sprawdzić, czy auto odzyskało szczelność. Nie zapomnij osuszyć wnętrza, wyprać dywaników i zastosować zabezpieczenia antykorozyjnego pod dywanikami.
Czy są inne powody przedostawania się wody na dywaniki BMW 5 F10/F11?
Powyższy powód awarii występuje w autach sprawnych technicznie.
W samochodach po wypadku albo mocno skorodowanych mogą pojawić się dodatkowe nieszczelności, będące efektem uszkodzeń mechanicznych albo powstałych na skutek działania silnej korozji (np. w autach po powodzi). Luksusowe BMW 5 F10/F11 jest chętnie sprowadzane do Polski przez nieuczciwych sprzedawców nie tylko z Europy, ale także z USA i Dubaju. Auto może być po powodzi (także auto z Dubaju może być po powodzi).
AUTOR: MICHAŁ LISIAK
JEŚLI CHCESZ POCZYTAĆ O CZYMŚ INNYM NIŻ MOTORYZACJA, ZAPRASZAM NA MÓJ -> CIEKAWY BLOG! TO BLOG O FILMACH, BLOG KULINARNY O PRZYSMAKACH Z CAŁEGO ŚWIATA), WOJSKU, POLITYCE, SPOŁECZEŃSTWIE – I WIELU INNYCH CIEKAWYCH RZECZACH.
-> MICHAŁ LISIAK – KANAŁ YOUTUBE
-> MOTOREWIA KANAŁ TIK TOK
-> CLUB OTOMOTIFID NA TIK TOK
MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
Dziennikarz motoryzacyjny, copywriter motoryzacyjny, niezależny bloger, content marketing motoryzacja





