
Wilgoć w samochodzie powoduje parowanie szyb, wywołuje pleśń i nieprzyjemną woń. Co oczywiste, wilgoć wywołuje również korozję. Co może być przyczyną wilgoci w kabinie samochodu?
Wilgoć jest powodem wielu uciążliwych problemów. Po pierwsze wywołuje uciążliwe parowanie szyb, które ma bezpośredni, negatywny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Parowanie szyb jest również bardzo denerwujące. Wymaga ciągłej pracy ze strony ogrzewania i nawiewów, skierowanych na szyby. Ciągła praca ogrzewania nie zawsze jest komfortowa dla kierowcy. Poza tym przeciąża układ i w pewnym stopniu, zwiększa zużycie paliwa.
Wysoki poziom wilgoci w samochodzie jest powodem przyspieszonych ataków korozji. Rdza może pojawić się pod wykładzinami pokrywającymi podłogę samochodu. Wysoki poziom wilgoci może również spowodować powstanie toksycznej pleśni, która pojawia się na wykładzinach pokrywających podłogę auta. Ma ona wygląd białych nalotów. Jest toksyczna i niebezpieczna dla ludzkiego zdrowia.
Wilgoć w kabinie samochodu – skąd się bierze?
Jak wilgoć trafia do wnętrza samochodu? Jak się w nim utrzymuje?
– Na podłodze samochodu są dywaniki tekstylne, które są stale mokre. Najczęściej jesienią i zimą, gdy pasażerowie wnoszą wilgoć na butach. Najlepszym rozwiązaniem na jesień i zimę są dywaniki gumowe.
– Do wnętrza auta trafia wilgoć na skutek uszkodzonych (sparciałych, wykruszonych) uszczelek w drzwiach. Uszczelki trzeba wymienić na nowe. Tymczasowo, większe ubytki można uzupełnić silikonem. Uszczelki trzeba serwisować za pomocą smaru silikonowego. Wtedy przez wiele lat zachowają elastyczność, szczelność i czarny kolor.
– Do wnętrza auta trafia woda na skutek problemów z uszczelnieniem grodzi. W niektórych autach jest to typowy problem – np. uszkodzenie uszczelki komputera pokładowego, znajdującej się przy grodzi, albo uszczelek przy linkach/przewodach elektrycznych pedałów. Woda może również trafiać do wnętrza auta wtedy, gdy podłoga samochodu jest mocno skorodowana i są w niej po prostu wyżarte przez rdzę dziury.
– Woda może też trafiać do wnętrza kabiny wtedy, gdy doszło do uszkodzenia mechanizmu podnoszenia szyb i nie jest on w stanie szczelnie domknąć szyb.
– Auta z bardzo ładnymi bezramkowymi szybami mogą cierpieć na problemy z ich szczelnością. tutaj również wiele zależy od kondycji uszczelek.

– Woda może trafiać do wnętrza kabiny wtedy, gdy w samochodowych drzwiach doszło do zapchania otworów odpływowych. Wtedy kałuże wody po deszczu zostają na progach, a czasami (zależnie od konstrukcji auta), przelewają sie do środka.
– Aby uniknąć nadmiernej wilgoci we wnętrzu samochodu trzeba mieć sprawny, drożny filtr kabinowy. Gdy jest on zapchany, nie wpuszcza do wnętrza kabiny odpowiedniej ilości świeżego powietrza, które pozwoliłoby przewietrzyć kabinę i pozbyć się pary.
– Skutecznym sposobem na walkę z wilgocią i usuwaniem pary z szyb jest klimatyzacja samochodowa. Działa ona osuszająco.
– Wilgoć może do wnętrza auta trafiać także poprzez uszkodzone uszczelnienia szyberdachu, poprzez uszkodzony dach brezentowy w kabriolecie albo… poprzez dziury w dachu, wyżarte przez korozję.
– Wysoki poziom wilgoci we wnętrzu kabiny może sie również utrzymywać po zalaniu samochodu. Do tego mogło dojść w trakcie powodzi (auto sprowadzone z innego kraju, kupione za grosze jako grat po powodzi), albo wtedy, gdy kierowca wjedzie samochodem w bardzo głębokie rozlewisko, na przykład podczas nawalnych opadów deszczu.
MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ