
Ekologiczny samochód – czyli jaki? Taki, który ma ekologiczny napęd, nie produkujący zanieczyszczeń? Taki, który porusza się na ekologicznych oponach z niskimi oporami toczenia i ma LED-owe oświetlenie, co pozwala mu oszczędzić całe 2% paliwa? Nie! Ekologiczny samochód to taki, który w pełni wchodzi w interakcję ze światem biologicznym!
Samochód ekologiczny – auto, będące w interakcji ze środowiskiem naturalnym
Czy jest to możliwe, aby stworzyć samochód w pełni ekologiczny, który będzie współistniał w ekosystemie, bez szkody dla niego? Oczywiście. Próby stworzenia takiego samochodu są prowadzone od dawna. Przykładem może być pojazd na zdjęciu.
W typowym samochodzie, w szczelinach pomiędzy blachami nadwozia, zazwyczaj znajduje się brud, kurz, zaschnięte błoto i zanieczyszczenia. Samochód ekologiczny jest inny. Tutaj w szczelinach znajdują się żyjące ekosystemy – np. widoczny na zdjęciu mech. Zielony, żywy mech stanowi podstawę do życia dla szeregu mikroorganizmów oraz owadów.
Samochód ekologiczny podlega naturalnym procesom utleniania metalu. Jest to bardzo dobre. Przeciętny gruchot musi zostać zezłomowany, musi zabrać mnóstwo miejsca na specjalnych składowiskach… A tymczasem samochód prawdziwie ekologiczny już za życia jest spokojnie i powoli utylizowany przez naturalne procesy fizyczno – chemiczne.
Filtry i olej wymieniaj jak najrzadziej! Nie wywieraj presji na środowisko!
Prawdziwie ekologiczny samochód powinien zdecydowanie ograniczyć zużycie szkodliwych płynów eksploatacyjnych. Każdy doskonale wie, a przynajmniej powinien wiedzieć, że każdy płyn eksploatacyjny jest szkodliwy. Dlatego tam, gdzie tylko można, należy je zastępować czystą wodą. Płyn do spryskiwaczy, płyn chłodniczy – od razu zastąpić wodą.
Pozostałe płyny (olej silnikowy, olej przekładniowy, płyn wspomagania) trzeba wymieniać jak najrzadziej. Dzięki temu uda się zmniejszyć presję na środowisko naturalne. W końcu zużyte płyny trzeba gdzieś przechowywać i zutylizować.
Filtry – to jest obrzydlistwo. Ktoś wymyślił, żeby je ciągle wymieniać. I po co? Przecież taki filtr też zanieczyszcza środowisko naturalne. Zatem trzeba filtry wymieniać jak najrzadziej. A te, które da się oczyścić (na przykład filtr powietrza i filtr kabinowy oczyścić odkurzaczem) – regenerować dostępnymi metodami! Czyli odkurzać, po prostu.

Serwisowanie też wpływa negatywnie na środowisko. Brudny mechanik brudnymi tłustymi łapami zanieczyszcza wszystko, czego się dotknie. Z bucisków leje mu się olej, z kieszeni wysypują mu się śrubki, jak dyszy, to wyrzuca z płuc opary sadzy. A jak się naje kiełbasy wieprzowej i napije piwa po pracy, to jeszcze produkuje duże ilości dwutlenku węgla. W jaki sposób? Tego nie wolno napisać, bo to kulturalne medium. A gdzie jeszcze części i prace serwisowe, podczas których z samochodu leją się litry olejów i smarów?
Nie myj samochodu często, korzystaj z samochodu rzadko
Samochodu ekologicznego nie powinno się też myć. Podczas mycia zanieczyszcza się środowisko zmytym brudem i środkami, użytymi do mycia. Wystarczy, jak deszcz ładnie spłucze brud.
Trzeba pamiętać też, że najlepiej mało jeździć, bo jazda to spaliny, dwutlenek węgla, tlenki azotu, unos wtórny, pył z hamulców (najlepiej mało hamować), pył ze ścieranych opon itd.
Ktoś, kto ma samochód ekologiczny, powinien od razu kupić rower. Trzeba pamiętać, aby nie wozić powietrza. Jechać tylko wtedy, gdy zbierze się komplet pasażerów – 5 osób.
Mikroflora we wnętrzu kabiny stworzy zdrowy mikroklimat
Należy pamiętać też o wnętrzu auta. Trzeba w nim stworzyć przyjazny świat dla wszelakiej maści mikroorganizmów. Grzyby, pleśnie, mech, mikroflora bakteryjna, owady latające, pełzające i biegające, małe gryzonie i płazy – wszystkie te stworzenia powinny mieć zapewnione wygodne miejsce do życia we wnętrzu auta. W tym celu należy utrzymywać odpowiedni poziom wilgoci, a także trzeba dostarczać różnorakie składniki odżywcze. Wystarczy odrobina pokarmu, rzucona co dzień na podłogę samochodu. Nie wolno też czyścić układu klimatyzacji, co pozwoli na rozrost przyjaznych mikroorganizmów na parowniku.

MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ