Niektóre auta cierpią na typowe problemy, które występują w większości egzemplarzy obecnych na rynku. Problemy te są wynikiem błędów konstrukcyjnych, zastosowania części niskiej jakości, albo niemożliwości przewidzenia określonych uszkodzeń. Przykładem typowej awarii, która występuje w dużej części aut Honda Accord (CL, CM, rocznik 2003 – 2008) jest awaria tylnego łożyska.
Awarie łożyska zdarzają się w wielu starszych samochodach, Ich powodem jest przede wszystkim zużycie eksploatacyjne po przekroczeniu 250 albo 300 tys. kilometrów przebiegu.
Typowe objawy awarii łożyska to buczenie albo metaliczny pisk, zgrzyt (różnie można określić ten dźwięk, w zależności od auta) podczas jazdy.
Zazwyczaj powodem awarii łożyska jest awaria uszczelnienia, powodująca wyciek smaru. To definitywny koniec łożyska.
W starych samochodach, 30 lat temu, stosowano łożyska, które wymagały serwisowania. Kierowca musiał w nich co pewien czas stosować smar. Od ćwierć wieku stosuje się łożyska bezobsługowe.
Na przestrzeni ostatnich lat zmieniła się też technologia, bo zaczęto stosować elementy coraz bardziej zblokowane. Ma to na celu zmniejszenie kosztów produkcji auta. A także łatwiejszy montaż. Bo współczesne łożysko jest zabudowane w piaście, która musi jeszcze współpracować z czujnikami, niemal zawsze z czujnikiem ABS (prędkości obrotowej koła, z którego wskazań korzysta wiele systemów bezpieczeństwa aktywnego i nie tylko.
Honda Accord – awaria tylnego łożyska (lata 2003 – 2008)
Co jest powodem uszkodzenia tylnego łożyska w Hondach Accord z lat 2003 – 2008?
Powodem awarii jest zużycie się fabrycznego uszczelnienia wewnętrznego piasty koła od strony mocowania do wahacza zawieszenia.
Pomiędzy gniazdem montażowym wahacza a obudową łożyska zespolonego zastosowano o-ring (uszczelkę). Uszczelka ta jest zazwyczaj bardzo trwała. Problem leży jednak gdzie indziej.
Wahacz zawieszenia jest atakowany przez korozję. Wżery korozji występują w miejscu, gdzie oring styka się z wahaczem. Przez wżery wycieka smar z łożyska, a do samego łożyska dostaje się woda, niosąca zanieczyszczenia i wywołująca korozję wewnątrz mechanizmu łożyska.
Drugim źródłem problemu (na szczęście rzadziej powodującym degradację łożyska) jest miejsce mocowania czujnika prędkości obrotowej ABS. Tutaj również może dochodzić do uszkodzenia uszczelnienia. Jeśli to nastąpi, woda dostaje się do wnętrza, potem do łożyska – i znów zaczyna się korozja.
Jak usunąć problem? Naprawa tylnego łożyska w Hondach Accord CL, CM wymaga:
– zamontowania nowej piasty koła z zintegrowanym łożyskiem
– zamontowania nowego wahacza.
Jak pamiętamy, źródłem problemów jest wahacz. Jeśli nie zostanie wymieniony na nowy, woda znów będzie dostawać się do łożyska i je zniszczy.
MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ