Magazyn Motoryzacyjny Motorewia.pl

SAMOCHODY-MOTORYZACJA-TECHNIKA MOTORYZACYJNA-FELIETONY-SAMOCHODY ŚWIATA

sygnał cofania w samochodzie
SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW- ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO

Sygnał cofania w samochodzie osobowym – czy warto? Jak to zrobić?

Zamontowanie sygnału cofania w samochodzie osobowym to bardzo dobry pomysł. Każde działanie, które zwiększa bezpieczeństwo, to dobry pomysł.

Z artykułu dowiesz się: Dlaczego warto zamontować sygnał cofania w samochodzie osobowym? Jak zamontować sygnał cofania w samochodzie? Czy można to zrobić samodzielnie? Ile kosztuje zamontowanie sygnału cofania w samochodzie osobowym?

Sygnały cofania są  najczęściej montowane w samochodach ciężarowych, w naczepach, w kamperach, a także w autach dostawczych. Sygnał dźwiękowy włącza się w trakcie cofania, wydając głośne, przerywane piski. Rzecz prosta, a bardzo przydatna.

Dlaczego warto zamontować sygnał cofania w samochodzie osobowym?

To zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo podczas cofania. Nie tylko w mieście. Za samochodem może znaleźć się inna osoba albo zwierzę. Sygnał cofania powinien je ostrzec. Oczywiście, nie ma co liczyć na to, że trzyletnie dziecko albo zwierzę będzie wiedziało co znaczy przerywany sygnał wydawany przez samochód. Dlatego i tak kierowca musi zawsze zachować ostrożność. Niemniej jednak sygnał cofania jest formą ostrzeżenia i każdy dorosły od razu skojarzy go z tym, że jakieś auto cofa i trzeba uważać.

Jak zamontować sygnał cofania i ile to kosztuje?

Najłatwiej zamontować sygnał cofania w samochodach, które mają z tyłu standardową, halogenową żarówkę cofania typu P-21. Są następujące opcje:

  • Najprostsza – zakup żarówki z wbudowanym sygnałem cofania. Na rynku są dostępne żarówki z sygnałem cofania LED (od 8 zł) i żarówki halogenowe z sygnałem cofania (od 12 zł). Nie potrzeba żadnej instalacji, wystarczy tylko wyjąć starą żarówkę (docisnąć i przekręcić) i zamontować w jej miejsce nową.

Ta opcja ma kilka minusów. Testowałem obydwa rozwiązania. W obydwu przypadkach żarówki są dość słabe. Dlatego w swoim samochodzie zamontowałem dodatkowe światło cofania, pod spodem, pod zderzakiem.

Nie da się zastosować takiej prostej żarówki w nowszym aucie, które ma z tyłu lampy wykonane w technologii LED.

  • Bardziej skomplikowana – montaż mocnej żarówki LED w miejsce standardowej P21 lub pozostawienie standardowej P21 i zamontowanie samego sygnału cofania. W tym przypadku niezbędne będzie podłączenie przewodów do instalacji elektrycznej żarówki cofania. Trzeba będzie je przylutować w odpowiednich miejscach i zabezpieczyć, na przykład stosując izolację w płynie lub w paście.

W ten sposób można mieć i mocniejsze światło cofania i sygnał cofania. Można kupić też wymienioną wyżej żarówkę, ale zastosować ją tylko w roli sygnału. Po prostu trzeba ją zamontować gdzieś w bagażniku.

Można też kupić sam sygnał cofania. Ale najlepiej taki, który jest przeznaczony do auta osobowego. A nie do ciężarówki. Ja kupiłem taki, jak na poniższym zdjęciu. Miał być do auta osobowego, a w rzeczywistości jest do TIR-a. Gdybym go zamontował w samochodzie, rano budziłbym połowę osiedla. Dlatego po jednej próbie ogniowej zrezygnowałem z niego. Zamontowałem żarówkę z sygnałem cofania. A pod samochodem dodatkowe światło cofania.

sygnał cofania

AUTOR: MICHAŁ LISIAK

JEŚLI CHCESZ POCZYTAĆ O CZYMŚ INNYM NIŻ MOTORYZACJA, ZAPRASZAM NA MÓJ -> CIEKAWY BLOG! TO BLOG O FILMACH, BLOG KULINARNY O PRZYSMAKACH Z CAŁEGO ŚWIATA), WOJSKU, POLITYCE, SPOŁECZEŃSTWIE – I WIELU INNYCH CIEKAWYCH RZECZACH.

-> MICHAŁ LISIAK – KANAŁ YOUTUBE
-> MOTOREWIA KANAŁ TIK TOK
-> CLUB OTOMOTIFID NA TIK TOK

MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER

– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Dziennikarz motoryzacyjny, copywriter motoryzacyjny, bloger motoryzacyjny, bloger wielotematyczny, bloger kulinarny, content marketing motoryzacja

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne. Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów. Współpracuję z kilkoma redakcjami i kilkoma znanymi firmami motoryzacyjnymi.