Największe rondo na świecie

Młodzi kierowcy często nakładają drogi, żeby ominąć na swojej drodze rondo. Niestety, nadal można się spotkać z osobami, które mają dużą praktykę za kółkiem, a nie potrafią jeździć po rondzie. Tymczasem w pewnym, pięknym kraju jest rondo o średnicy 3.5 kilometra. W samym centrum miasta.

Dla przypomnienia, w ciągu ostatnich lat w Polsce powstawały ronda o zbyt małej średnicy, które nie pozwalały bezpiecznie przejechać ciężarówkom.
W naszym kraju powstają też wynalazki, zwane rondami pinezkowymi. Na takich trzeba szczególnie uważać. Dlaczego? Bo są kierowcy (ślepi, ignoranci), którzy potrafią przez takie rondo przejechać na wprost. Bo na pinezkowym mogą być tylko znaki, nie ma wewnętrznego okręgu.
Jednym z najtrudniejszych rond są te z przejeżdżającym przez ich środek tramwajem.
Ronda w naszym pięknym kraju mogą być traktowane jak wyrzutnie rakietowe, o czym pisaliśmy już we wcześniejszym artykule.
Wydaje się, że rondo powinno być okrągłe. A wcale tak nie jest. Są w Polsce miasta, gdzie rondo, najczęściej w centralnym miejscu małego miasta, ma nieco inny kształt.

rondo olsztyn

 

Największe rondo na świecie

Największe rondo na świecie znajduje się w Malezji, w mieście Putra Jaya. To stolica administracyjna, leżąca tuż obok wielkiego Kuala Lumpur. Putra Jaya liczy ok. 70 tys. mieszkańców i moim zdaniem, jest jednym z najpiękniejszych miast na świecie, tak jak Kuala Lumpur.

Największe rondo na świecie, położone w Putra Jaya, ma 3,5 kilometra średnicy. Jego budowę rozpoczęto w 1997 roku, a zakończono w 1999 roku. W kraju panuje ruch lewostronny (jak w UK).

największe rondo na świecie

rondo22

MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

Napisane przez

Michał Lisiak

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne.
Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów.
Współpracuję z kilkoma redakcjami i kilkoma znanymi firmami motoryzacyjnymi.