Wyciek oleju silnikowego jest bardzo niebezpieczny dla każdej jednostki napędowej. Może doprowadzić do przyspieszonego zużycia mechanicznych części silnika. A nawet do całkowitego zniszczenia silnika, na skutek jego zatarcia. Winnym wycieku może być prozaiczny podzespół eksploatacyjny – uszczelka korka spustowego oleju.

Uszczelka korka spustowego oleju – jaką pełni rolę?

Uszczelka korka spustowego oleju (podkładka uszczelniająca na korku spustowym oleju) ulega zużyciu w trakcie eksploatacji. Uszczelka współpracuje z korkiem, który ma formę wkręcanej śruby, z łbem kołnierzowym. Korek jest najczęściej umieszczony w misce olejowej. Może znajdować się też w bloku silnika. Zadaniem podkładki (uszczelki korka oleju) jest uszczelnienie powierzchni pomiędzy łbem korka a miską olejową. Uszczelnienie to ma za zadanie zapobieganie wyciekom oleju silnikowego. Podkładka jest produkowana z różnych materiałów. Może to być aluminium, miedź, silikon, albo hybrydy różnych rozwiązań, np. miedź z silikonem.

 Podkładka pod korek oleju. Wymiana oleju silnikowego. https://www.motorewia.pl  Autor: Michał Lisiak


Podkładka pod korek oleju. Wymiana oleju silnikowego. https://www.motorewia.pl Autor: Michał Lisiak

 

Uszkodzenia uszczelki korka spustowego oleju

Dlaczego podkładka uszczelniająca korek spustowy oleju ulega uszkodzeniom? Wystarczy spojrzeć na warunki pracy. Podkładka jest dociśnięta do miski olejowej przez kołnierz śruby. Wymiana oleju powinna być dokonywana raz na rok. W ciągu roku uszczelka ulega poważnej deformacji. Dlatego nie powinna być montowana ponownie. Przy każdej wymianie oleju powinno się ją wymienić na nową. To niewielki wydatek. Uszczelka korka spustowego oleju kosztuje od 2 do 3 zł.
Zastosowanie starej uszczelki wiąże się z koniecznością mocniejszego dokręcenia korka spustowego. Mocniejsze dokręcenie, z większą siłą, niż zaleca to producent auta, może spowodować uszkodzenie uszczelnienia na misce olejowej. Uszkodzeniu może również ulec sam gwint korka spustowego. Stara, zdeformowana uszczelka może być również źródłem wycieków oleju silnikowego, widocznych pod silnikiem.
Dlatego rekomendujemy, aby przy każdej wymianie oleju silnikowego stosować nową uszczelkę korka.

O tym, jak przygotować auto do wymiany oleju silnikowego pisaliśmy we wcześniejszym wpisie.

 

 

MENU

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się