Jest wielu kierowców, którzy sami naprawiają swoje samochody. W sieci można znaleźć dobre poradniki motoryzacyjne i instrukcje napraw w formie filmów, np. na youtube. Jest też wiele środków chemicznych, które pozwalają przetrwać pewien okres, zanim odwiedzi się warsztat (np. różnej maści środki uszczelniające). Jednak są awarie, które wymagają jak najszybszego odwiedzenia warsztatu. Czego dowiesz się z artykułu?
-> Czy awarie w samochodzie pojawiają się nagle, czy stopniowo narastają? A może jedno i drugie?
-> Które awarie samochodów sprawiają, że trzeba szybko szukać mechanika?
-> Jak szybko znaleźć mechanika i jak szybko umówić wizytę online?
-> Jak bezpiecznie dojechać do mechanika uszkodzonym samochodem?
Ludzie oszczędzają na naprawach samochodów
Naprawy samochodów nie są tanie. Nic zatem dziwnego, że niektórzy unikają wizyty u mechanika niczym wizyty u dentysty. Idą dopiero wtedy, gdy ból jest nie do wytrzymania i żadne tabletki nie są w stanie pomóc. Podobnie w samochodzie. Niektórzy odwiedzają auto dopiero wtedy, gdy się z niego leje, albo gdy nie jest w stanie ruszyć z miejsca.
W wielu wypadkach awarie pojazdu są winą złego serwisowania. Nawet nieregularna wymiana tak prozaicznych rzeczy jak olej silnikowy i filtr powietrza, może być źródłem szereg poważnych problemów technicznych z samochodem.
Które awarie w samochodzie pojawiają się nagle, które awarie w samochodzie stopniowo narastają?
Większość awarii w samochodzie narasta. Ich objawy nasilają się.
– utrata mocy przez silnik zazwyczaj następuje stopniowo.
– awarie hamulców nasilają się – np. hałas narasta
– wycieki płynów również narastają. Wyjątkiem jest sytuacja (niezwykle rzadka), że dojdzie do rozerwania węża układu chłodzenia albo mechanicznego uszkodzenia przewodu hamulcowego. Wtedy wyciek jest nagły.
– awaria cewki zapłonowej albo innych elementów układu zapłonowego zazwyczaj narasta. W jaki sposób? Pojawia się falowanie obrotów, a auto zaczyna delikatnie szarpać. Szarpanie narasta.
– zużyte łożyska piast kół również hałasują coraz bardziej (buczą, wyją itd.).
Niektóre awarie mogą pojawić się nagle, choć zazwyczaj nic nie dzieje się bez przyczyny.
– awaria zawieszenia może pojawić się po wjechaniu w wielką dziurę z większą prędkością. Wtedy zawieszenie może zacząć hałasować.
– awaria układu kierowniczego może pojawić się po wjechaniu nagle, z większą prędkością , na wysoki krawężnik.
Niektóre awarie mogą występować tylko przy określonych warunkach
– kontrolka check engine może zapalać się po przekroczeniu określonej prędkości, np. 90km/h, na skutek zapchania katalizatora trójdrożnego albo filtra cząstek stałych.
Kiedy musisz szybko szukać mechanika? W jakich sytuacjach?
Jeśli w Twoim aucie pojawiły się takie objawy awarii, jak:
– problemy z układem hamulcowym – poważne hałasy, ściąganie podczas hamowania, wycieki płynu hamulcowego, bardzo twardy, albo miękki pedał hamulca (wpadający w podłogę)
– wycieki płynu chłodniczego i przegrzewanie się silnika (wskaźnik temperatury silnika szybko przekracza dopuszczalne wartości temperatury)
– wycieki oleju z silnika
– wycieki płynu przekładniowego ze skrzyni biegów
– podnoszenie się poziomu oleju silnikowego bez dolewania oleju
– niepokojące hałasy dochodzące z silnika: stukanie, metaliczne wycie,
– odgłosy buczenia i tarcia z kół
– odgłosy terkotania z kół podczas skręcania auta
– skokowe zwiększenie zużycia paliwa
– hałas ze skrzyni biegów, problemy z załączaniem biegów
– zapalone kontrolki oleju, automatycznej skrzyni biegów czy też systemów bezpieczeństwa aktywnego
– pęknięcie na przedniej szybie Twojego auta
– silne hałasy dochodzące z zawieszenia
– duży luz na kierownicy i wyraźne pogorszenie jakości prowadzenia
– zapach spalenizny po uruchomieniu wycieraczek i nierówna praca ramion wycieraczek
– woń spalin we wnętrzu auta
– woń gazu we wnętrzu auta (w samochodach z LPG)
Jak najszybciej znajdź mechanika!
Jak szybko znaleźć mechanika?
Pomimo tego, że mechaników jest wielu, pomimo tego, że nie korzystasz z ich usług za darmo, nie każdy przyjmie Cię z otwartymi rękami. Dlaczego? Bo może mieć mnóstwo pracy, bo akurat nie robi takich rzeczy, jakie zostały uszkodzone w Twoim aucie. Może nawet dlatego, że nie lubi naprawiać samochodów Twojej marki. Ma takie prawo.
Przykład z życia: Kiedyś znajomy mechanik odprawiał z kwitkiem wszystkich posiadaczy aut KIA. Dlaczego? Bo twierdził, że wszystkie śruby w tych autach były skorodowane i najprostsza naprawa powodowała u niego niepotrzebną stratę czasu i palpitację serca.
Jak najwygodniej i najszybciej znaleźć mechanika?
-> Skorzystaj ze współpracującego z nami serwisu FIXMYCAR.PL
-> Wybierz rejon, w których szukasz mechanika. Na przykład, jeśli mieszkasz w Warszawie albo w okolicach stolicy, skorzystaj z takiego wyboru: -> https://fixmycar.pl/mechanicy/warszawa
-> Określ źródło problemu (np. stuki zawieszenia) i znajdź warsztat, który wykonuje takie prace w Twojej okolicy (naprawa zawieszenia).
-> Umów wizytę online na określony termin.
Jak dojechać do mechanika uszkodzonym autem?
Jazda do mechanika uszkodzonym autem to niepotrzebne ryzyko. W trakcie jazdy możesz np. spowodować jeszcze większe uszkodzenia.
-> Jeśli z Twojego auta wycieka olej, możesz zatrzeć silnik. Dodatkowo możesz zostawić plamy oleju na drodze. To może być pułapką dla innych kierowców (wpadną w poślizg).
-> Jeśli z Twojego auta wycieka płyn hamulcowy, działa tylko hamulec awaryjny. Nie zahamujesz z właściwą siłą.
-> Jeśli masz uszkodzony układ zapłonowy, auto będzie bardzo silnie szarpać.
Dojedź do mechanika na lawecie.
Jeszcze kilka lat temu proponowanie takiego rozwiązania byłoby niedorzeczne. Lawety było bowiem bardzo drogie (własny przykład: ceny za lawetę w nocy, w dzień powszedni, 80 km, 5 lat temu: od 250 do 800 zł, region łódzki).
Jednak dziś większość kierowców ma holowanie za darmo. Choć często nawet o tym nie wie.
Sprawdź w swoim OC, czy obejmuje ono holowanie w razie awarii. Zazwyczaj w standardzie masz holowanie do 100 albo 200 kilometrów, w razie awarii albo wypadku. W niektórych firmach jest to 500km.
Tym bardziej, jeśli płacisz za AC, masz na pewno darmowe holowanie w pakiecie.
MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ