Kamera samochodowa Car Force A300 – czy warto ją kupić? Jak sprawowała się w trakcie testu? Jaka jest jakość nagrywanych filmów? Jak się ją obsługuje? Jak jest wykonana?

Kamera samochodowa to niezwykle przydatny element wyposażenia samochodu. W obecnych czasach kamera samochodowa to wręcz obowiązkowe wyposażenie auta. Dlaczego? W 2021 roku zacznie obowiązywać przepis o pierwszeństwie pieszych, jeszcze przed wejściem na przejście dla pieszych. Nietrudno sobie wyobrazić, ile osób będzie wchodzić na przejścia, nie patrząc na nic i powodując zagrożenia. Zresztą już dziś, w dużym mieście, można spotkać niesfornych ludzi, w słuchaweczkach na uszach, albo ze smartfonikiem w dłoni, który wchodzą albo wjeżdżają nagle na jezdnię na rowerze lub hulajnodze. Niestety, wiele z takich osób albo w ogóle nie zna przepisów, albo specjalnie je lekceważy. Kierowca musi mieć urządzenie, które w razie wypadku, pokaże, kto był winien. Kamera przyda się również podczas jazdy w miastach, gdzie nietrudno o kolizję z innym samochodem. Idiotę za kierownicą można spotkać w różnych miejscach, także na trasie. Po co się potem kłócić, gdy sprawca wypadku będzie się bronił, produkując kolejne kłamstwa? Trzeba pamiętać, że sprawca wypadku może przewozić ze sobą pasażerów, którzy poprą jego wersję. My możemy być sami. I materiał z kamery może być naszym najlepszym adwokatem.

Nowoczesne kamery samochodowe mogą pełnić dozór także wtedy, gdy kierowca pozostawi auto na parkingu. Kamery takie są wyposażone w czujnik ruchu. Uruchamiają się, gdy czujnik wykryje ruch przed samochodem. Taka kamera może uchronić właściciela samochodu przed kimś, kto spowodował kolizję parkingową, a potem chciał uciec z miejsca popełnionej „zbrodni”. Może się zdarzyć, że właściciel samochodu trafi na złośliwca, który będzie chciał zerwać mu z maski srebrnego jaguara, ukręcić „celownik” Mercedesa albo ubabrać samochód czymś paskudnym. Bo będzie to nawiedzony aktywista miejski, który nienawidzi samochodów i kierowców. Nowoczesna kamera, z czujnikiem ruchu, może zarejestrować wygląd takie złośliwca i pomóc go odnaleźć.
Nowoczesne kamery samochodowe, z dobrym układem optycznym, mogą również uwiecznić piękne krajobrazy podczas wycieczek turystycznych.
Czy taką kamerą jest CAR FORCE A300? Sprawdziliśmy.

DSCF0295

 

Kamera samochodowa Car Force A300 – test – wygląd zewnętrzny i wykonanie

Zwarta budowa. Niewielkie wymiary. Duży wyświetlacz (przekątna 3 cale) z wysoką jakością obrazu. Estetyczne wykonanie. Elegancki obiektyw, podkreślony chromowym wykończeniem. Trwałe, metalowe przyciski. A do tego niewielka, mocna i łatwa do ustawienia przyssawka do szyby. Całość uzupełnia miniaturowa ładowarka i bardzo długi przewód. Można go tak przeprowadzić, aby nie przeszkadzał kierowcy.

DSCF0370


Oczywiście, w obecnych czasach wcale nie trzeba zasilać kamery z ładowarki samochodowej. Są inne rozwiązania. Można do tego celu wykorzystać naładowany powerbank o dużej pojemności. Dzięki temu nie będziemy przeciążać instalacji elektrycznej samochodu. W każdym razie estetyka i wykonanie są na najwyższym poziomie.

DSCF0366

 

Kamera samochodowa Car Force A300 – test – obsługa urządzenia

Kamera samochodowa Car Force A300 ma menu w kilku językach. Wśród nich znajduje się język polski, zatem można sobie poradzić z obsługą urządzenia bez jakichkolwiek problemów. Po lewej stronie urządzenia znajdują się trzy, a po prawej, cztery przyciski.

DSCF0368

 

DSCF0369


Obsługa urządzenia jest prosta i intuicyjna. Nie odbywa się ona poprzez ekran dotykowy, tylko za pomocą przycisków. Co można ustawić?
• Rozdzielczość – najwyższa to 1920×1080;
• Długość pętli, w jakiej nagrywane są kolejne filmy – 1 minuta, 3 minuty, 5 minut;
• Rozdzielczość pracy kamery i aparatu fotograficznego – maksymalna to 12 megapikseli (najlepsza jakość), najmniejsza to 2 megapiksele;
• Język menu;
• Czułość akcelerometru – czujnika zderzeniowego G- Sensor. To ważny parametr. W razie wypadku, działanie ze strony akcelerometru powoduje, że kamera zabezpiecza ostatnią pętlę z filmem. To na niej będzie znajdować się nagrane zdarzenie drogowe (wypadek, kolizja). Można ustawić czułość akcelerometru na niską, średnią, wysoką, albo całkowicie go wyłączyć;
• Czułość monitora parkowania – działanie czujnika ruchu, który w przypadku wykrycia ruchu przed autem, rozpocznie nagrywanie. Czujnik może zadziałać po przejściu przed autem pieszego, albo po ruszeniu samochodu. Menu pozwala na ustalenie czułości jego działania;
• Można ustawić wyświetlanie się na filmie elektronicznego stempla tablicy rejestracyjnej auta;
• Można zmienić ustawienia datownika;
• Można włączyć albo wyłączyć mikrofon, który nagrywa dźwięki z wnętrza kabiny samochodu;
• Można włączyć sygnały dźwiękowe, emitowane przez kamerę;
• Są też inne, mniej ważne ustawienia.
Zasilanie można podłączyć bezpośrednio do kamery, albo do jej uchwytu, przymocowanego do szyby. Uchwyt ma bardzo ciekawy i efektywny sposób mocowania. Wystarczy przekręcić jeden element, aby uzyskać pewny chwyt.

DSCF0371

 

DSCF0372

Kamera samochodowa Car Force A300 – test – to co najważniejsze dla kierowcy

Najważniejsza w przypadku kamery samochodowej jest jakość zastosowanego układu optycznego. Car Force A300 może pochwalić się doskonałymi parametrami technicznymi. Obiektyw pracuje pod bardzo szerokim kątem – 150 stopni i w jakości HD. To sprawia, że na filmie widać nie tylko obraz przed samochodem, ale także obraz po obu bokach auta.
Układ optyczny nagrywa filmy o świetnych parametrach w jakości Full HD. Matryca urządzenia może pracować z rozdzielczością 12 megapikseli. Urządzenie warto wyposażyć w dużą kartę pamięci – do 32GB. Kamera samochodowa zapisuje filmy w pętlach (jak wspomnieliśmy wcześniej – można ustawić ich długość na 1 minutę, 3 minuty, albo 5 minut). Jeśli karta zostanie zapełniona, kasowany jest najstarszy film i w jego miejsce nagrywany jest nowy.
Filmy w Car Force A300 nagrywane są w formacie .MOV */ H.264.
Urządzenie można również wykorzystać do robienia zdjęć. Może służyć w roli aparatu fotograficznego po zdarzeniu drogowym. Można je również wykorzystać w roli aparatu w trakcie wyjazdu turystycznego.
Urządzenie działa sprawnie, także podczas długotrwałej pracy. To zasługa dużej ilości pamięci i sprawnego procesora (CPU GP5168). W trakcie testu pracowało wiele godzin. Nie zawiesiło się ani razu.

Kamera Car Force A300 – test w nocy

https://www.youtube.com/watch?v=uNh0ixf7H6g

(proszę kliknąć w link)

Kamera Car Force A300 – test w dzień

 


Kamera samochodowa Car Force A300 ma szereg zalet:
• Wysoka jakość wykonania;
• Niewielkie rozmiary, które pozwalają umieścić kamerę za lusterkiem, dzięki temu w żaden sposób nie zaburza pola widzenia kierowcy;
• Bardzo wygodny sposób montażu do szyby, łatwość ustawienia kamery, pewny uchwyt, mający niewielkie rozmiary;
• Długi przewód zasilający, który można odpowiednio rozmieścić;
• Duży ekran z tyłu urządzenia;
• Bardzo wysoka jakość nagrywanych materiałów, zarówno w dzień jak i w nocy. Jest ona widoczna na dołączonych do testu filmach. Trzeba wziąć pod uwagę to, że podczas przesyłania filmów do serwisu Youtube następuje pewna utrata jakości, zatem nie oddają one w pełni wysokiej jakości nagrania;
• Bardzo szeroki kąt działania obiektywu, obejmujący pobocze lub inne pasy drogi;
• Dobra jakość nagrywania dźwięku. Filmy umieszczone przez nas na Youtube mogą być, niestety, wyciszone (w trakcie nagrywania włączona była muzyka) ze względu na przepisy o prawach autorskich;
• Stabilna praca urządzenia, nawet podczas przejeżdżania po nierównościach – nie widać jakichkolwiek negatywnych zmian w jakości nagrywanego materiału;
• Możliwość wykorzystania urządzenia do dozoru parkingowego auta;
• Prosta i intuicyjna obsługa w języku polskim. Tu naprawdę nie potrzeba instrukcji.

Czy warto kupić kamerę samochodową Car Force A300? Jak najbardziej tak. Dlaczego? Bo w tym urządzeniu trudno znaleźć jakiekolwiek minusy. Pamiętajmy o tym, że kamera samochodowa to zdecydowany przyjaciel normalnego kierowcy. W razie wypadku, spowodowanego przez innego użytkownika drogi, materiał z kamery może być najlepszym środkiem do obrony.

 

DSCF0293

MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

Napisane przez

Michał Lisiak

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne.
Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów.
Współpracuję z kilkoma redakcjami i kilkoma znanymi firmami motoryzacyjnymi.