Dlaczego niewłaściwy montaż niszczy zwrotnice kół? Co wpływa na uszkodzenia zwrotnic kół? Jakie skutki ma niewłaściwy montaż zacisków hamulcowych? Czy może skończyć się niewłaściwy montaż wahaczy?

Zwrotnice kół to bardzo ważne części układu jezdnego, które stosuje się w każdym współczesnym samochodzie i w pojazdach elektrycznych, szumnie nazywanych samochodami. Zwrotnice kół to elementy cechujące się ponadprzeciętną trwałością. W większości samochodów zwrotnice kół służą bez problemu przez całe techniczne życie samochodu. Ale zdarzają się sytuacje, w których zwrotnice ulegają uszkodzeniom.

To oczywiste, że zwrotnica koła może ulec zniszczeniu w trakcie wypadku. Może również zostać zniszczona przez korozję. Ale najczęstszą przyczyną uszkodzenia zwrotnicy koła jest niewłaściwy montaż elementów, które są do niej zamocowane.

Zwrotnica koła – awarie i ich najczęstsze powody

Co jest najczęstszą przyczyną awarii zwrotnicy koła? Niewłaściwy, nieostrożny, niechlujny, daleki od profesjonalizmu montaż elementów, które są w niej zamocowane.
• W zwrotnicy koła zamocowane są prowadnice zacisków hamulcowych. Są one zamocowane do zwrotnicy za pomocą śrub. Jeśli śruby te zostaną wkręcone „na siłę”, albo krzywo, tak, że uszkodzeniu ulegnie gwint, to przy następnej wymianie klocków okaże się, że trzeba wymienić zwrotnicę koła. Dlatego, że nie uda się wkręcić śruby w uszkodzony gwint. Zacisk hamulcowy to część, mająca kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. Jego mocowanie musi być pewne.
• W autach ze zwrotnicami aluminiowymi (stosowanymi w pojazdach premium) problemy pojawiają się na skutek niewłaściwego zamocowania śruby, mocującej górny wahacz do zwrotnicy. Problemy najczęściej pojawiają się wtedy, gdy wymiana dokonywana jest w serwisie, który nie ma dostępu do informacji technicznej producenta, przez co nie wie, jak należy po kolei wymieniać poszczególne elementy zawieszenia/układu kierowniczego i z jaką siłą dokręcać śruby (moment dokręcenia).

MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

Napisane przez

Michał Lisiak

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne.
Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów.
Współpracuję z kilkoma redakcjami i kilkoma znanymi firmami motoryzacyjnymi.