Dlaczego silnik na LPG szarpie, szarpanie silnika na LPG, silnik szarpie na gazie, silnik szarpie na LPG

Po drogach naszego kraju jeździ mnóstwo samochodów z instalacją gazową. Niekiedy samochód na gazie szarpie. Są różne sytuacje. Czasami silnik szarpie po przełączeniu na LPG, czasami silnik szarpie na benzynie i na gazie. Co jest tego powodem? Jakie są najczęstsze powody szarpania samochodów z instalacją gazową LPG?

Pamiętaj!
• Instalacja gazowa może być zamontowana do samochodu, który ma sprawny silnik. Montaż instalacji gazowej do starego, zużytego silnika to proszenie się o problemy.
• Instalacja gazowa musi być idealnie dobrana do konkretnego modelu silnika. Przede wszystkim chodzi tu o sterownik i jego oprogramowanie. Nie ma mowy o żadnych uogólnieniach.
• Instalacja gazowa musi być idealnie wyregulowana przez specjalistę.
– > Wiele problemów aut z instalacją gazową to wina właściciela auta, który źle serwisuje samochód.

Silnik szarpie po przełączeniu na LPG i podczas jazdy na benzynie

W tym przypadku powodem szarpania mogą być problemy z układem zapłonowym, doładowaniem powietrza, dopływem tzw. lewego powietrza, awariami czujników jak – > awaria przepływomierza powietrza albo sondy lambda.
Przeczytasz o tym w poradniku – > Dlaczego silnik benzynowy szarpie

Silnik szarpie na LPG – silnik szarpie po przełączeniu na LPG

Jeśli silnik szarpie na gazie (po przełączeniu zasilania na gaz), powodem awarii może być:
• Źle wyregulowana instalacja gazowa;
• Źle dobrana instalacja gazowa;
• Zużyte wtryskiwacze gazu LPG (przeczytaj – > Wtryskiwacze LPG objawy awarii), które nie są w stanie dawkować odpowiednich ilości gazu;
• Uszkodzony sterownik instalacji LPG;
• Problemy z zasilaniem elektrycznym (sterowaniem) wtryskiwaczy gazu;
• Zapchane filtry instalacji gazowej, jak np. -filtr fazy ciekłej i  filtr fazy lotnej.
• Uszkodzone, nieszczelne przewody instalacji gazowej, powodujące wycieki gazu, przez co do silnika trafia zbyt mała ilość paliwa.

Pamiętaj! Każda nieszczelność instalacji gazowej jest skrajnie niebezpieczna! Jeśli wyczujesz woń gazu, unikaj włączania jakichkolwiek odbiorników elektrycznych (w tym światła w garażu), nie uruchamiaj samochodu, jeśli auto stoi w garażu, natychmiast opuść garaż, zostawiając otwarte drzwi. Wezwij profesjonalną pomoc! Wybuch instalacji gazowej może doprowadzić do poważnych obrażeń, a nawet śmierci, nie wspominając o zniszczeniu samochodu i innego mienia.
Jeśli masz auto z gazem, dobrze jest zaopatrzyć się w elektroniczny czujnik gazu. Jeśli parkujesz we własnym garażu, zamontuj go w środku.

MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

Napisane przez

Michał Lisiak

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne.
Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów.
Współpracuję z kilkoma redakcjami i kilkoma znanymi firmami motoryzacyjnymi.