Pierścień segera, pierścień segera w samochodzie, pierścień segera motoryzacja, jak zdjąć pierścień segera

Pierścień Segera to prosty element metalowy, który stosuje się w każdym współczesnym samochodzie. Został wynaleziony prawie 100 lat temu, ale jest stosowany do dziś. Pierścienie Segera stosuje się w samochodach, w różnych pojazdach i w tysiącach modeli różnych urządzeń mechanicznych, przemysłowych, branży gospodarstwa domowego itd.

Pierścień Segera w samochodach

Pierścień Segera to element z metalu, który jest wykorzystywany do zabezpieczenia części urządzeń mechanicznych przed przesunięciem osiowym. Pierścienie Segera montuje się w specjalnych otworach, a także na wałach i osiach, w miejscach, które mają specjalne wyżłobienie. Pierścień zamontowany w specjalnym rowku stanowi skuteczne zabezpieczenie przed przesunięciem elementu zamontowane na wale lub osi.
Gdzie znajdziesz pierścienie Segera w samochodzie?
Przy łożyskach kół. W przegubach napędowych, będących elementami składowymi półosi napędowych. W roli elementów zabezpieczających sworznie tłokowe.
Pierścień Segera ma budowę mimośrodową – spójrz na poniższe zdjęcie.

Pierścień segera, pierścień segera w samochodzie, pierścień segera motoryzacja, jak zdjąć pierścień segera
Pierścień Segera Michał Lisiak Motorewia.pl

Jak zakładać i zdejmować pierścienie Segera?

Montaż i demontaż pierścieni Segera niemal zawsze sprawia problemy osobom, które samodzielnie naprawiają samochody. Jednak powodem jest tylko to, że nie stosują one odpowiedniego narzędzia. Tym narzędziem są specjalne szczypce (tak zwane szczypce Segera). Dzięki nim można łatwo złapać za odpowiednie otwory na pierścieniu Segera i ścisnąć je. To sprawia, że pierścień zmniejsza swój obwód i można go łatwo wyjąć z wycięcia.
Podobnie ma się kwestia ponownego montażu pierścienia Segera w odpowiednim wycięciu. Należy go ścisnąć za pomocą szczypiec Segera, umieścić w odpowiednim wycięciu i wtedy rozszerzyć szczypce. Pierścień „wejdzie w swoje miejsce” i będzie odpowiednio pełnić swoją funkcję.

MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

Napisane przez

Michał Lisiak

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne.
Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów.
Współpracuję z kilkoma redakcjami i kilkoma znanymi firmami motoryzacyjnymi.