Przez polskie media przetoczyła się fala informacji o tym, że w Rosji produkuje się coraz gorsze auta, bez podstawowych systemów wyposażenia. To efekt sankcji i wycofania się znaczących producentów. Niestety, nie będzie tak, jakbyśmy chcieli. Ci Rosjanie, których jeszcze stać na nowe auto, nie będą jeździć kolejną wersją Łady 2107. Nie będą też przemycać używanych aut z UE, ani utrzymywać swoich gratów przez lata, jak na Kubie. Będą kupować chińskie samochody. Zdziwieni? Ja nie.
W azjatyckich mediach pojawiły się informacje o tym, że jednak Rosjanie nie będą jeździć starymi Ładami, produkowanymi przez ich własne firmy, odcięte od technologii. A czym?
Nietrudno zgadnąć. Chińskimi autami.
W mediach z Azji można przeczytać, że ponad 100 (tak, ponad 100) chińskich producentów samochodów zamierza budować sieć sprzedaży na terenie Rosji.
A zatem Ci, których będzie stać na zakup nowego auta, będą mieli większy wybór nowych samochodów, niż Europejczycy.
A cala reszta? Będzie czekać, aż chińskie samochody i wyroby samochodopodobne ukończą odpowiedni wiek i trafią na rynek aut używanych. I może wtedy zastąpią wiekowe 2107, Kaliny i inny złom.
Czy kogoś to dziwi? Nie powinno. Niemal cała Azja zalana jest chińskimi pojazdami.
Jeszcze przed rosyjską inwazją, chińskie auta można było bez problemu kupić na Ukrainie.
Jakie nowe auto było najlepiej sprzedającym się samochodem na Ukrainie przed rosyjskim najazdem? Nie był to żaden ZAZ, WAZ, ani inny wynalazek, tylko chiński Geely Emgrand.
A co z rosyjskimi producentami? Wielkim atutem chińskich firm jest niska cena oferowanych aut, a także ich ciekawa stylistyka. O niebo ciekawsza od tego, co oferują rosyjskie firmy motoryzacyjne. Zatem sukces murowany.
Bo niby kto będzie sprzedawać auta na rosyjskim rynku, jeśli nie Chińczycy?
Irańskie Khodro?
Rosyjska motoryzacja atakuje Afrykę – UAZ w Afryce
Afryka to jedno z ostatnich miejsc na świecie (może poza niektórymi osobnikami w Indonezji), gdzie Putin jest traktowany nieomal jak bożyszcze i zbawca świata.
I tak zapewne zostanie, jeśli zachód nie rozpocznie ofensywy medialnej w krajach afrykańskich.
Rosyjska motoryzacja, wypychana z własnego rynku przez chińskie firmy, inwestuje w Afryce.
Jak na razie UAZ, producent wyjątkowo niekształtnych pickupów i innych SUV oraz aut użytkowych będzie produkować samochody na licencji w Etiopii.
UAZ podpisał umowę w etiopską firmą BAZRA Motors. Produkcja aut UAZ BAZRA ma ruszyć jeszcze w tym roku. Samochody będą produkowane w mieście Kombolcha.
Jakiej wielkości ma być produkcja? Ok. 3000 samochodów rocznie. (źródło)
Osobiście nie wróżę rosyjskim samochodom dużej przyszłości nawet w Afryce. Dlaczego? Myślę, że także i tutaj zostaną wygryzieni przez Chińczyków.
Czy dla nas jest to powód do radości? Oczywiście, że nie. Miejsce jednego potwora, który dostaje właśnie po łapach na Ukrainie, zajmuje kolejny potwór. Ten potwór jest gorszy, silniejszy. Ale na niego też mamy sposoby. Chińskiego potwora Zachód stworzył sam. I sam go wykarmił. Czas zatem zabrać butelkę z mlekiem i serwatką, przenieść produkcję z powrotem na Zachód. I potwór, bez jedzenia, zmięknie. Będzie co prawda, żywił się zamówieniami z Afryki i Ameryki Południowej, ale to już nie to, co bogate rynki Europy czy USA.
MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ</strong