Toyota Yaris Verso to auto o niezwykłej linii nadwozia. Producent udowodnił, że na bazie małego i zwrotnego pojazdu, jakim bez wątpienia jest Yaris, można stworzyć bardzo przestronny samochód. Yaris Verso idealnie wpasował się w potrzeby mieszkańców zatłoczonych, japońskich metropolii. Docenią go także mieszkańcy dużych, polskich miast, którzy prowadzą biznes w zatłoczonym centrum. Auto może także pełnić rolę świetnego środka transportu dla wielkomiejskiej rodziny.

Największym atutem Toyoty Yaris Verso jest jej wysoka niezawodność, typowa dla pojazdów tego koncernu. Aby się nią cieszyć, koniecznie trzeba wybierać auta z silnikami benzynowymi, które są mało kłopotliwe. Do tego wyposażone są w bezobsługowy łańcuch rozrządu. Wystarczy wymieniać filtry, olej silnikowy i świece, silniki mogą co jakiś czas wymagać uzupełnienia poziomu oleju. Po przekroczeniu bariery 200 tysięcy kilometrów, wymiany będą wymagać cewki zapłonowe, być może będzie trzeba zregenerować rozrusznik.

TOYOTA YARIS VERSO ŹRÓDŁO: https://www.cars-data.com/
TOYOTA YARIS VERSO
ŹRÓDŁO: https://www.cars-data.com/

Toyota Yaris Verso to auto przeznaczone głównie do eksploatacji miejskiej, a ten typ wykorzystywania auta nie sprzyja długiemu życiu katalizatora. Zatem jeśli po przejechaniu 150 tysięcy kilometrów zacznie wyświetlać się check engine i błąd PO-420, trzeba będzie wymienić katalizator. Najlepszym i najtańszym rozwiązaniem będzie montaż katalizatora uniwersalnego, którego cena nie powinna przekroczyć 300 złotych.

Jak ognia należy unikać pojazdów, które wyposażono w instalację gazową. Silniki Toyoty nie współpracują z gazem, bez względu na to, co sądzi o tym szwagier. Montaż instalacji gazowej do Toyoty zazwyczaj kończy się wypaleniem gniazd zaworowych i innymi problemami. Auto naprawdę zużywa niewiele paliwa i można uniknąć niepotrzebnych problemów.

TOYOTA YARIS VERSO PO FACELIFTINGU Photo credit: M 93: „Dein Nordrhein-Westfalen“ via Foter.com / CC BY
TOYOTA YARIS VERSO PO FACELIFTINGU
Photo credit: M 93: „Dein Nordrhein-Westfalen“ via Foter.com / CC BY

W mocno wyeksploatowanych egzemplarzach trzeba dodatkowo liczyć się ze zużytymi łożyskami w skrzyni biegów. Na trwałość manualnej skrzyni biegów w Yarisie ogromny wpływ ma to, czy kierowca dokonywał wymiany oleju przekładniowego. Zaczęliśmy niecodziennie, od problemów, teraz przyjdzie czas na to, żeby małego – wielkiego Yarisa porządnie wychwalić.

Toyota Yaris Verso – mały, ale byk!

Mikrovan Toyota Yaris Verso produkowany był w latach 2000 – 2005 na bazie Toyoty Yaris pierwszej generacji. Yaris Verso jest nie tylko wyższy ale i dłuższy (o 240mm) od standardowego brata bliźniaka.

Auto dość dobrze trzyma cenę, za pojazd z 2002 – 2003 roku trzeba zapłacić od 10 do 11 tysięcy złotych (stan na maj 2016).

Pod maską Toyoty Yaris Verso, pracują polecane przez Motorewię silniki 1.3 VVT-i o mocy 86 KM (średnie zużycie paliwa 6.5 l/100km) oraz 1.5 VVT-i o mocy 105 KM (średnie zużycie paliwa 7.5l/100 km). Napęd przekazywany jest na przednią oś, a z silnikami zestrojone są pięciobiegowe skrzynie manualne, najmniej problematyczne oraz czterobiegowe automaty, które wymagają już większej staranności w obsłudze.

Auto ma trwałe i proste zawieszenie – z przodu znajdują się kolumny MacPhersona a z tyłu belka skrętna. Takie zawieszenie bez problemu powinno wytrzymać w mieście i 250 tysięcy kilometrów, bez konieczności wymiany jego elementów.

TOYOTA YARIS VERSO 3 Photo credit: M 93: „Dein Nordrhein-Westfalen“ via Foter.com / CC BY
TOYOTA YARIS VERSO 3
Photo credit: M 93: „Dein Nordrhein-Westfalen“ via Foter.com / CC BY

Toyota Yaris Verso – niezbyt urodziwa ale niezwykle praktyczna

Sylwetka auta nie zachwyca, ale trudno też mówić o niej, że jest brzydka. Autko jest niecodzienne i zgrabne, a jego sylwetka nie jest pudełkowata, głównie dzięki zastosowaniu ciekawej linii okien, z szeregiem zaokrągleń. Tylne okna łączą się w jedną całość, a okna w przednich drzwiach są wyraźnie wyróżnione. Do tego dochodzą jeszcze ciekawe boczne przetłoczenia z tyłu, ładne tylne lampy, umieszczone wysoko i ciekawie zaprojektowane przednie oczka.

Największym atutem Toyoty Yaris Verso jest jej przestronne i wielofunkcyjne wnętrze. Najważniejsze jest to, że we wnętrzu nie brakuje miejsce, nawet dla wysokich osób. Spójrzmy na początek na miejsce pracy kierowcy. Jest ergonomiczne i czytelne, choć na początku dość trudno jest się przyzwyczaić do wskaźników, umieszczonych na środku deski rozdzielczej.

TOYOTA YARIS VERSO ŹRÓDŁO - WWW.OTOBILGE.COM
TOYOTA YARIS VERSO
ŹRÓDŁO – WWW.OTOBILGE.COM

Niezwykle praktyczne jest wnętrze pojazdu. Samochodem może bez problemu podróżować pięć dorosłych osób. Pasażerowie, podróżujący na tylnych siedzeniach z pewnością nie będą narzekać na brak miejsca na nogi. To samo dotyczy osób wysokich – specjalny kształt nadwozia sprawia, że nawet wysokie osoby będą czuć się komfortowo. Kanapy mają bardzo przyjemny kształt, znajduje się na nich odporna na zniszczenie tkanina. Do dyspozycji kierowcy i pasażerów są także schowki, w tym takie, które pozwolą na przechowywanie całkiem sporych rzeczy.

Na początku wspomnieliśmy o tym, że Toyota Yaris Verso jest często kupowana przez osoby, które prowadzą biznes w centrum miasta. I one będą zadowolone z japońskiego maluszka, albowiem auto oferuje bagażnik o pojemności 390 litrów, do którego jest łatwy dostęp i w którym można umieszczać wysokie paczki. Prawdziwa funkcjonalność dla przedsiębiorcy pojawia się po złożeniu tylnych foteli (system ich składania także zasługuje na pochwałę), wówczas pojemność bagażowa wzrasta do 1930 litrów. Otwierane tylne drzwi pozwalają na wygodny dostęp do niej, a do tego przestrzeń bagażowa jest wysoka a kolejnym plusem jest niska krawędź załadunku.

TOYOTA YARIS VERSO ŹRÓDŁO: CARSDATA.COM
TOYOTA YARIS VERSO
ŹRÓDŁO: CARSDATA.COM

Toyota Yaris Verso to niewielkie auto o wielkim wnętrzu, które zostało idealnie skrojone do życia w dużym mieście. Samochód jest wykonany z japońską precyzją i co najważniejsze, jest mało awaryjny.

MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

Napisane przez

Michał Lisiak

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne.
Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów.
Współpracuję z kilkoma redakcjami i kilkoma znanymi firmami motoryzacyjnymi.