Samochody elektryczne i elektromobilność. Znów sprawdzają się nasze słowa. Kilkanaście pożarów samochodów elektrycznych Hyundai Kona. Firma wycofuje tysiące samochodów elektrycznych, w związku z ryzykiem zapalenia się akumulatora litowo – jonowego.
Problem dotyczy samochodów elektrycznych, które zostały wyprodukowane pomiędzy 2017 a 2020 rokiem. Ile ich będzie? 50? 100? Nie, mowa o ponad 60.000 szt. aut, które zostały dostarczone klientom w samej Korei Płd., w Azji, Europie i Ameryce Północnej.
W samej Korei Płd. Hyundai wycofa 25 564 auta.
W Europie zostanie wycofanych 37 366 samochodów.
Dlaczego samochód elektryczny Hyundai Kona znika z rynku w tak paskudny sposób? Jak na razie doszło do 13 (stan na 3 marca 2021 roku) pożarów tych samochodów. Do ostatniego doszło 23 stycznia w Daegu, w Korei Płd.
Nie wiadomo, co będzie dalej z autami. Czy zostaną wyposażone w nowe baterie litowo – jonowe (dostarcza je firma LG Chem, która ma także zakład produkcyjny w Polsce) i otrzymają nowe oprogramowanie, czy też właściciele będą mogli domagać się zwrotu kosztów za zakup niebezpiecznego samochodu.
Cała operacja może kosztować koreański koncern nawet 522 mln USD.
MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ