Samochody elektryczne i elektromobilność. Znów sprawdzają się nasze słowa. Kilkanaście pożarów samochodów elektrycznych Hyundai Kona. Firma wycofuje tysiące samochodów elektrycznych, w związku z ryzykiem zapalenia się akumulatora litowo – jonowego.

Problem dotyczy samochodów elektrycznych, które zostały wyprodukowane pomiędzy 2017 a 2020 rokiem. Ile ich będzie? 50? 100? Nie, mowa o ponad 60.000 szt. aut, które zostały dostarczone klientom w samej Korei Płd., w Azji, Europie i Ameryce Północnej.
W samej Korei Płd. Hyundai wycofa 25 564 auta.
W Europie zostanie wycofanych 37 366 samochodów.

Dlaczego samochód elektryczny Hyundai Kona znika z rynku w tak paskudny sposób? Jak na razie doszło do 13 (stan na 3 marca 2021 roku) pożarów tych samochodów. Do ostatniego doszło 23 stycznia w Daegu, w Korei Płd.

Nie wiadomo, co będzie dalej z autami. Czy zostaną wyposażone w nowe baterie litowo – jonowe (dostarcza je firma LG Chem, która ma także zakład produkcyjny w Polsce) i otrzymają nowe oprogramowanie, czy też właściciele będą mogli domagać się zwrotu kosztów za zakup niebezpiecznego samochodu.

Cała operacja może kosztować koreański koncern nawet 522 mln USD.

 

Źródło Automotive News Canada
Źródło Automotive News Canada

MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

Napisane przez

Michał Lisiak

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne.
Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów.
Współpracuję z kilkoma redakcjami i kilkoma znanymi firmami motoryzacyjnymi.