Alkomat elektroniczny to urządzenie, które w ciągu kilku chwil dokonuje pomiaru alkoholu w wydychanym powietrzu. Osobisty alkomat elektroniczny powinien mieć każdy kierowca, który spożywa alkohol. Dzięki temu może uniknąć wielu niebezpiecznych sytuacji. Jak jest zbudowany alkomat elektroniczny? Jak działa alkomat elektroniczny?

Współczesne alkomaty elektroniczne to urządzenia o niewielkich rozmiarach. W wielu przypadkach są one wielkości ¼ smartfona. To w zupełności wystarcza, aby zbudować profesjonalne urządzenie do użytku domowego.

Alkomat elektroniczny – budowa zewnętrzna

Standardowy alkomat elektroniczny składa się z następujących elementów:
• Obudowy; najczęściej z tworzywa sztucznego.
• Zamykanego kosza na dwie baterie albo dwa akumulatorki.
• Ekranu LED.
• Przycisku wielofunkcyjnego, który służy do włączania i wyłączania urządzenia, a także do obsługi dodatkowych funkcji.
• Opcjonalnego portu na kartę pamięci, do zapisywania wyników pomiarów (w urządzeniach premium).
• Kanału powietrznego, w którym z jednej strony znajduje się miejsce do zamontowania ustnika, albo zamontowany ustnik stały.

Przeczytaj również: Jak działa alkomat jednorazowy?

ustnik2

ustnik3

Alkomat elektroniczny – budowa wewnętrzna

We wnętrzu urządzenia znajdują się następujące elementy:
• Płyta główna z elementami elektronicznymi, odpowiedzialnymi za przetwarzanie danych z sensora.
• Sensora pomiarowego.
• Przyłączy do baterii/akumulatorków.
• Układu, kierującego część wdmuchiwanego powietrza do sensora pomiarowego.
• Brzęczka albo mini głośniczka.
• Modułu włącznika/przycisku sterującego.
• Przewodów, łączących płytkę główną z głośniczkiem/brzęczkiem, sensorem i ekranem.

 

 

Jak działa sensor pomiarowy alkomatu elektronicznego?

Sensor pomiarowy alkomatu elektronicznego to jego najważniejsza część. Na łamach naszego portalu testowaliśmy przede wszystkim alkomaty elektrochemiczne. Dlatego opiszemy, jak działa sensor elektrochemiczny w alkomacie.
• Do sensora trafia część powietrza, wdmuchiwanego przez użytkownika alkomatu.
• Na elektrodzie czujnika dochodzi do procesu elektrochemicznego utleniania etanolu (alkoholu).
• W procesie utleniania, alkohol przekształca się w kwas octowy. W procesie tym uwalniają się elektrony i powstaje prąd elektryczny. Wartość powstałego prądu elektrycznego jest proporcjonalna do zawartości alkoholu w wydychanym powietrzu.
• Parametry uzyskanego prądu elektrycznego są przetwarzane przez układ elektroniczny, który oblicza zawartość i wyświetla ją w formie wyniku na ekranie urządzenia.

Przeczytaj również: Alkomat GTX Spektrum – test

 

Gdzie kupić dobry alkomat w dobrej cenie?

Jeśli szukasz dobrych alkomatów elektrochemicznych, sprzedawanych w dobrej cenie – odwiedź sklep internetowy firmy Promiler.

Dlaczego warto? To polska firma, która projektuje alkomaty i zleca ich produkcję w największej na świecie firmie, która produkuje tego typu urządzenia. Mieści się ona w Korei Południowej. Urządzenia oferowane pod marką Promiler oraz innymi markami są bardzo dobrze wykonane. Wysoka jakość widoczna jest zaraz po wyjęciu ich z opakowania. Czytelne ekrany, ergonomiczne kształty, tworzywa wysokiej jakości. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze bardzo prosta obsługa. Z alkomatów Promiler korzysta polska Policja. Tak, słynne „żółte pałki” to urządzenia tej firmy.

Promiler działa na polskim rynku od wielu lat. Zapewnia serwis, obsługę i kalibrację.
W ofercie firmy są alkomaty różnych marek, takich jak PROMILER, PRO-X, GTX i AlcoForce. Są tu alkomaty tanie i alkomaty Premium. Wszystkie są proste w obsłudze i bardzo dobrze wykonane.

Pod adresem https://www.Alkotester.pl znajduje się sklep internetowy z najlepszymi alkomatami.

Alkotester - strona główna

MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

Napisane przez

Michał Lisiak

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne.
Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów.
Współpracuję z kilkoma redakcjami i kilkoma znanymi firmami motoryzacyjnymi.