Są ludzie, którzy nie mogą żyć bez alkoholu. Dlatego piją go nie tylko w trakcie wypoczynku i swojego wolnego czasu w domu. Lubią go również pić w pracy. Wiele osób nie kryje się z tym, że pije alkohol w pracy. Przykład? Wystarczy spojrzeć na kontenery na odpady budowlane, stojące przed domami, albo mieszkaniami. Wśród połamanych płyt gipsowo kartonowych, niemal zawsze są butelki z piwem. Są też pracownicy, którzy pracują w innych zawodach i muszą jakoś ukryć alkohol, którzy spożywają. Jest na to sposób.

Pomysłowość ludzka nie zna granic. Zwłaszcza wtedy, gdy swędzi gardło, a cały organizm domaga się alkoholu. Odrobina maskarady – i już można popijać w pracy.
Jak?
W termosie, zamiast standardowej czarnej albo zielonej herbaty, może znajdować się herbatka z prądem (z wódką, rumem itd.). Napój, sok, albo cola mogą być odpowiednio „doładowane”. Nawet woda mineralna. Nikt nie podejrzewa, bo przecież nie można zabronić pracownikowi pić wody, napoju, herbaty czy soku w pracy.

E4024, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons
E4024, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Podobnie jest np. w kinach, na salach wykładowych itd., gdzie wnoszenie alkoholu jest zabronione.

Jak w takich sytuacjach sprawdzić, czy np. pracownik spożywa alkohol? Zmusić go do standardowego pomiaru alkomatem? Takie badania może przeprowadzać tylko Policja, albo np. pracownicy MPK wobec swoich kierowców. A co z resztą?

Tutaj może właśnie pomóc alkomat z trybem pasywnym. Co to jest tryb pasywny? To możliwość sprawdzenia za pomocą alkomatu, czy w danym naczyniu znajduje się alkohol. Np. w termosie, butelce z sokiem czy napojem,
Co oczywiste, alkomat elektrochemiczny nie poda informacji o ilości albo o stężeniu alkoholu. Poda informację, czy w danym pojemniku jest alkohol.
Ale to wystarczy.
W takiej sytuacji pracodawca ma możliwość wezwania patrolu Policji do miejsca pracy, informując go o tym, że najprawdopodobniej pracownik firmy jest pod wpływem alkoholu.

Testowany przez nas niedawno bardzo precyzyjny alkomat PROMILER iSOBER30 zapewnia także możliwość dokonywania pomiarów pasywnych.

Akomat Promiler Isober30 test opis dane techniczne https://www.motorewia.pl
Akomat Promiler Isober30 test opis dane techniczne https://www.motorewia.pl

Tryb pasywny stosuje się także wtedy, gdy dana osoba nie jest w stanie (albo nie chce) dmuchać z odpowiednią siłą do alkomatu. Urządzenie może wykryć alkohol w wydychanym powietrzu, choć nie jest w stanie pokazać jego stężenia. Ale samo wykrycie w wielu przypadkach wystarczy.

Akomat Promiler Isober30 test opis dane techniczne https://www.motorewia.pl
Akomat Promiler Isober30 test opis dane techniczne https://www.motorewia.pl

Gdzie znaleźć dobry alkomat z pomiarem pasywnym?

Gdzie znaleźć dobry alkomat, w dobrej cenie, oferujący funkcję pomiaru pasywnego? Liderem polskiego rynku alkomatów jest firma PROMILER https://www.Promiler.pl z Poznania. Na zlecenie firmy PROMILER produkowane są między innymi urządzenia PROMILER iBLOW, dostarczane dla polskiej Policji (słynne „żółte pałki”). Urządzenia PROMILER cechuje wysoka precyzja działania (dzięki najwyższej jakości czujnikom), doskonała jakość wykonania, świetny wygląd i łatwość obsługi. Alkomaty są projektowane w Polsce i produkowane w Korei Południowej, przez największego na świecie producenta alkomatów. Żółte pałki umożliwiają skuteczną walkę z piratami drogowymi.

PROMILER oferuje także świetne alkomaty dla typowego użytkownika, kierowcy, pracodawcy itd. Wiele z nich zostało przez nas przetestowanych. Nowoczesny alkomat pozwala sprawdzić, czy kierowca może wsiąść za kierownicę, czy powinien zrezygnować z jazdy. Urządzenia PROMILER są precyzyjne, łatwe w obsłudze i świetnie wykonane.
W ofercie firmy można znaleźć alkomaty z funkcją pomiaru pasywnego.
Pod adresem https://www.Alkotester.pl znajduje się sklep internetowy z alkomatami takich marek, jak PROMILER, PRO-X, GTX i AlcoForce.

Alkotester - strona główna

MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

Napisane przez

Michał Lisiak

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne.
Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów.
Współpracuję z kilkoma redakcjami i kilkoma znanymi firmami motoryzacyjnymi.