Mazda 6 drugiej generacji w wersji liftback posiada piękne nadwozie, które jeszcze przez wiele będzie mogło uchodzić za bardzo atrakcyjne wizualnie. Samochód, reprezentujący autosegment D, ma jeszcze wiele innych zalet – jest bardzo przestronny i funkcjonalny, co sprawia, że może pełnić rolę samochodu rodzinnego. Jest też świetnie wyposażony, a do tego doskonale się prowadzi i jest dynamiczny. Spalanie też jest dość wysokie – ale w zamian auto oferuje zadowalającą dynamikę na trasie. Ceny niektórych części zamiennych są wysokie, ale na szczęście jest sporo zamienników.

Liftbacki to swego rodzaju hybrydy pomiędzy hatchbackami i sedanami. Z tego pierwszego rodzaju nadwozia czerpią one funkcjonalność, wiążącą się z wygodnym dostępem do bagażnika. Z tego drugiego – czerpią elegancję, bo w końcu najbardziej ekskluzywne auta

niemal zawsze oferowane są w wersji sedan. Na rynku kilkuletnich sedanów jest w czym wybierać – na klientów czekają Toyoty Avensis pierwszej generacji, Skody Octavie, Skody Superb, Fordy Mondeo, Nissany Primera i Ople Insignia. Mazda 6 II jest w tym gronie zdecydowanie najładniejsza.

Za auto z 2009 roku trzeba zapłacić około 30 – 35 tysięcy złotych. Motorewia poleca tylko i wyłącznie Mazdy 6 II z czterocylindrowymi silnikami benzynowymi – 1.8 MZR o mocy 120 KM oraz 2.0 MZR o mocy 147 KM. Po faceliftingu, przeprowadzonym w 2010 roku, silnik ten miał moc zwiększoną do 155 KM.

Mazda 6 II była produkowana w latach 2008 – 2012. Modele po faceliftingu, przeprowadzonym w 2010 roku posiadają kierunkowskazy, zamontowane w lusterkach. Producent zmienił także kształt zderzaka oraz delikatnie przeprojektował wnętrze.

MAZDA 6 II GH  By Rudolf Stricker - Own work, Attribution, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5933344

MAZDA 6 II GH
By Rudolf Stricker – Own work, Attribution, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5933344

Mazda 6 II – tylko z silnikiem benzynowym i manualną skrzynią biegów

Mazdy 6 II z silnikiem Diesla radzimy unikać jak ognia. Przede wszystkim dlatego, że kilkuletnie auta zbliżają się już do niebezpiecznej granicy 100 – 150 tysięcy kilometrów, a to oznacza, że niebawem nabywca będzie musiał ponieść bardzo wysokie koszty wymiany osprzętu silnika.
Wymiana wtryskiwaczy Denso będzie KOSZMARNIE droga (w tym przypadku regeneracja wtryskiwaczy może być niemożliwa do zrealizowania ze względu na brak części), a do tego trzeba liczyć się z resztą bardzo kosztowych problemów – od turbosprężarek (te na szczęście można regenerować) aż po dwumasowe koła zamachowe.

Radzimy też unikać aut z zamontowaną instalacją gazową. Motorewia nie bez powodu pisze ciągle o kupowaniu samochodów zgodnie z zasadami TCO (Tocal Cost Ownership).  Przed kupnem auta trzeba poznać wszystkie jego zalety, wady i koszty utrzymania. Jeśli nabywcy nie stać na utrzymanie auta klasy D z dwulitrowym silnikiem benzynowym – powinien zdecydować się na inny pojazd z mniejszym silnikiem, a nie przerabiać je na gaz. Dzięki temu będzie zadowolony z zakupu i zaoszczędzi sobie niepotrzebnych nerwów.

Naszym zdaniem mniej kłopotliwa i bardziej oszczędna będzie Mazda 6 II z pięciobiegową lub sześciobiegową skrzynią manualną.
Takie auta mniej spalają, są bardziej żwawe, a do tego tańsze w eksploatacji. Odpada ogromny koszt naprawy automatu a także wysokie koszty wymiany oleju przekładniowego.

Mazda z benzynową dwulitrówką pod maską potrafi wypić nawet trzynaście litrów w czasie jazdy po mieście. Na trasie zadowala się zazwyczaj ośmioma. Jednostka 1.8 potrzebuje ok. 1 litra paliwa mniej na 100 km. Napęd w Maździe 6 przekazywany jest standardowo na przednią oś. Auto z dwulitrówką pod maską potrzebuje około 11 sekund, aby osiągnąć setkę. I to właśnie dwulitrówka o mocy niemal stu pięćdziesięciu koni zapewnia odpowiednią dynamikę dla tego potężnego auta. Mniejszy silnik dla wielu kierowców może okazać się zbyt słaby.

MAZDA 6 II GH By Thomas doerfer - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4245373

MAZDA 6 II GH By Thomas doerfer – Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4245373

Mazda 6 II – najpiękniejsza wśród liftbacków

Nieprzemijająca uroda – to zdecydowanie największy atut tego potężnego samochodu. Drugim jest przestronność, Mazda 6 II ma 4740mm długości, 1800 mm szerokości i 1440 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2725mm.

Mazda 6 II jest równocześnie smukła i potężna. Jest bardzo wyrazista, dzięki mocnym przetłoczeniom i ostrym liniom podkreślającym maskę czy też kształt grilla a także biegnącym na linii klamek. Równocześnie nie brakuje obłych krągłości, które jeszcze bardziej optycznie powiększają samochód. Łagodne linie definiują kształt zderzaków i świetnie poprowadzoną linię okien. Jest też coś, co jest wyróżnikiem tego modelu – przepiękne reflektory i niezwykłe, tylne lampy, zachodzące na boki auta, obrysowane łagodną linią.

Dla większej aerodynamiki i dla bezpieczeństwa, podwozie Mazdy 6 II niemal na całej długości zabezpieczone jest osłonami.

Mazda 6 II GH By Thomas doerfer - Own work, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7488801

Mazda 6 II GH
By Thomas doerfer – Own work, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7488801

Mazda 6 II –wygodne, przestronne wnętrze

Równie ciekawe pod względem stylistycznym jest wnętrze samochodu. Czytelny kokpit zwraca uwagę bardzo ciekawą deską rozdzielczą. Mamy tutaj zegary w charakterystycznych tubach z pomarańczowym podświetleniem. Do dyspozycji kierowcy jest także wygodna, wielofunkcyjna kierownica, regulowana w dwóch płaszczyznach i obszyta skórą. W konsoli środkowej znajdują się przyciski do sterowania wyposażeniem auta oraz wyświetlacz komputera pokładowego, zlokalizowany na jej szczycie, z równie charakterystycznym, pomarańczowym podświetleniem.
Na pochwałę zasługuje ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów, świetnie wyprofilowane fotele i dobrej jakości materiały. W wielu autach można liczyć na elegancką, skórzaną tapicerkę. Atutem samochodu, zwłaszcza dla rodzin, jest potężny bagażnik, który ma 510 litrów pojemności. Otwiera się go za pomocą przycisku, umieszczonego w tylnej lampie. Po rozłożeniu pojemność przestrzeni bagażowej wzrasta do ponad 1700 litrów.

Typowe wyposażenie Mazdy 6 II obejmuje ABS, system kontroli trakcji, przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, tempomat, komputer pokładowy, świetne audio, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzację, podgrzewaną przednią szybę i wiele innych. Na rynku aut używanych znaleźć można auta sprowadzane z krajów UE w topowych wersjach wyposażenia, w skład których wchodzi skórzana tapicerka, klimatyzacja automatyczna, nagłośnienie firmy Bose, elektrycznie regulowane fotele i wiele innych.

MAZDA 6 II GH By Thomas doerfer - sel-made, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3977608

MAZDA 6 II GH By Thomas doerfer – sel-made, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3977608

Mazda 6 II – jak się prowadzi?

Atutem Mazdy 6 II jest świetnie zestrojone zawieszenie, które doskonale trzyma się drogi i dobrze tłumi nierówności. Auto wzorowo trzyma się drogi i szybko reaguje na polecenia kierowcy. To zasługa bardzo czułego układu kierowniczego. Producent zastosował zawieszenie wielowahaczowe (czterowahaczowe z tyłu, dwuwahaczowe z przodu).

 

Mazda 6 II – typowe problemy tego samochodu

Benzynowe silniki Mazdy 6 II nie sprawiają problemów. Wielu kupujących boi się zakupu Mazdy ze względu na jej problemy z korozją. Jak na razie opinie użytkowników nie potwierdzają tego, aby auta poddawały się atakom rdzy. Większość użytkowników twierdzi, że wystarczy odpowiednio dbać o nadwozie i zabezpieczać podwozie auta, aby nie mieć jakichkolwiek problemów z korozją.

Trzeba uważać na lakier, który jest łatwy do zarysowania, ale to akurat typowa przypadłość japońskich samochodów.

Poza tym użytkownicy zwracali uwagę na problemy z parującymi tylnymi lampami, na szybkie awarie pompy wspomagania i przekładni kierowniczej oraz na awarie synchronizatorów w manualnych skrzyniach biegów. Nie były to jednak problemy typowe, czy masowe.

Najtańsze sprzęgło do Mazdy 6 II kosztuje ok. 700 złotych, świece zapłonowe 14zł/szt, filtr powietrza 30 zł, tarcze hamulcowe od 75zł, cewka zapłonowa (monocewka) od 123zł/szt. Drogie są oryginalne elementy zawieszenia, ale można znaleźć tańsze zamienniki (wahacz 200 – 350, łącznik stabilizatora – 55 zł, amortyzatory od 120 zł). Wszystkie ceny pochodzą z dużego sklepu internetowego z częściami motoryzacyjnymi.

Używana Mazda 6 II to bardzo interesujące auto, świetny wybór dla rodziny, która ma średnie dochody i która pragnie posiadać elegancki, ponadczasowy i przestronny samochód.

 

MAZDA 6 II GH By order_242 from Chile - Mazda 6 Sport 2008, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=34575311

MAZDA 6 II GH
By order_242 from Chile – Mazda 6 Sport 2008, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?
curid=34575311

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

ZACHĘCAMY DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW MOTOREWII

REWIA czyli testy naszych motoryzacyjnych gwiazd

MOTOCYKLE

MOTOTECHNIKA

MOTOARTYKUŁY o interesujących samochodach

MOTOMILITARIA – samochody w służbie wojska

HUMOR I CIEKAWOSTKI

SAMOCHODY ŚWIATA

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

 

ZAPRASZAMY DO POLUBIENIA MOTOREWII W KANAŁACH SOCIAL MEDIA, GDZIE PUBLIKUJEMY DODATKOWO CIEKAWE ZDJĘCIA I FILMY

Podziel się