Czy warto kupić Tenzi Ceramic Wax?

Woskowanie lakieru samochodowego to skuteczna metoda ochrony karoserii. Wosk tworzy cieniutką warstwę ochronną na lakierze. Dzięki niej chroni lakier przed szkodliwym działaniem wody, kwaśnych deszczy, owadów i wielu innych czynników. Wosk jest skutecznym sposobem na zabezpieczenie karoserii samochodu przed korozją. Wosk zapewnia również bardzo ładny wygląd karoserii. Dzięki niemu można liczyć na efekt połysku. Warstwa wosku pozwala również na szybkie czyszczenie i przywrócenie atrakcyjnego wyglądu auta. Wystarczy spryskać karoserię wodą, aby usunąć powierzchowne zanieczyszczenia (kurz, plamy po deszczu). Po osuszeniu (tylko nie na ostrym słońcu, bo zrobią się białe plamy) błysk powinien powrócić. Woski, w zależności od jakości, potrafią chronić lakier i stworzyć efekt lustra w czasie od kilku tygodni do kilku miesięcy.

DSCF0292

 

Wosk ceramiczny Tenzi Ceramix Wax

Wosk ceramiczny Tenzi Ceramix Wax to produkt hydrofobowy, mający zapewnić skuteczną ochronę karoserii i efekt lustra. Co warte podkreślenia – wosk ceramiczny Tenzi Ceramix Wax to produkt polski. Tenzi Ceramix Wax to połączenie wosku carnauba z formułą krzemowo – ceramiczną. Wosk ma formę płynnego, białego kremu. Poza woskiem, w skład zestawu wchodzi aplikator (z cieniutką warstwą gąbeczki) i duża ściereczka z mikrofibry. Czyli wszystko, co potrzebne, aby wywoskować auto.

DSCF0299

 

Przygotowanie samochodu do woskowania

Samochód trzeba odpowiednio przygotować do procesu woskowania. Karoseria samochodu musi być chłodna. Nie wolno woskować auta wystawionego na działanie promieni słonecznych. Nie można również woskować pojazdu w trakcie opadów deszczu. Samochód musi być zabezpieczony przed działaniem kurzu i pyłów. Woskowanie w wietrzny dzień, na piaszczystej działce, albo w pobliżu ruchliwej drogi, mija się z celem.
Przed woskowaniem samochód trzeba umyć, a następnie osuszyć jego nadwozie. W opcji minimum do mycia używa się szamponu bez wosku. Można też stosować aktywną pianę czyszczącą. Po wyschnięciu można również położyć specjalną politurę (glaze), która nadaje dodatkowy połysk. Nakłada się ją tak samo jak wosk – i tak samo trzeba ją wypolerować.

DSCF0305

 

DSCF0306

 

Wosk ceramiczny Tenzi Ceramix Wax – test

Wosk ceramiczny Tenzi Ceramix Wax nakłada się za pomocą specjalnego aplikatura, dołączonego do zestawu. Wystarczy nalać niewielką ilość płynnego środka na miękką część aplikatura. Następnie trzeba rozprowadzić cienką warstwę na wybranym elemencie karoserii. Np. na masce, albo połowie dachu. Wosk Tenzi Ceramix Wax rozprowadza się bardzo gładko i bez jakichkolwiek problemów. Wystarczy tylko delikatnie prowadzić aplikator po całej powierzchni danego elementu karoserii. Trzeba poczekać kilka chwil, aż wosk wyschnie. A potem można już polerować, za pomocą dołączonej ściereczki z mikrofibry. Polerowanie również nie wymaga większego wysiłku. Efekt jest niemalże natychmiastowy.
Wosk rozprowadza się wygodnie i łatwo po powierzchniach płaskich i wklęsłych. Nawet polerowanie skomplikowanych kształtów (wewnętrzna, dolna część drzwi) nie sprawia jakichkolwiek problemów.
Środek jest również wydajny. Pokrycie woskiem całej karoserii zewnętrznej auta klasy D, a także wszystkich metalowych części wewnętrznych (wewnętrzne, metalowe części drzwi, elementy bagażnika, progi, słupki itd.) wiązało się ze zużyciem ok. połowy opakowania.
Zdaniem producenta, wosk powinien zapewnić ochronę i połysk do 6 miesięcy.

DSCF0303

 

Jedynym minusem jest słaba jakość aplikatura. W trakcie delikatnego obchodzenia się, rozpadł się (oderwała się gąbka). A szkoda, bo jest naprawdę bardzo dobrze pomyślany, wygodny i przede wszystkim, efektywny. Po wypraniu, ściereczka z mikrofibry wróciła do swoich właściwości sprzed zużycia.
Podsumowując: praca z Tenzi Ceramix Wax jest bardzo szybka i przyjemna. Osiągnięty efekt jest niemalże natychmiastowy. I zadowalający.

 

DSCF0307

MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

Napisane przez

Michał Lisiak

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne.
Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów.
Współpracuję z kilkoma redakcjami i kilkoma znanymi firmami motoryzacyjnymi.