Powłoka ceramiczna to obecnie jeden z najlepszych sposobów zabezpieczenia lakieru samochodowego przed uszkodzeniami i starzeniem się (poa oklejaniem folią). Równocześnie powłoka ceramiczna zapewnia też świetny wygląd (połysk). Jak samodzielnie położyć powłokę ceramiczną? Jaki uzyskamy efekt po samodzielnym nałożeniu powłoki ceramicznej? Nakładanie powłoki ceramicznej krok po kroku. Jeśli kochasz detailing, ten artykuł jest dla Ciebie.
Lakiery samochodowe ulegają bardzo szybkiego zniszczeniu. Współczesne lakiery samochodowe są delikatne i łatwe do uszkodzenia. Ze składu lakierów samochodowych usunięto składniki szkodliwe dla zdrowia ludzkiego, takie jak ołów. Przez to jednak lakiery są mniej trwałe. Wielu producentów samochodów oszczędza również na lakierach i nic w tym dziwnego, bo lakierowanie pojazdu kosztuje naprawdę sporo.
Lakier samochodowy składa się z 3 warstw – podkładu, lakieru bazowego (kolorowego) i zewnętrznego lakieru bezbarwnego. Lakier bezbarwny jest także odpowiedzialny za połysk.
O uszkodzeniach lakierów samochodowych pisaliśmy już wiele razy (między innymi o łuszczeniu się lakieru bezbarwnego). Dlatego w tym poradniku skupimy się tylko i wyłącznie na kładzeniu powłoki ceramicznej.
Powłoka ceramiczna – dlaczego warto?
Powłoka ceramiczna skutecznie chroni samochód przed codziennymi uszkodzeniami, powodowanymi przez piasek, kurz, wahania temperatury, ptasie odchody, owady, kwaśne deszcze i wiele innych. Powłoka ceramiczna chroni też przed delikatnymi zarysowaniami. Powłoka tworzy dodatkową warstwę na lakierze bezbarwnym, dzięki czemu skutecznie zabezpiecza auto przed brudem i wilgocią, a zatem także przed korozją.
Powłoka ceramiczna powinna także ochronić lakier samochodowy przed łuszczeniem się klaru, czyli lakieru bezbarwnego. Czy tak będzie? O tym przekonamy się dopiero za kilka lat.
Powłoka ceramiczna zapewnia także świetny wygląd auta, nadając lakierowi połysk. Co ważne, możemy położyć powłokę ceramiczną nawet na stary, wyblakły lakier na starszym aucie. Lakier powinien odzyskać błysk.
Powłoka ceramiczna służy nie tylko do zabezpieczenia lakieru, ale także do ochrony elementów z tworzyw sztucznych, gumy i szkła. Powłoka ceramiczna jest trwała. Po jej nałożeniu wystarczy myć auto wodą raz na tydzień. Nie trzeba już używać wosków w trakcie czasu, na jaki powłoka ceramiczna zapewnia ochronę.
Po pewnym czasie – po roku, należy zastosować środek pielęgnujący powłokę ceramiczną.
Profesjonalna powłoka ceramiczna jest droga – dlaczego?
Przez długi czas powłoka ceramiczna była dostępna tylko dla najbogatszych osób. Wszystko przez to, że jej położenie w salonie autodetailingu jest bardzo drogie.
Ale nie ma się co dziwić, że to tyle kosztuje.
Po pierwsze, położenie powłoki ceramicznej jest bardzo pracochłonne.
Po drugie, pracownicy w salonach autodetailingu odpowiednio przygotowują auto do położenia powłoki ceramicznej.
Czyli – korygują lakier, usuwają niedoskonałości (np. hologramy), polerują lakier. Wymaga to sporej wiedzy, ostrożności, odpowiednich narzędzi i dużej ilości materiałów. Pracownicy salonów detailingu kładą też często 2 albo 3 warstwy powłoki ceramicznej. Dlatego położenie powłoki ceramicznej na auto wymaga poświęcenia nawet kilku dni. I przez to cena jest wysoka.
Powłoka ceramiczna dla każdego – K2 Gravon Lite
My skorzystamy z powłoki ceramicznej K2 Gravon Lite, która jest przeznaczona do samodzielnego położenia. Opakowanie kosztuje zaledwie 40 zł i powinno wystarczyć na sredniej wielkości samochód.
Położymy K2 Gravon Lite na lakier 11-letniego auta. Lakier jest w dobrym stanie, choć są już maleńkie odpryski na masce. Są też hologramy na tylnej klapie.
K2 Gravon Lite to idealny produkt dla kogos, kto ma 10-cio lub więcej letnie auto z dobrym lakierem i chce uchronić lakier przed uszkodzeniami. K2 Gravon Lite może również zastosować posiadacz auta fabrycznie nowego, którego nie stać na usługi samochodowego spa (auto detailingu).
Powłoka ceramiczna K2 Gravon Lite – położenie krok po kroku
Położenie powłoki ceramicznej wymaga dużej ilości czasu, ostrożności i odpowiednich warunków. Nie trzeba kłaść od razu powłoki na całe auto. Można robić to etapami.
Tak, jak w tym poradniku. Z powodu niesprzyjającej pogody (częste deszcze i burze) i braku odpowiedniej infrastruktury (brak dobrego garażu, posiadany nie nadaje się do prezentacji w mediach) położymy powłokę ceramiczną na lusterkach bocznych.
Powłokę ceramiczną należy nakładać w trakcie ciepłych dni, ale nigdy nie w pełnym słońcu. Tak samo, jak przy woskowaniu. Auto powinno stać w cieniu, a jego nadwozie musi być chłodne. Miejsce, w którym kładziemy powłokę ceramiczną, powinno być dobrze oświetlone i zabezpieczone przed kurzem, deszczem, pyłem, liśćmi itd. Idealny byłby garaż z dobrym oświetleniem.
Co jest potrzebne, aby położyć powłokę ceramiczną K2 Gravon Lite?
• Opakowanie K2 Gravon Lite albo K2 Gravon (droższy, ale bardziej trwały). Opakowanie zawiera aplikator.
• Ściereczki z mikrofibry.
• Środek odtłuszczający – K2 Klinet, albo inny.
• Dostęp do bieżącej wody.
• Brak złośliwych sąsiadów w pobliżu, którzy zakapują, że myjemy auto na działce, bez odpowiedniego odpływu wody.
• Dużo czasu. <
Powłoka ceramiczna – krok po kroku
Teoretycznie, przed położeniem powłoki ceramicznej można odpowiednio przygotować lakier. To znaczy, przepolerować go. Można to oczywiście zrobić, korzystając z pasty polerskiej albo z padów polerskich. Ale trzeba pamiętać o tym, że niewprawne posługiwanie się takimi narzędziami albo Środkami może być powodem poważnych uszkodzeń lakieru. Dlatego takie prace najlepiej zostawić specjalistom.
Umyć samochód. Standardowo – spłukanie nadwozia wodą. Potem dokładne umycie wodą z szamponem bez wosku.
Wysuszyć nadwozie samochodu. Można sobie pomóc, stosując chłonne, bawełniane ściereczki i ściągaczki do wody.
Po zakończonym myciu detailingowym warto przeprowadzić – > glinkowanie nadwozia. Pomoże ono usunąć wszystkie zanieczyszczenia, których nie można usunąć w procesie standardowego mycia auta. To długi i pracochłonny proces, jednak warto.
Wybrać części nadwozia, na które będziemy nakładać powłokę ceramiczną. W naszym przypadku będą to samochodowe „uszy”, czyli lusterka boczne.
Odtłuścić wybrane części nadwozia przy pomocy odpowiedniego kosmetyku samochodowego.
Osuszyć.
Nalać kilka kropel K2 Gravon Lite na dołączony aplikator.
>Nakładać K2 Gravon Lite powoli, od lewej do prawej, a potem niżej, od prawej do lewej i od nowa. Tak, aby dokładnie pokryć powłoką ceramiczną całą powierzchnię części.
>W razie potrzeby uzupełnić poziom K2 Gravon Lite na aplikatorze. Podczas kładzenia musi być widoczna mokra warstwa K2 Gravon Lite, dokładnie pokrywająca element nadwozia.
Element jest cały pokryty kosmetykiem? Znów nakładamy kosmetyk na aplikator i teraz nakładamy go od góry do dołu, przesuwamy o 3 centymetry i dalej, od dołu do góry. Tak długo, aż pokryjemy cały element. K2 Gravon Lite, tak samo, jak i inna ceramika, służy również do zabezpieczania tworzyw sztucznych oraz gumy. To dlatego jest nakładany także na część z tworzywa.
Ważne! Jeśli nakładamy K2 Gravon Lite na bardzo duży element nadwozia to należy sobie podzielić go na odpowiednie części, o maksymalnej wielkości 50cm x 50cm.
Czekamy kilka minut, aż K2 Gravon Lite wyschnie.
Polerujemy element mikrofibrą, aż zrobi się jak lustro.
To wszystko. Efekt jest widoczny praktycznie od zaraz.
<Ważne! Po położeniu powłoki ceramicznej samochód powinien być zabezpieczony przed deszczem przez minimum tydzień. Dlatego najlepiej byłoby, gdyby auto stało w garażu, albo było przykryte pokrowcem samochodowym. Powłoka musi wyschnąć – na utwardzenie potrzebuje 24 godziny. Przez ten czas nie powinno się korzystać z auta.
Przez tydzień nie wolno myć auta.
Na położenie powłoki ceramicznej na całe auto, trzeba poświęcić co najmniej kilka godzin.
2 Gravon Lite po odpowiednim położeniu powinien chronić auto przez okres od 1 do 2 lat. W tym czasie należy myć samochód co tydzień, a po roku zastosować srodek odnawiający powłokę ceramiczną K2 .
K2 Gravon zapewnia ochronę do 5 lat.
Dzięki K2 Gravon Lite przeciętny użytkownik typowego polskiego auta (11 – 15 lat) może skorzystać samodzielnie z tej swietnej technologii. Dzieki niej można skutecznie chronić lakier auta, zabezpieczyć go przed uszkodzeniami, nadać samochodowi piękny wygląd, a także zaoszczędzić czas, potrzebny na woskowanie.
MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ