To ostrzeżenie, którego nie można ignorować i dotyczy ono wszystkich posiadaczy samochodów, a zwłaszcza tych, które wyposażone są w układ klimatyzacji. Wielu kierowców, zwłaszcza w gorący dzień, wsiada do samochodu i od razu uruchamia w nim układ klimatyzacji. Nie wolno tak robić. W ten sposób można narazić się na ogromne niebezpieczeństwo i zachorować na poważne choroby.

Znacznie mniej ważne jest to, że klimatyzacja nie osiągnie szybko właściwej wydajności, jeśli uruchomi się ją w tak rozgrzanym samochodzie.

fordzik

Wietrzenie kabiny przez rozpoczęciem jazdy i uruchomieniem klimatyzacji

Nagrzane promieniami letniego słońca wnętrze auta może osiągnąć temperaturę nawet pięćdziesięciu stopni Celsjusza.
Jeśli to możliwe, należy otworzyć wszystkie drzwi i poczekać przez kilka minut, aż temperatura się wyrówna. Jeśli stoimy na ciasnym parkingu, to wystarczy otworzyć wszystkie okna. Dopiero po kilku minutach można je zamknąć i uruchomić klimatyzację. Dlaczego to takie ważne?
Samo przebywanie w tak nagrzanym wnętrzu sprawia, że można zasłabnąć.

Uwaga – klimatyzacja samochodowa i śmiertelnie niebezpieczny benzen!

Benzen to związek chemiczny, który używany jest do produkcji tworzyw sztucznych i włókien syntetycznych. Jest bardzo niebezpieczny dla ludzkiego zdrowia!
W nagrzanym wnętrzu benzen zaczyna się wydzielać i gromadzić, niekiedy może osiągnąć dawkę kilkadziesiąt razy wyższą od dopuszczalnej.
Warto zapamiętać, że do wysokiej koncentracji benzenu we wnętrzu auta dochodzi nie tylko w upał, ale już wtedy, gdy na zewnątrz temperatura osiąga wartość powyżej szesnastu stopni Celsjusza. Trucizny zbiera się tylko nieco mniej. Trucizny,albowiem benzen powoduje raka, niszczy też nerki i wątrobę.
Kolejna ważna rzecz – dzięki wietrzeniu wnętrza auta obniżymy temperaturę we wnętrzu pojazdu, dzięki temu układ klimatyzacji będzie działać znacznie bardziej efektywnie.
Dlatego pamiętajmy – zawsze przed rozpoczęciem jazdy dobrze przewietrzmy wnętrze swojego samochodu! Dotyczy to nie tylko aut z klimatyzacją. Nie warto narażać się na niebezpieczeństwo.

MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

Napisane przez

Michał Lisiak

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne.
Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów.
Współpracuję z kilkoma redakcjami i kilkoma znanymi firmami motoryzacyjnymi.