Jak sprzedać chińskie samochody w Europie? Kilkanaście lat temu Pan Masimo Di Risio szedł po ulicach swojego miasta i patrzył z zażenowaniem na stojące przy nich włoskie, francuskie i niemieckie graty. A potem doszedł do wniosku, że to wszystko jest gXXno warte. I wtedy, w jego głowie pojawił się plan.
Jak stworzyć nową markę samochodów na europejskim rynku?
Trzeba wejść w konszachty z Chińskimi Braćmi!
Chińscy Bracia z radością zaoferowali Panu Massimo swojego Chery Tiggo, który powstał ze skopiowanej Toyoty RAV4. Albowiem Chińscy Bracia jeńców nie biorą i do praw autorskich mają stosunek delikatnie mówiąc, ambiwalentny.
I tak narodził się DR5, dziecko z nieprawego łoża Toyoty i Chery’ego.
To były czasy, kiedy europejscy urzędnicy (niech im sojowe latte smakuje, tak samo jak wegańskie burgery) z nienawiścią spoglądali na pierwsze dzieła Chińskich Braci i widząc w nich sporo skopiowanego materiału, mielić je kazali na części. I do huty!
A wspólne dzieło Massimo i Chińskich Braci przetrwało, bo choć Toyotę przypominało z boku, jak jasna cholera (bez badań DNA) to mordę miało nieco inną, znaczki inne, silnik inny, a jeszcze do tego europejską elektronikę od Boscha i instalację gazową, bodajże miejscowej prowieniencji.
Zamiast wygodnych foteli, skopiowanych od Toyoty, zastosowano chińskie wynalazki, obite tanią ekoskórą, która łuszczy się po kilku latach jak skóra po opalaniu. W środku zamiast gąbki znalazło się coś, co żywcem przypominało ubitą słomę.
Ale na tym koniec niedogodności. Bo jak się okazało, auto wcale nie było przesadnie awaryjne. Wręcz odwrotnie, może nawet mniej awaryjne od kultowych pojazdów niemieckich, zasilanych kultowymi jednostkami napędowymi.
Z czasem sprzedaż rosła. A wraz z nią pojawiały się nowe modele aut.
Mówiło się o tym, że DR Motor kupi dawną fabrykę FIAT – a na Sycylii, że sam będzie produkować auta i silniki do nich.
Kibicowałem, czekałem, obserwowałem.
Wszystko się rozwijało.
Miniaturowy DR1. Nowe generacje DR5 – najpierw z nową mordą, a potem całkowicie odnowiony.
Aż w końcu rodzina urosła do kilku modeli – nowej wersji miniaturowego miejskiego DR1, miejskiego DR2, a dalej całej rodziny SUV – DR3, DR F35, DR4, DR5 i DR6 oraz pickupa.
Piękna rodzina!
Pod względem wizualnym auta prezentują się naprawę świetnie.
Ale…
Pan Massimo Di Risio zawiódł mnie i to bardzo.
Jak się okazało, cała generacja nowych modeli to po prostu modele Chery Tiggo 1 – 7 (tak, tyle ich jest), tylko ze zmienionymi znaczkami. Nawet i tego do końca nie zrobiono, bo na ekranie systemu multimedialnego wyświetla się logo Chery, tak samo logo Chery jest pod kloszem przednich reflektorów.
Ach…
Samochody są dalej piękne. Chery było jednym z niewielu chińskich koncernów, który starał się od początku dbać o stylistykę swoich aut.
Niestety, zamiast nowej marki aut na rynku, która mogłaby zawojować Europę, mamy kolejną bramę dla chińskich samochodów.
Silniki pod maską Chery Acteco.
Szkoda.
Zresztą, nie ma co żałować.
Niebawem i tak, dzięki głupocie eurokratów i miejscowych wygibusów, rynek zostanie zalany chińskimi autami elektrycznymi.
DR Automobiles – informacje podstawowe
DR Automobiles to nowa nazwa firmy. Poprzednio była to DR Motor Company.
Firma zajmuje się sprzedażą chińskich aut po rebrandingu. Są to auta Chery oraz JAC (pickup i 1 SUV, najnowszy w ofercie).
Firma powstała w 2006 roku, założył ją Massimo di Risio.
Auta są sprzedawane tylko we Włoszech. Mówi się o wejściu na rynek hiszpański.
Modele DR Automobiles- Chińskie samochody pod włoską marką
Chery QQ3 sprzedawany jako DR Zero w latach 2015–2019
Chery M1 sprzedawany jako DR1 / Citywagon / CityCross / CityVan (2009–2014)
Chery A1 sprzedawany jako DR2 w latach 2010–2014
Chery Tiggo 3 sprzedawany jako DR3 od 2016 roku
JAC Refine S3 sprzedawany jako DR4 w latach 2016 – 2020
Chery Tiggo 3 sprzedawany jako DR5 w latach 2007–2020
Chery Tiggo 5 sprzedawany jako DR6 w latach 2016–2020
Chery Tiggo 5x sprzedawany jako DR 4.0 / DR 5.0 od 2020 roku
Chery Tiggo 7 sprzedawany jako DR F35 w latach 2020–2023
Chery Tiggo 7 Pro sprzedawany jako DR 6.0 od 2020 roku
MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ