Jak wyglądały stare reklamy prasowe świec zapłonowych? Jak reklamowano świece zapłonowe w dawnych latach?

Świeca zapłonowa to końcowy element układu zapłonowego, stosowanego w silnikach benzynowych. Świece zapłonowe wkręca się w głowicę silnika. Świece zapłonowe są połączone z cewkami zapłonowymi. We współczesnych samochodach nad każdą świecą znajduje się cewka zapłonowa. W starszych samochodach stosowano jedną cewkę zapłonową, która była połączona ze świecami za pomocą przewodów zapłonowych (przewodów wysokiego napięcia). Prąd generowany przez cewkę zapłonową płynął do mechanicznego rozdzielacza zapłonu, napędzanego przez wałek rozrządu. Palec rozrządu rozdzielał prąd na poszczególne przewody zapłonowe.
Świeca zapłonowa generuje iskrę, która powoduje zapalenie się mieszanki paliwowo – powietrznej w komorze spalania. Świece zapłonowe mają duży wpływ na właściwą pracę jednostki napędowej. Tak samo, jak cały układ zapłonowy.
Dziś nie będziemy się zajmować awariami świec zapłonowych, problemami i sposobem działania. Dziś popatrzymy sobie na ciekawe reklamy świec zapłonowych, umieszczane w dawnej prasie motoryzacyjnej.

Stare reklamy świec zapłonowych

 

Photo by SenseiAlan on Foter.com / CC BY
Photo by SenseiAlan on Foter.com / CC BY

 

Photo by Internet Archive Book Images on Foter.com / No known copyright restrictions
Photo by Internet Archive Book Images on Foter.com / No known copyright restrictions

 

Photo by MCAD Library on Foter.com / CC BY
Photo by MCAD Library on Foter.com / CC BY

 

Photo by IFHP97 on Foter.com / CC BY-NC-SA
Photo by IFHP97 on Foter.com / CC BY-NC-SA

 

Photo by dok1 on Foter.com / CC BY
Photo by dok1 on Foter.com / CC BY

 

Photo by sv1ambo on Foter.com / CC BY
Photo by sv1ambo on Foter.com / CC BY

 

Photo by dok1 on Foter.com / CC BY
Photo by dok1 on Foter.com / CC BY

 

Photo by sv1ambo on Foter.com / CC BY
Photo by sv1ambo on Foter.com / CC BY

 

Photo by dok1 on Foter.com / CC BY
Photo by dok1 on Foter.com / CC BY

 

Photo by dok1 on Foter.com / CC BY
Photo by dok1 on Foter.com / CC BY

 

Photo by SenseiAlan on Foter.com / CC BY
Photo by SenseiAlan on Foter.com / CC BY

 

Photo by sv1ambo on Foter.com / CC BY
Photo by sv1ambo on Foter.com / CC BY

 

Photo by SenseiAlan on Foter.com / CC BY
Photo by SenseiAlan on Foter.com / CC BY

 

Photo by IFHP97 on Foter.com / CC BY-NC-SA
Photo by IFHP97 on Foter.com / CC BY-NC-SA

 

Photo by IFHP97 on Foter.com / CC BY-NC-SA
Photo by IFHP97 on Foter.com / CC BY-NC-SA

 

Photo by IFHP97 on Foter.com / CC BY-NC-SA
Photo by IFHP97 on Foter.com / CC BY-NC-SA

 

Photo by aldenjewell on Foter.com / CC BY
Photo by aldenjewell on Foter.com / CC BY

 

Photo by aldenjewell on Foter.com / CC BY
Photo by aldenjewell on Foter.com / CC BY

 

Photo by MidCentArc on Foter.com / CC BY-NC-SA
Photo by MidCentArc on Foter.com / CC BY-NC-SA

 

Photo by dok1 on Foter.com / CC BY
Photo by dok1 on Foter.com / CC BY

 

Photo by dok1 on Foter.com / CC BY
Photo by dok1 on Foter.com / CC BY

 

Photo by SenseiAlan on Foter.com / CC BY
Photo by SenseiAlan on Foter.com / CC BY

 

Photo by SenseiAlan on Foter.com / CC BY
Photo by SenseiAlan on Foter.com / CC BY

 

Photo by SenseiAlan on Foter.com / CC BY
Photo by SenseiAlan on Foter.com / CC BY

 

Photo by SenseiAlan on Foter.com / CC BY
Photo by SenseiAlan on Foter.com / CC BY

 

Photo by Olivander on Foter.com / CC BY-NC-SA
Photo by Olivander on Foter.com / CC BY-NC-SA

 

Photo by sv1ambo on Foter.com / CC BY
Photo by sv1ambo on Foter.com / CC BY

 

Photo by sv1ambo on Foter.com / CC BY
Photo by sv1ambo on Foter.com / CC BY

 
 

Photo by sv1ambo on Foter.com / CC BY
Photo by sv1ambo on Foter.com / CC BY

Photo by Leo Reynolds on Foter.com / CC BY-NC-SA
Photo by Leo Reynolds on Foter.com / CC BY-NC-SA

 

Photo by IFHP97 on Foter.com / CC BY-NC-SA
Photo by IFHP97 on Foter.com / CC BY-NC-SA

 

Photo by killingtime2 on Foter.com / CC BY-NC-ND
Photo by killingtime2 on Foter.com / CC BY-NC-ND

 

Photo by IFHP97 on Foter.com / CC BY-NC-SA
Photo by IFHP97 on Foter.com / CC BY-NC-SA

MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

Napisane przez

Michał Lisiak

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne.
Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów.
Współpracuję z kilkoma redakcjami i kilkoma znanymi firmami motoryzacyjnymi.