Magazyn Motoryzacyjny Motorewia.pl

SAMOCHODY-MOTORYZACJA-TECHNIKA MOTORYZACYJNA-FELIETONY-SAMOCHODY ŚWIATA

ORZECHOWANIE SILNIKA CZY WODOROWANIE SILNIKA CO LEPSZE
MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Orzechowanie czy wodorowanie? Którą metodę zastosować?

Która metoda czyszczenia zaworów i kolektora dolotowego jest lepsza? Orzechowanie silnika czy wodorowanie silnika? Którą warto wybrać?

Spór pomiędzy zwolennikami orzechowania silnika a wodorowania silnika przypomina walkę na argumenty pomiędzy zwolennikami diesli i benzyniaków. Każdy ma swoją rację i swoje argumenty. Ja też mam swoje i dlatego wydaje mi się, że w niniejszym poradniku uda mi się dokonać rzeczy niemożliwej. Otóż pogodzę fanów orzechowania silnika i fanów wodorowania silnika, używając do tego skutecznych argumentów.

Bracia i siostry ze spalinowców, w których szlam zatyka kolektor dolotowy, a nagar hula po zaworach jak wiatr po pustych halach fabrycznych za rządów Tuska i Von Leyen – oto słowa prawdy, które sprawią, że nie będziecie się więcej kłócić.

Z artykułu dowiesz się:

  • Czym różni się proces orzechowania silnika od procesu wodorowania silnika?
  • Jaki efekt ma orzechowanie silnika?
  • Jaki efekt ma wodorowanie silnika?
  • Co wybrać: orzechowanie czy wodorowanie silnika?

Jakie są różnice pomiędzy orzechowaniem a wodorowaniem silnika?

Obydwa procesy niebawem omówię dokładnie na swoim kanale na Youtube. A na razie opiszę je w skrócie.

  • Orzechowanie silnika to metoda czyszczenia kolektora dolotowego (po jego zdemontowaniu) i zaworów ssących za pomocą ścierniwa, produkowanego z łupin orzechów. Do czyszczenia służy maszyna do piaskowania. Dodatkowo stosuje się urządzenie do odsysania pyłu.
  • Wodorowanie silnika to metoda czyszczenia kolektora dolotowego i zaworów ssących oraz wydechowych za pomocą wodoru, który jest wprowadzany do układu dolotowego przez generator wodoru.

Orzechowanie to metoda mechaniczna, której efekty są widoczne gołym okiem. Wodorowanie ma bardzo wielu przeciwników, którzy twierdzą, że ten proces w ogóle nie działa. Szczerze mówiąc, też nie do końca wierzę w wodorowanie. Ale widziałem kilka filmów na Youtube, które udowadniały, że po wodorowaniu schodził nagar z zaworów wydechowych.

I tu mamy podstawę do odpowiedzi na nasze pytanie.

Co wybrać: orzeszkowanie silnika czy wodorowanie silnika?

Otóż, jeśli chcesz dokładnie wyczyścić silnik ze złogów, warto skorzystać z… obydwu metod. Orzeszkowanie czyści kolektor dolotowy i zawory ssące. Wodorowanie najlepiej czyści zawory wydechowe.

Zatem mamy komplet.

Jeśli do tego dołożysz np. środek do czyszczenia wtryskiwaczy (albo podłączenie wtrysków do specjalnej maszyny czyszczącej w warsztacie, gdzie krąży płyn czyszczący), płukankę do silnika, stosowaną przed wymianą oleju i płukankę do układu chłodzenia, stosowaną przed wymianą płynu, efekt powinien być widoczny i wyczuwalny.

Usługę wodorowania możesz znaleźć w atrakcyjnej cenie, nawet za ok. 200 zł. Niestety, orzeszkowanie silnika sporo kosztuje. To minimum 1000 zł.

AUTOR: MICHAŁ LISIAK

JEŚLI CHCESZ POCZYTAĆ O CZYMŚ INNYM NIŻ MOTORYZACJA, ZAPRASZAM NA MÓJ -> CIEKAWY BLOG! TO BLOG O FILMACH, BLOG KULINARNY O PRZYSMAKACH Z CAŁEGO ŚWIATA), WOJSKU, POLITYCE, SPOŁECZEŃSTWIE – I WIELU INNYCH CIEKAWYCH RZECZACH.

-> MICHAŁ LISIAK – KANAŁ YOUTUBE
-> MOTOREWIA KANAŁ TIK TOK
-> CLUB OTOMOTIFID NA TIK TOK

MENU
– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
– > MAGAZYN MOTORYZACYJNY
– > TECHNIKA MOTORYZACYJNA I DIAGNOSTYKA
– > SAMODZIELNE NAPRAWY SAMOCHODÓW– ZAOCZNE TECHNIKUM DRUCIARSTWA SAMOCHODOWEGO
– > ELEKTROMOBILNOŚĆ I SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, WADY ELEKTROMOBILNOŚCI
– > DETAILING
– > FELIETONY MOTORYZACYJNE, CIEKAWOSTKI MOTORYZACYJNE, HUMOR MOTORYZACYJNY
– > DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA
– > MOTOCYKLE
– > MILITARIA – MOTORYZACJA I WOJSKO
– > MOTORYZACJA I POLITYKA
– > TESTY SAMOCHODÓW
– > AKCESORIA DLA KIEROWCÓW
– > SAMOCHODY ŚWIATA
– > PODRÓŻE i SLOW DRIVING
– > MOTOREWIA NA FACEBOOK
– > MOTOREWIA NA TWITTER

– > POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Dziennikarz motoryzacyjny, copywriter motoryzacyjny, niezależny bloger, content marketing motoryzacja

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne. Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów. Współpracuję z kilkoma redakcjami i kilkoma znanymi firmami motoryzacyjnymi.