Produkowana od 2013 do 2016 roku druga generacja Perdany jest podobna do Hondy Accord VIII. Przeprowadzony w 2016 roku facelifting zmienił bardzo wiele. Można powiedzieć, że Proton Perdana II to jedna z najładniejszych limuzyn klasy D, produkowanych obecnie na naszej planecie.

Samochód jest potężny i bardzo zgrabny. Przede wszystkim zastosowano świetne proporcje pomiędzy wielkością kół a wielkością nadwozia. Auto porusza się na siedemnastocalowych butach w rozmiarze 225 / 50. Nowoczesna sylwetka pozbawiona jest tego, co tak kochają obecnie europejscy producenci – agresywności, zwłaszcza w pasie przednim. Perdana II nie patrzy spode łba na innych użytkowników drogi, nie straszy ich „ślepiami bestii”. Jest wręcz przeciwnie. Perdana uśmiecha się szeroko do każdego całym swoim pasem przednim. Jedna, potężna, chromowa listwa atrapy chłodnicy, poprowadzona pomiędzy reflektorami, jest niczym słodki, kobiecy uśmiech. Oczy reflektorów są otwarte, a nie złośliwe, wredne i pełne agresji. I o to chodzi.

PROTON PERDANA ii 2016 - PODCZAS PREZENTACJI ŹRODŁO AUTOBUZZ.MY

PROTON PERDANA ii 2016 – PODCZAS PREZENTACJI ŹRODŁO AUTOBUZZ.MY

W tym aucie nie ma tandety i taniego efekciarstwa. Przetłoczeń jest naprawdę niewiele, samochód nie musi wyglądać tak, jakby ktoś pociął go brzytwą z każdej strony. W Perdanie niewielkie przetłoczenia znajdują się pod reflektorami i w linii bocznej, w dolnej części drzwi i na linii klamek. Na uwagę zasługuje także linia boczna – unosząca się ku tyłowi dolna linia okien sprawia, że samochód wygląda dynamicznie. Bardzo ciekawa jest linia dachu, listwy chromowe są delikatne, tylko ta, poprowadzona za słupkiem C, tworzy ciekawy „łuk”. Urody dodają Perdanie II także reflektory i tylne lampy, zachodzące mocno na boki auta.

Piękny jest także tył Perdany II po liftingu, przeprowadzonym w 2016 roku. Znów mamy prostą, szeroką, chromową listwę pomiędzy lampami, jak z przodu auta. Same lampy są zdecydowanie zaprojektowane przez prawdziwego artystę. Na uwagę zasługuje także świetnie wyprofilowana dolna część zderzaka, z wkomponowanymi w nią trapezowymi rurami wydechowymi.

PROTON PERDANA II 2016 - ŹRÓDŁO ASIANAUTO.BLOGSPOT.COM

PROTON PERDANA II 2016 – ŹRÓDŁO ASIANAUTO.BLOGSPOT.COM

W przednich reflektorach i w tylnych lampach zamontowane są diody LED. Auto jest naprawdę duże. Proton Perdana II ma 4999mm długości, 1845mm szerokości i 1475mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2800mm.

Tak samo, jak w przypadku Perdany I, przygotowano ekskluzywną wersję auta, przeznaczoną dla ważnych osobistości, z przedłużonym rozstawem osi. Autami poruszają się między innymi przedstawiciele malezyjskiego rządu. W 2014 roku premier Malezji podarował przedłużoną Perdanę premierowi Turcji, z okazji 50 lecia stosunków dyplomatycznych pomiędzy obydwoma państwami.

Wnętrze Perdany jest tak samo przestronne i wygodne, jak kabina Hondy Accord. Jak przystało na nowoczesne auto, można znaleźć tu wielofunkcyjną kierownicę i duży ekran dotykowy TFT (przekątna 6.2 cala) w górnej części konsoli środkowej. Ekran pozwala na sterowanie wyposażeniem auta, dzięki czemu ilość przycisków na desce została znacznie zmniejszona.

PROTON PERDANA II 2016 - ŹRÓDŁO : PROTON

PROTON PERDANA II 2016 – ŹRÓDŁO : PROTON

Wyposażenie także jest bogate. Obejmuje ono regulowane elektrycznie fotele (w 8 punktach), które są pokryte skórzaną tapicerką. Można także elektrycznie regulować ustawienia tylnej kanapy. Samochód ma na pokładzie dwustrefową klimatyzację automatyczną, ekran dotykowy z Bluetooth, audio z MP3, sześcioma głośnikami i subwooferem, nawigację GPS, elektrycznie sterowane szyby i lusterka. O bezpieczeństwo dbają dwie przednie i dwie boczne poduszki powietrzne, ABS z EBD, system kontroli trakcji, asystent przednich reflektorów, przednie i tylne czujniki parkowania, tylną kamerę cofania i wiele innych.

Pod maską Perdany II może pracować jeden z dwóch silników benzynowych Hondy. Mniejsza jednostka ma dwa litry pojemności, cztery cylindry i rozwija moc 154 KM. Większa ma 2.4l pojemności, cztery cylindry i rozwija moc 178 KM. Nikt w Malezji nie wpadł jeszcze na pomysł, aby montować pod maskami tak dużych aut litrowe, turbodoładowane, trzycylindrowe wynalazki.

PROTON PERDANA II 2016 - ŹRÓDŁO AUTONETMAGZ.COM

PROTON PERDANA II 2016 – ŹRÓDŁO AUTONETMAGZ.COM

Mniejszy silnik współpracuje z pięciobiegową skrzynią manualną, a większy, z pięciobiegowym automatem, w którym można zmieniać biegi przy pomocy manetek, zamontowanych przy kierownicy. Jedynym minusem jest to, że w samochodzie zastosowano hydrauliczne wspomaganie kierownicy. Jesteśmy jednak zwolennikami elektrycznego.

Auto ma komfortowe i bardzo miękkie zawieszenie wielowahaczowe (dwuwahaczowe z przodu). Masa własna wynosi ponad półtorej tony.

Proton Perdana II to świetny przykład udanej współpracy międzynarodowej, która pozwoliła stworzyć piękne auto, bez konieczności wyważania głową dziesiątek otwartych drzwi.

PROTON PERDANA II 2016 - ŹRODŁO PROTON CARS / FACEBOOK

PROTON PERDANA II 2016 – ŹRODŁO PROTON CARS / FACEBOOK

 

Artykuł o Proton Perdana I  – proszę kliknąć w link

Artykuł powiązany z Protonem Perdana – o polskiej motoryzacji – proszę kliknąć w link

 

MENU

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się