Wielu kierowców, w przypadku wystąpienia awarii lub po kolizji, rozpoczyna szukanie części od szrotów i wertowania ogłoszeń, gdzie sprzedawane są używane części. Wiele ofert dotyczy części, pochodzących z samochodów wykorzystywanych w Wielkiej Brytanii, tzw. anglików, które mają kierownicę po prawej stronie.

Nowe i oryginalne części są drogie, niekiedy ich ceny są zbyt wysokie dla przeciętnego użytkownika auta. Jednak nie zawsze opłaca się kupowanie części używanych.

Cewka zapłonowa - Author: Michael Fienen / photo on flickr

Cewka zapłonowa – Author: Michael Fienen / photo on flickr

Na rynku, do większości modeli pojazdów, istnieje bardzo duża ilość zamienników. Nie warto zatem kupować używanych elementów zawieszenia, katalizatorów czy niektórych elementów osprzętu silnika, takich jak cewki zapłonowe. Tak naprawdę nikt nie jest w stanie w pełni zweryfikować ich stanu, lepiej kupić część o niższej trwałości od oryginału, ale nową i na gwarancji. Rzeczywisty stan niektórych części, takich jak wtryskiwacze do silników Diesla, można sprawdzić tylko i wyłącznie w wyspecjalizowanym warsztacie. A to też kosztuje.

W przypadku alternatorów, rozruszników, wtryskiwaczy do silników Diesla i turbosprężarek, warto rozważyć ich regenerację. Kosztuje ona o wiele mniej, niż nowa część, a przywraca naprawianym podzespołom pełnię sprawności. Dziś regeneruje się także koła dwumasowe. Wiele warsztatów daje gwarancję na wykonaną naprawę i znów mamy pewność, że część nie zawiedzie.

Author: feck111 / photo on flickr

Author: feck111 / photo on flickr

Co opłaca się kupować na rynku części używanych z tzw. anglików? Na pewno wszelakiego typu części blacharskie: elementy nadwozia, drzwi, maski, klapy bagażnika, zderzaki i grille.

Będą pasować. Niestety, nie da się tego powiedzieć o lusterkach. Choć wyglądają niemal tak samo, to nie da się ich ustawić tak dobrze, jak typowego lusterka do auta europejskiego.

Autor: entitee / photo on flickr

Autor: entitee / photo on flickr

Z anglików można także kupować chłodnice (choć tutaj znów warto zastanowić się nad zamiennikiem), szyby, obręcze kół oraz tylne kanapy.

Bez problemu można dopasować także skrzynię biegów, ale już sam silnik może sprawić pewne problemy. Może mieć on inaczej umiejscowiony kolektor dolotowy i filtr powietrza.

Można także zdecydować się na kupno obręczy aluminiowych i zwykłych felg stalowych z typowego anglika.

Pozostałe elementy niestety nie będą pasować i ich mocowanie w samochodzie europejskim może sprawić wiele niepotrzebnych problemów, a niekiedy jest wręcz niemożliwe.

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

ZACHĘCAMY DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW MOTOREWII

REWIA czyli testy naszych motoryzacyjnych gwiazd

MOTOTECHNIKA

MOTOARTYKUŁY o interesujących samochodach

MOTOMILITARIA – samochody w służbie wojska

HUMOR I CIEKAWOSTKI

SAMOCHODY ŚWIATA

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

ZAPRASZAMY DO POLUBIENIA MOTOREWII W KANAŁACH SOCIAL MEDIA, GDZIE PUBLIKUJEMY DODATKOWO CIEKAWE ZDJĘCIA I FILMY

MOTOREWIA NA FACEBOOK

MOTOREWIA NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA SERDECZNIE ZAPRASZA!

Podziel się