Dlaczego auto z silnikiem diesla nagle zaczęło zużywać więcej paliwa? Co jest powodem, że samochód z silnikiem wysokoprężnym nagle zaczął więcej palić?

Od diesla kierowcy oczekują przede wszystkim niskiego zużycia paliwa. Wiele aut potrafi, teoretycznie, zużyć ok. 4,5 – 5 l/100km. Teoretycznie, bo nie zawsze takie dane sprawdzają się w praktyce. Jednak zazwyczaj, sprawne auto z silnikiem diesla, zużywa mało paliwa. Jednak nie ma nic za darmo. W zamian za to, trzeba być przygotowanym na ponoszenie bardzo wysokich kosztów napraw osprzętu silnika. Dlatego kupno diesla najbardziej opłaca się przedsiębiorcom, którzy leasingują auta. Przez pierwsze 3 – 4 lata nic nie powinno się zepsuć (leasing trwa do 6 lat). A potem, niech się martwi inny właściciel. Po przekroczeniu 150 tys. km (czasami dużo wcześniej, jeśli auto jest eksploatowane i serwisowane w niewłaściwy sposób) pojawią się problemy, których usunięcie będzie bardzo drogo kosztować.
Temat ten był wielokrotnie poruszany w innych artykułach.

Dzisiaj skoncentrujemy się na pytaniu – dlaczego diesel nagle zaczął palić więcej?

Diesle są często montowane w dużych i ciężkich autach, np. SUV z napędem 4×4. Włączenie napędu 4×4 powoduje duży wzrost zużycia paliwa. Klimatyzacja również obciąża układ paliwowy i powoduje, że auto zużywa więcej paliwa. Zwłaszcza wtedy, gdy jest niesprawna (nieszczelna/nienabita). Klimatyzacja pracuje, a efektu nie ma. Eksploatacja miejska, związana z jazdą na krótkich trasach także powoduje zwiększone zużycie paliwa. Silnik zużywa najmniej paliwa, kiedy osiągnie temperaturę roboczą. A aby to mogło się stać, musi przejechać kilka kilometrów.

W przypadku diesla najczęstszą przyczyną zwiększonego zużycia paliwa są zużyte wtryskiwacze Common Rail, przelewające paliwo, awaria układu sterowania pracą wtryskiwaczy, zapchany filtr powietrza, zużyte świece żarowe (komory spalania nie osiągają odpowiedniej temperatury), albo stary olej silnikowy (powodujący zwiększone opory w silniku) lub zbyt mała ilość oleju silnikowego w układzie. Diesel zużywa też więcej paliwa, kiedy pracuje w trybie awaryjnym. A to może zdarzyć się na skutek awarii (np. któregoś czujnika), braku płynu AdBlue (w dieslach z systemem SCR, spełniających normę Euro6), a także braku płynu katalitycznego (w dieslach z filtrem cząstek stałych FAP, tak zwanym, mokrym), problemy z termostatem, problemy z sondami lambda.

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się