Marzy Ci się samochód sportowy i terenowy, ale musisz pogodzić marzenia z rzeczywistością? Zamiast kupować zwykłą osobówkę, postaw na… SUVA! Jeśli wybierzesz model uważnie, nie będziesz wydawał wiele na codzienną eksploatację. Przekonaj się, które modele umożliwiają zaoszczędzenie pieniędzy – przy zakupie lub później. Spełnij swoje marzenie!

Dlaczego SUV generuje duże koszty użytkowania?

Najmniejsze koszty eksploatacji będziesz miał przy aucie nowym, zwłaszcza z salonu. Do pierwszych 100 tys. km – czyli ok. czterech lat przy standardowym użytkowaniu – SUVY psują się rzadko, a ewentualne naprawy przeprowadzisz w ramach gwarancji. Później sporo wydasz na części zamienne i opony. Oba te elementy są droższe względem odpowiedników z aut osobowych.
Najszybciej do wymiany będziesz miał opony i zawieszenie – nie są najlepiej przystosowane do polskich dróg. Może też być konieczna wymiana sprzęgła. Po kolejnych 100 tys. km przydadzą Ci się nowe wtryskiwacze w dieslach i turbosprężarka.
By płacić mniej za paliwo i OC, wybierz używany model SUV-a z benzyną. Będzie wyeksploatowany w mniejszym stopniu niż odpowiednik wysokoprężny. Wykorzystaj kalkulator OC online, aby znaleźć atrakcyjną ofertę polisy komunikacyjnej. Skorzystaj z pakietu OC+AC, dzięki któremu za awarie części nie będziesz musiał płacić z własnej kieszeni.

umowa1

 

Który model SUV-a wybrać?

Przy wyliczaniu kosztów eksploatacji SUV-a należy brać pod uwagę ceny części wymiennych. Przyjrzyjmy się cenom opon letnich i zimowych, turbosprężarki, wtryskiwaczy CR, rozrządu kompletnego bez pompy oraz filtrów: powietrza, paliwa, oleju.

  • SUBARU FORESTER (SH) 2.0 D: opony letnie – 1604 zł, opony zimowe – 2016 zł, turbosprężarka – 7571 zł, wtryskiwacze – 9680 zł, rozrząd bez pompy – 1700 zł, filtr powietrza – 52 zł, filtr paliwa – 60 zł, filtry oleju – 35 zł,
  • TOYOTA RAV4 (III) 2.2 D-4D: opony letnie – 2420 zł, opony zimowe – 2352 zł, turbosprężarka – 7866 zł, wtryskiwacze – 7832 zł, rozrząd bez pompy – 1610 zł, filtr powietrza – 89 zł, filtr paliwa – 45 zł, filtry oleju – 20 zł,
  • MITSUBISHI OUTLANDER (II) 2.0 D-iD: opony letnie – 2420 zł, opony zimowe – 2352 zł, turbosprężarka – 3444 zł, wtryskiwacze – 16 500 zł, rozrząd bez pompy – 608 zł, filtr powietrza – 115 zł, filtr paliwa – 100 zł, filtry oleju – 27 zł,
  • HONDA CR-V 2.2 i-CTDi: opony letnie – 2036 zł, opony zimowe – 3048 zł, turbosprężarka – 3940 zł, wtryskiwacze – 4884 zł, rozrząd bez pompy – 1920 zł, filtr powietrza – 67 zł, filtr paliwa – 97 zł, filtry oleju – 31 zł,

droga

  • RENAULT KOLEOS 2.0 dCi: opony letnie – 2608 zł, opony zimowe – 2996 zł, turbosprężarka – 3075 zł, wtryskiwacze – 4872 zł, rozrząd bez pompy – 1029 zł, filtr powietrza – 27 zł, filtr paliwa – 140 zł, filtry oleju – 45 zł,
  • AUDI Q5 2.0 TDI: opony letnie – 2688 zł, opony zimowe – 2560 zł, turbosprężarka – 2460 zł, wtryskiwacze – 5008 zł, rozrząd bez pompy – 637 zł, filtr powietrza – 60 zł, filtr paliwa – 67 zł, filtry oleju – 27 zł,
  • NISSAN X-TRAIL 2.0 dCi: opony letnie – 2076 zł, opony zimowe – 2344 zł, turbosprężarka – 3075 zł, wtryskiwacze – 5080 zł, rozrząd bez pompy – 1029 zł, filtr powietrza – 150 zł, filtr paliwa – 148 zł, filtry oleju – 45 zł,
  • NISSAN QASHQAI 2.0 dCi: opony letnie – 2076 zł, opony zimowe – 2344 zł, turbosprężarka – 3075 zł, wtryskiwacze – 5080 zł, rozrząd bez pompy – 1029 zł, filtr powietrza – 27 zł, filtr paliwa – 140 zł, filtry oleju – 45 zł,
  • BMW X3 (I GEN.) 2.0d: opony letnie – 2420 zł, opony zimowe – 2352 zł, turbosprężarka – 3690 zł, wtryskiwacze – 4504 zł, rozrząd bez pompy – 390 zł, filtr powietrza – 118 zł, filtr paliwa – 115 zł, filtry oleju – 57 zł.

 

MENU

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ARTYKUŁY O PASJONUJĄCYM ŚWIECIE MOTORYZACJI

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – PORADNIKI MOTORYZACYJNE O TYM, JAK SOBIE RADZIC Z KŁOPOTLIWYMI PODZESPOŁAMI I JAK SERWISOWAĆ NASZE SAMOCHODY

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – BRUTALNA PRAWDA O ELEKTRYCZNYCH WYNALAZKACH

FELIETONY MOTORYZACYJNE, HUMOR I CIEKAWOSTKI – CZYLI LEKKO I PRZYJEMNIE O NASZYCH AUTACH I NIE TYLKO

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTORYZACJA I POLITYKA – BEZ OGRÓDEK O TYM, JAK POLITYKA WPŁYWA NA ROZWÓJ WSPÓŁCZESNEJ MOTORYZACJI

MOTORYZACJA I WOJSKO

REWIA MOTORYZACYJNYCH GWIAZD – TESTY SAMOCHODOW OSOBOWYCH

SAMOCHODY ŚWIATA – CO CIEKAWEGO PRODUKUJA W INNYCH KRAJACH, O CZYM NIE MÓWI SIĘ W POLSCE?

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się